היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

עיריית קריית שמונה מנהלת אתר פסולת לא חוקי

בניגוד לחוק ותוך התעלמות מדרישות המשרד מנהלת עיריית קריית שמונה אתר פסולת לא חוקי ובעקבות בערת פסלות במקום ומפגע ריח לתושבים הוציא המשרד צו מנהלי להפסקת זיהום האוויר.

מזה כשנתיים מנהלת, בניגוד להוראות, עיריית קריית שמונה אתר לא חוקי לסילוק פסולת יבשה ללא תשתיות העלול לגרום זיהום קרקע לאגן היקוות הכינרת. לאתר זה מפונה פסולת יבשה מסוגים שונים הכוללת בין היתר פסולת בניין, פסולת חצרות, פלסטיק וגזם. בשנה האחרונה אירעו מספר אירועי שריפה באתר, דבר הגורם לפליטת עשן ומזהם את האוויר. שריפת חומרים אלו גורמת לפליטה של מזהמים רעילים המסכנים את בריאות הציבור והסביבה ומהווה זיהום אוויר בלתי סביר.

ביום חמישי האחרון הוציא המשרד להגנת הסביבה צו מנהלי מידי, מתוקף 'חוק אוויר נקי', כנגד עיריית קריית שמונה בו הורה להפסיק את הבערה הגורמת לזיהום. העירייה הונחתה לדאוג לכיבוי הבערה, לסגור ולתחם את האתר ולהציב שלטי אזהרה סביבו. מפקחי המשטרה הירוקה שהגיעו אתמול למקום על מנת לוודא את קיום הצו גילו כי העירייה לא עשתה דבר בנדון.

הטיפול הלקוי במפגע מצד העירייה נמשך מזה שנתיים ואף בשנת 2014 ערך המשרד שימוע בנושא לראש העיר. תיק חקירה בעניין הועבר למשטרה הירוקה ובתום החקירה תישקל אכיפה וענישה במישור הפלילי.

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: "העירייה פועלת באופן עקבי כדי למנוע דליקות באתר המיון באזור התעשייה הצפוני, אליו מופנה פינוי גזם העצים והשיחים מרחבי העיר לפני ריסוקו ופינויו לאתר האשפה האזורי. חשוב לציין, כי אין מדובר במתקן לפינוי אשפה.

ברור שאי אפשר למנוע כל דליקה, וברור שקשה מאוד למנוע הצתות מכוונות. עם זאת, בתיאום עם המשרד להגנת הסביבה, נעשו צעדים להגן מפני הצתות, ולגילוין מוקדם שלהם – כך למשל, הוצבו מחסומים בכניסה לאתר, הוצב שער נעול, והופקד גם שומר על המקום, בשעות העבודה, והכל כדי למנוע הצתות של מחפשי מתכות.

בימים האחרונים שבה והתחדשה דליקה באתר – לא ידוע אם מדובר בהצתה מכוונת, והדברים נבדקים. במקביל, העירייה בוחנת את השבת החלקה לאחריות מנהל מקרקעי ישראל, ופינוי הגזם במישרין לאתר האשפה האזורי. בכל מקרה, העירייה תפעל לפי הוראות המשרד להגנת הסביבה ובתיאום עימו".

מנכ"ל העירייה אשכול שוקרון קיים ישיבה בלשכתו ודן עם הגורמים הנוגעים בדבר בנושא. המנכ"ל דרש ממנהל מחלקת איכות הסביבה ברשות שמתוקף תפקידו אחראי גם על האתר, להכין דו"ח בנושא על מה נעשה עד כה וכיצד ניתן להפעילו בעתיד עם כל האישורים החוקיים. עד לקבלת הדו"ח הנחה המנכ"ל לסגור את המקום.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad