היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

עיר סטודנטיאלית במרכז הכיכרות

       מהו הפרויקט?

מסביר חד מאדריכלי הפרויקט דני והורסיו שוורץ

"כבר בהתחלה התאהבנו בשטח המדובר היות ומדובר במרכז של עיר שהיה מוזנח שנים רבות והאתגר המרכזי הוא להחזיר את החיים על ידי יצירת חוויה של להסתובב ולטייל במקום, לצד פעולות בסיסיות שהמקום מספק כמו שירותים מוניציפליים דואר בנק ומשרדי ממשלה שונים.

 

       מה הנחה אתכם ברמה המקצועית בתכנון השדרוג? 

"ניסינו לייצר נגישות ומעברים נוחים לנשים עם עגלות, לאנשים על כיסא גלגלים, דבר שלא היה קיים קודם במרכז. ליצור סוג של טיילת במרכז הכיכרות שמתחיל ממתחם האוטובוסים של אגד עד פלאפל עמר ללא מדרגות, ובאותה ההזדמנות לשפץ את הריצופים, לייצר תנאים נוחים לקנייה ולהוסיף גם מגורים שייצרו פרנסה לבעלי העסקים. ה"קוסמטיקה" ומתיחת הפנים לא עוזרת לבעלי החנויות. מה שיעזור להם יהיו בנייני המגורים.

 

       מה התושבים ובעלי עסקים יקבלו בסופו של תהליך?

"התושבים יקבלו מרכז משופץ בסגנון קניון פתוח, מקום מואר וכיפי לשבת בחוץ, לטייל בו ואפילו ולשתות קפה, מקום שאנשים יגיעו אליו וירצו לשהות בו. כל כיכר תהיה בעלת אופי אחר. אסור לשכוח שמדובר בשלב א' ולמרות שיש כבר עכשיו שינו משמעותי התמונה תושלם רק בסיום כל השלבים.

 

מה עומד מאחורי הצבעים העזים של סככות ההצלה שיש היום?

שמחה, תענוג ויופי. הצבעים האפורים והדהויים מאוד מעייפים וצבעים חיים נותנים יופי וייחודיות למקום. כמובן שרמת התחזוקה והניקיון צריכה להיות נאותים ע"מ לשמר את החוויה של המבקרים במקום.

ראש מינהלת הכיכרות, אורן ירמיהו: "בימים אלה, הופך מרכז העיר למרכז בילוי ועסקים אזורי, בו נמצאים מרבית משרדי הממשלה ביניהם, משרד הפנים, התחבורה, תאגיד התנור, עיריית קריית שמונה וביטוח לאומי. בנוסף, מרכז העיר מספק שירותים עסקיים רחבים של חברות ביטוח, יועצים משפטיים, בנקים וכספים, שירותי דואר, השכרת רכב ומגוון רחב של שירותים עסקיים הנמצאים במתחם אחד. גולת הכותרת שאנו עוסקים בו בימים אלה היא הבאת מגורי סטודנטים לתוך מרכז העיר אשר יביאו לתוך המקום חיים תוססים גם בשעות לא שגרתיות- דבר שחסר מאוד היום".

ראש המינהלת, אורן ירמיהו: "בימים אלה, ממשיכים במרץ בעיריית קריית שמונה ובמינהלת הכיכרות להכין תב"ע למרכז העיר בשיתוף פעולה יחד עם מכללת תל חי והסטודנטים, כחלק מהאסטרטגיה של ראש העיר, ניסים מלכה והמנכ"ל אשכול שוקרון להוביל את קריית שמונה כעיר סטודנטיאלית המחוברת לאקדמיה ולסטודנטים המגיעים לאזור מדי שנה. על ידי כך, נרוויח מרכז עיר חי ותוסס וכן נהנה מהסטודנטים הרבים שמגיעים לאזור וניתן גם להם את האופציה של לגור בקריית שמונה היודעת להעניק חוויה אורבנית מלאת חיים, מגוונת ועשירה".

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad