היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

עלו על הגל

הפעם, זה תורנו לצפות בתוכניות ריאליטי שיש לך עניין מיוחד בה, זוהי התוכנית הרצה כרגע בערוץ 2 "המירוץ למיליון".

אותנו מעניינת כמובן השתתפותם של עמית גל ובנו רז המזדהים כנציגי הגליל, עם דגש על קיבוץ עמיר וקריית שמונה.

ההסבר, בהמשך.

שוחחתי השבוע עם שניהם, בנפרד, עקב האילוצים הכרוכים בעיסוקיהם השונים.

מי לא מכיר את עמית בגליל?! עמית קנה את שמו כמנהל המיתולוגי של קבוצת הכדורסל הגליל העליון. מנהל, זו אולי ההגדרה הפורמאלית, האיש הוא טוטאלי במערכת יחסיו עם הסובבים אותו.

חוכמת החיים שלו, הניסיון והראיה המרחבית שלו את נושא הכדורסל, הקנו לו מעמד מיוחד של כבוד בקרב הברנז'ה והוא מצידו לא אכזב. עמית סיפק תמיד את הסחורה, ועוד איך.

רז, בנו הבכור, מצוּוָת במירוץ עם אביו עמית, ויחד הם אחד הזוגות היותר אטרקטיביים ומעניינים. הספונטניות שלהם היא אמיתית לחלוטין, והמילה 'משחק' כמעט ואינה נחוצה בהקשר שלהם בתוכנית.

מסתבר, שכדי להגיע לרמה כזו של פתיחות צריך לעבוד על זה הרבה שנים, ליתר דיוק, שלושים ושתיים שנים כמניין שנותיו של רז.

בכלל, אפשר לאפיין את המשפחה כמשפחה מיוחדת.

עמית נשוי עם יהודית, בת קריית שמונה ממשפחת רוזן, והחיבור אז, בשנת שמונים ואחת לא היה פשוט כלל וכלל. עמית, מקודש הקודשים של השומר הצעיר, קיבוצניק מעמיר, ויהודית, בת העיר שבאותה תקופה, לא הצטיינה במערכת יחסים משופרת עם הקיבוצים, בלשון המעטה.

"תשמע, לי אף אחד לא יכול לספר סיפורים. הקשר שלי עם קריית שמונה ארוך ועמוק וידענו לחיות יחד, גם אם לא הסכמנו עם הכל", אומר עמית כבר בפתיחת השיחה.

ואכן, רז הוא הביטוי המזוקק לחיבור הזה שבין הקיבוצניק המחוספס מקיבוץ עמיר והליידי הקריית שמונאית, יהודית.

"רז מתחמם מהר אבל גם נרגע באותה מהירות. הוא חושב מהראש ובעיניי הוא אדם מבריק. לא יכולתי לבקש בן זוג טוב ממנו", ממשיך ומפענח עמית את סוד החיבור והקסם עם בנו רז.

 

 

– רז, איך הגעתם ל'מירוץ למיליון'?

אחת המלהקות שהכירה אותי מתכנית טריוויה שהשתתפתי בה בעבר שאלה אם יש לי מישהו במשפחה שעוסק בתחום דומה לשלי. ישר חשבתי על אבא והכדורסל. הגענו לפגישה ואחרי 5 דקות העבירו אותנו לעורך הראשי שהיה מאוד מבסוט. כבר אז הבנו שאם נחליט להשתתף אנחנו בפנים.

 

עמית: "האמת, שרז הוביל והלכתי מתוך רצון שהינה לא נעבור לשלב הבא. אבל זה קרה וכשחזרנו מהחתונה של רז בארה"ב, קיבלנו את הידיעה שהתקבלנו".

 

 

– כיצד קיבלה המשפחה את ההחלטה?

האמת, טסנו כל המשפחה לחתונה שלי בארה"ב, אבא שלי ממש לא רצה ללכת. הוא צפה עם ליאור אליהו בעונה הקודמת ודי חשש מכל מה שהולך שם. לקראת מועד תחילת הצילומים הוא כבר התחיל להשתכנע. אמרתי לו תבוא ננסה הכי טוב שלנו וזו חוויה שמעט מאוד אנשים זוכים לה בחייהם.

 

– כבר מהתוכנית הראשונה בולטת לעין מערכת היחסים המיוחדת בינך ובין אביך. כיצד זה נוצר?

רז: "מאז ומעולם אבא שלי התייחס אלינו (הילדים) כאל חברים ולא מערכת יחסים של אבא וילדיו. גם כשאנחנו צועקים אחד על השני זה ברור לכולם שתמיד נישאר משפחה ובסה"כ מטרה היא להצליח. יכול להיות שמהצד זה נראה לאנשים מוזר או הזוי אבל מי שמכיר אותנו יודע טוב מאוד שהכל ברוח טובה וחברית".

