היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

עושים בגליל למען הגליל

הם לומדים על עצמם ועל החברה בה הם חיים על מנת להעמיק את הקשר שלהם לארץ, לציונות וליהדות בדגש על מנהיגות גלילית. המכינה דוגלת באמונה כי יש לפעול למען הבית, לכן זמן רב מושקע בתרומה לקהילה, מתוך הבנה ש"האושר הפנימי שאנו חשים לאחר שעשינו מעשה טוב, הוא התזונה שהנשמה דורשת" (אלברט שוויצר).

מכינת מעשה בגליל הוקמה לפני כשנה בעיר טבריה על ידי תום פרוחי, תושב העיר קריית שמונה, במטרה לתת הזדמנות לנערים שגרים בפריפריה הצפונית להתנדב ולתרום מעצמם ולעצמם, ולהיות כתף לדור ההמשך בפריפריה הצפונית.

מרכז מעשה הוקם במטרה לקדם שוויון הזדמנויות ולפתח מנהיגות אזרחית בקרב צעירים בגילאי 18-21 מישובי הפריפריה, זאת באמצעות הפעלת מסגרות התנדבות מקצועיות ותכניות המשך.

מחזור ב' התחיל את פעולתו במספר מיזמים מרכזיים:

יום התנדבות ב"שכן טוב". עמותה התומכת ומעצימה אוכלוסיות חלשות, ובמעון רמת טבריה, מעון המהווה כפר מגורים טיפולי מוגן לאנשים בעלי מוגבלויות שכליות התפתחותיות, השייך לעמותת גוונים. ביום זה הקבוצה התפצלה לשניים ועשתה חיל בשני המקומות. בשכן טוב המכיניסטים מיינו בגדים לנזקקים, ועזרו במניעת סגירת המקום. במעון רמת טבריה המכיניסטים הפעילו מספר תחנות, וקיבלו מהמנהלת ציון לשבח (מילותיה המדויקות היו "המתנדבים הכי טובים שהיו פה כל השנה").

שיפוץ ושיפור חזות מבנים ציבוריים בעיר טבריה.

שיחת פתיחת שנה עם מנהלת אגף החינוך בעיריית טבריה, הגברת תמי לוי, בלשכתה. בשיחה גם תמי וגם המכיניסטים דיברו על חשיבות המכינה בפריפריה הצפונית בכלל ובעיר טבריה בפרט.

ריצת ניווט ברחבי העיר.

בתחילת השבוע הרשמי הראשון של המכינה, המכיניסטים עמדו בגבורה במסע אלונקות עד לפסגה ממנה צפו על הנוף המרהיב של הכנרת.

בימים אלה המכיניסטים עוברים קורס הדרכה, שמכשיר אותם להתנדבויות הקבועות שלהם במהלך המכינה בפרט, ולחיים עצמם בכלל. במסגרת הקורס המכיניסטים נבחנים על יכולות העמידה מול קהל שלהם, על דרך העברת התכנים ולומדים תיאוריות וטכניקות שיחדדו את כישוריהם.

תכנית הלימודים המלאה של המכינה תתחיל בשבוע הבא. תכנית זו כוללת שיעורי קרימינולוגיה, סוגיות ביהדות בת זמננו, פוליטיקה וממשל, על תרבות האסלאם, ופילוסופיה. נוסף על כך המכיניסטים יעברו סדנאות דינמיקה קבוצתית, וכמובן יעבירו שיעורים מתוך עולמם האישי.
מודים לראש עיריית טבריה יוסי בן דוד וסגן ראש עיריית טבריה דרור ללוש על ההזדמנות לפעול ולעזור בשינוי פני העיר, תודה על שיתוף הפעולה ומי ייתן שנמשיך יד ביד לאורך שנים ארוכות.

אנו, מכינת מעשה בגליל מחזור ב', לוקחים את העצמת הצפון, הבית שלנו, כפרויקט במהלך זמן המכינה. באמצעות מיזמים שלנו, שיתופי פעולה עם רשויות מקומיות, עמותות ואנשים פרטיים, נמנף את הפוטנציאל הטמון באזור הכי יפה בארץ. באנו לעשות מעשה.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad