היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

עירייה תחת חקירה

בשבוע שעבר נחקר מנכ"ל העירייה אל"מ במיל' אשכול שוקרון על ידי חוקרי המשטרה. תחילה הודיעה המשטרה ששוקרון נחשד בהפרת אמונים, שוחד ועוד חשדות כבדים.

אולם, מיד לאחר מכן הוציאה דוברות המשטרה הודעה מתוקנת בה נכתב שהמנכ"ל נחשד רק בעניין תרומה הקשורה למערכת הבחירות מלפני כשנתיים.

באותן בחירות שמש שוקרון כראש מטהו של מלכה ועם היבחרו של הרב ניסים מלכה לראש העיר, נבחר אשכול שוקרון לתפקיד על בסיס מכסת תפקידי האמון שלהם זכאי ראש העיר.

בתום חקירתו נדרש שוקרון להתרחק מהעירייה למשך חמישה עשר יום בנוסף למעצר הבית שהוציאה המשטרה, שתוקפם כבר חלף.

השבוע זימנה המשטרה את ראש העיר הרב ניסים מלכה לחקירה בחשד לשוחד והפרת אמונים. הרב מלכה נחקר ושוחרר לביתו למעצר בית של חמישה ימים שהסתיימו גם הן. בנוסף הורחק ראש העיר מהעירייה למשך חמישה עשר יום.

ככל שחלף הזמן הסתבר שאחת הסיבות לחשדות כנגד ראש העיר זו הודעתו של חבר המועצה שנבחר מטעם ש"ס עופר אדר בה הוא נשמע אומר במהלך ישיבת מועצה לפני שנתיים, שהוצע לו לתמוך במועמדו של ראש העיר לתפקיד יועץ אישי את גיסו ובתמורה 'ידאגו לו לתפקיד ציבורי בכיר'.

ההקלטה נעשתה לפני שנתיים בדיוק, במהלך ישיבת מועצת העיר, בפרהסיה ולאוזניי חברי המועצה והקהל שנכח באולם הישיבות של המועצה.

רבים ממוקיריו ומכריו של ראש העיר הביעו את זעמם על הקלות הבלתי נסבלת בה פוגעים בשמו הטוב של אדם המשרת את הציבור כבר ארבעה עשורים "הרב מלכה הגיע לעבודה הציבורית מתחום החינוך. הוא היה מורה, מחנך ומנהל בית ספר במשך שנים רבות וחינך דורות רבים מבני העיר. הרב מלכה נכנס לפוליטיקה והיה יו"ר המועצה הדתית כמה שנים טובות וחבר מועצת העיר. לא שמענו שאז היו טענות נגדו. וגם כאשר ניסו להכפיש את שמו הוא יצא נקי וזך כשלג. מאז שנבחר הרב ניסים מלכה לראשות העיר בשנת 2008 ושוב חזר ונבחר לתפקיד לפני שנתיים, רודפים אותו ואת משפחתו. יש גורמים שמה שמניע אותם זאת קינאה וצרות עין ובדרך הם רומסים ופוגעים בו ובבני משפחתו. אנחנו יודעים שהרב נקי והוא הראשון שרוצה שהחקירה תעשה ויתברר כמה שהוא נקי והכל זה עלילות שווא", אומרים בסביבתו של ראש העיר השבוע.

חוקרי המשטרה ממשיכים גם בימים אלה לחקור עובדים ואנשים נוספים, ונודע שאפילו נחקרה עובדת ניקיון בעירייה. החוקרים עושים מאמץ עילאי כדי לעמת את העובדות שיש בידיהם עם האמת האובייקטיבית.

לא סוד הוא שמתנהלת מערכה משולבת, פוליטית-עסקית כנגד ראש העיר ומקורביו ובה נוטלים חלק אנשי עסקים מחוץ לעיר ומהעיר, חברי מועצה ויריבים פוליטיים שנשׂרכו במשך שנים בדרכו.

מבלי להיכנס לשאלות הנוגעות לחקר האמת (כולנו בעד חשיפת האמת והפצתה ברבים) והעבודה העדינה אותה מבצעים חוקרי המשטרה, עולות מספר שאלות ותהיות. ראשית. דבריו של חבר המועצה אדר נאמרו לפני שנתיים במהלך ישיבת מועצת העיר והוקלטו בגלוי, מה היה צורך בדרמה שלוותה לחקירה? מזכיר את אלה הסוגרים את האורווה אחרי שהסוסים ברחו, אם היו סוסים בכלל.

שנית, אם במשך שנתיים הדברים היו ידועים לכל ובטח לרשויות החוקרות, מדוע נשללה חירותם של הנחקרים עכשיו? הפרסום היום יצר את התחושה שמדובר בסקופ? דבר שאינו נכון, כמובן.

מבלי להקל ראש בחשדות ובמעשים, אם היו ואם לאו, יש כאן תושבים ועיר אשר מנסה לעלות על דרך המלך ולשקם את עצמה. נראה לי, ולא אגזים אם אומר שמה שקורה בשבועיים האחרונים (ובטח ימצאו 'נשמות טובות' שידאגו להעצים ולתבל את דיבת האנשים והעיר לכל מצלמה או מיקרופון או שיתוף בפייסבוק) גרמו נזק כבד למאמצים שעושים כדי לקדם פתרונות לבעיות הדיור ושכונת יובלים, הבאת משקיעים ויזמים בתחומי המזון הרפואי וכמובן הקמת מפעלים ומקומות עבודה אטרקטיביים לקליטת הבנים והבנות שלנו.

אני בטוח שהראשונים לרצות בחקירת החשדות הם ראש העיר, המנכ"ל ויתר הנחקרים, וגם אנחנו התושבים מהשורה.

כבר נאמר, אין צורך לשמוח לידו של אף אדם המועד או נחקר. אין צורך להוסיף שמן למדורה שגורמים אינטרסנטיים הבעירו. צריך פשוט לחכות ולאפשר למשטרה לעשות את עבודתה עד תום.

 

 

תגובתו של עו"ד אבי חימי פרקליטו של ראש העיר הרב ניסים מלכה: "לצערי, קשה היום לשמש היום כראש עיר במדינת ישראל. לעולם יהיו אינטרסנטים שיחפשו את רעתך.

נדמה לי שהתנהלות המשטרה במקרה של ראש העיר ניסים מלכה מדברת בעד עצמה במובן שהוא לא נעצר ונראה שהמשטרה מבינה שמדובר ברכילות מרושע וזוטות דברים.

משיחות עמוקות שלי עם ראש העיר, אני מתרשם שידיו נקיות וללא רבב. אני סמוך ובטוח שהמשטרה תגיע למסקנה הזאת בהקדם האפשרי", אומר אבי חימי בתגובה לחקירתו של ראש העיר.

 

תגובתו של אל"מ במיל' אשכול שוקרון מנכ"ל העירייה: "הסכמתי לקבל עלי את תפקיד מנכ"ל העירייה מתוך רצון כן ואמיתי לתרום לקידומה והתפתחותה של העיר. הגעתי לעבודה הציבורית לאחר שרות צבאי משמעותי. במסגרת שרותי הצבאי סיכנתי את חיי עשרות שנים למען ביטחון המדינה וביטחונם של תושבי קריית שמונה ותושבי יישובי הגליל העליון והגולן. מי שמכיר אותי יודע את פועלי בכלל הנושאים, קטנים כגדולים. אני איש שומר חוק. אני אדם ישר כסרגל ואין ביני לבין החשדות המיוחסים לי דבר וחצי דבר.

אני מציע לכולם להתאזר בסבלנות ולתת למשטרה לבצע את עבודתה ואז הכל יתבהר. תמיד פעלתי ואמשיך לפעול ביושר, צניעות ותום לב", אומר המנכ"ל שוקרון.

אולי יעניין אותך

Bottom ad