עמית: "תראה, יש לנו משפחה מיוחדת במובן של מערכת יחסים פתוחה. לרז יש את החוכמה והשכל הישר. למרות שאני האבא, אל תשכח שאני בן ששים ושלוש, והוא הצעיר והנמרץ. בתוכנית באו לידי ביטוי המון דברים שחווינו עוד קודם בבית".

 

– רז, נחזור ברשותך לימים ההם בהם היית ילד. עמית היה אבא רגיל או שראית אותו בקושי?

עמית ממש אבל ממש לא אבא רגיל. אמא שלי, יהודית היא זו שגידלה אותנו, עבדה קשה, ודאגה לחינוך. אבא בעיקר דאג לכל מה שקשור לבילויים, משחקי כדורסל, פעילות מחוץ לבית. אבל בוא נודה על האמת, את הקרדיט לגידול כל 5 ילדי משפחת גל ניתן לאימא יהודית!

 

יש קונצנזוס לא מפתיע לגבי האימא/האישה יהודית. השניים מפרגנים לה מלוא חופניים, וכל אחד מסיבותיו.

עמית: "יהודית אישה נפלאה ומיוחדת. יש לה המון מניות במה שיש לנו".

 

– רז, אביך היה המנהל המיתולוגי של גליל עליון בכדורסל. איך זה היה להיות 'הבן של'?

האמת היה מאוד כיף, משחקי כדורסל, לשמוע שיחות על שחקנים, להיות קרוב ומעורב לכל מה שמתרחש מאחורי הקלעים. בכלל אני חושב שהייתה לי ילדות קסומה בקיבוץ ובתוספת הכדורסל, לא הייתי מחליף אותה בחיים. ולגבי הבן של, בעיקר נחמד ולבטח שהקבוצה הצליחה. אבל תמיד יהיה אותו אדם ממורמר שפוגש אותך ברחוב ומעביר ביקורת על אבא או קבוצה כאילו שיש לך קשר לזה. לימד אותי המון על החיים מגיל צעיר.

 

– עד כמה השפיע אביך על התכונות והאישיות שלך?   

אני חושב שמרבית השפעה שלו הייתה בתחום היצר התחרותי שהתפתח בי עם השנים. השאיפה לנצח בכל דבר ובכל תחרות, ממשחק כדורגל בטורניר שבועות בקיבוץ, דרך משחקי כדורסל בליגה האזורית ועד לתחרויות כמו המירוץ למיליון. למדתי הרבה שעם ביטחון עצמי וכריזמה אפשר ליצור ערכות יחסים בינאישיות ברמות הכי גבוהות. באופן כללי השתדלתי ללמוד ממנו את כל דברים שבזכותם הגיע לאן שהגיע בחייו האישיים, אישה מדהימה ו-5 ילידים, ובחייו המקצועיים 2 אליפויות, 2 גביעים ואינספור הצלחות בכדורסל.

עמית ורז גל (6)

– ב'מירוץ למיליון' אתה נתפס לעיתים קרובות כ'הבוגר האחראי'. גם בחיים זה ככה, או יצא שבתכונית היית יותר דומיננטי?

בחיים אני חושב שמרבית הילדים בשלב כלשהו הופכים להיות הורים של ההורים שלהם. כל אחד בגיל אחר ובמידת העצמאות שלו. אצלנו זה התחיל טיפה מוקדם. לגבי התכנית, אבא שלי לא הכיר את הפורמט. לקח לו זמן להבין איפה הוא נמצא ומה עליו לעשות. לכן החלטנו שאני אוביל והוא יוסיף ניסיון חיים, הומור וחן. בסופו של יום הוא על תקן של ערך המוסף בזוגיות, בכל משימה שהיינו צריכים שיתעלה על עצמו הוא עשה זאת ובגדול. תדמיין אותו כמו שחקן כדורגל מנוסה בשלהי הקריירה שנכנס בדקה ה-70 לעשות שינוי במשחק ולהוסיף חכמת חיים ואיכויות לקבוצה, קצת כמו מה שמכבי תל אביב מצפה מיוסי בניון לעונה הקרובה.

 

– שניכם, אתה ואביך עמית, מתנהלים לאורך התוכנית כשניים המודעים לחולשותיו האחד של השני, ואיך שהוא אתם תמיד מדביקים את הפער. זה באמת כך, או שנדמה לנו?

שאלה מצוינת. בתחילה לקח לנו קצת זמן להבין זאת ורבנו המון. אך מקטע מירוץ לקטע מירוץ למדנו טוב יותר איך להתנהל וחלוקת התפקידים בינינו וכך גם הכימיה הובילה לכך שהדבקנו את הפער שנוצר במשימות ראשונות. החכמה במירוץ היא לעשות ממש מהר במשימות שיש לך יתרון בהן ולא לנוח על זרי הדפנה, ובמקביל לדעת להישאר רפוי ורגוע במשימות שאתה פחות טוב בהן ושאמורות להפיל אותך לקרשים.

 

– ספר מעט על מערכת היחסים שלך עם אבא בחיים האמתיים.  הכל דבש?

האמת שאצלנו מה שרואים על המסך זה מה שקורה במציאות – what you see is what you get אין משחק מול המצלמה. אנחנו רבים הן בחיים האמתיים, אני גם משמש כסוג של הורה אבל גם מבלים, צוחקים וזה יותר מזכיר מערכת יחסים של שני חברים מאשר של אבא ובן.

 

– מה הפריע לך הכי הרבה אצל אבא במהלך 'המירוץ למיליון'?

מאוד פחדתי שהוא ירצה לפרוש באיזשהו שלב, היה לו נורא קשה. אין זמן התאוששות בין קטע לקטע ובגיל שישים ושלוש הגוף כבר לא מה שהיה פעם. בנוסף הוא תמיד השאיר את המקלחת בחדר במלון כאילו עכשיו התקלחה שם פלוגה שלמה של גולני.

 

– עדיין אתם נמצאים במהלך המירוץ ואנחנו הצופים, לא יודעים מה קרה בהמשך. יש רגעים של שבירה? החמצה? שתף אותנו ברגעים הללו.

כידוע, אסור לנו לספר שום דבר ממה שעוד צפוי להיות. ממליץ להמשיך ולעקוב ולחוות איתנו את כל הרגעים באותו הרגע. ספוילרים במקרה זה יהרסו את הכיף.

 

– האם ה'המירוץ למיליון' גילה לך משהו על אבא שלך שלא ידעת לפני?

האמת היא שתמיד ידעתי שהוא תחרותי, אבל לא כמו במירוץ. גיליתי שהוא הרבה יותר תחרותי ממני ברמות-על וזה היה מאוד מפתיע. גם גיליתי הרבה כח רצון ויכולת התמודדות עם פחדים שלא חשבתי שהוא מסוגל לה.

 

– רז, 'המירוץ למיליון' קרב ביניכם, כאבא ובן וכחברים. היית חוזר על החוויה שוב?

זה כמו לשאול רץ מרתון שניה אחרי הריצה אם היה חוזר על זה שוב. תשאל אותו חודש אחרי והוא כבר יגיד לך כן. אז באופן כללי התשובה היא כן. החוויה, הריגוש, התחרות, הכל זה דברים שאני בנוי אליהם ואשמח להשתתף עם אבא או אולי הפעם עם אשתי רייצ'ל בעונת האולסטאר.

 

– ואתה עמית, עמית שאחרי 'המירוץ למיליון', זה אותו עמית שלפני?

עמית: "אני מניח שלא. זו הייתה חוויה מיוחדת שאפשרה לי להתמודד בסביבה של צעירים אמביציוזיים. בכל זאת, בן שישים ושלוש אל תשכח, ואלה נמרים ואריות שטורפים כל דבר. כן, גם למדתי להכיר עוד כמה דברים אצל רז כמו החוכמה והרגישות שלו, ועובדה שיש לו דם מרוקאי חם שיודע להתקרר במהירות שהוא מתחמם, לסלוח ולשכוח, ולהמשיך הלאה".

המירוץ נמצא בעיצומו, בטלוויזיה, אולם השניים חזרו למציאות עם כל מה שכרוך בכך.

עמית חזר להיות עמית מקיבוץ עמיר, המביע את דעתו על כל נושא ללא הקדמות וללא עיגול פינות. בעצם, עמית המציא את המושג 'כל האמת בפנים', עוד לפני ש'האח הגדול' בא לעולם.

עמית גל הוא מנהל מקצועי של הפועל חולון ורז מנכ"ל חברה ובעיקר עו"ד ובן הזוג של ריצ'ל "אשתי רייצ'ל עשתה עליה לישראל מארה"ב לפני שנה. היא מאוד אוהבת את ישראל ולא כל כך הבינה מה כל הרעש סביב התכנית. עכשיו היא מתחילה לעכל. היא ואמא שלי היו בטוחות שנריב כל היום ונודח עוד בישראל. הן מכירות אותנו היטב ובינתיים מאוד גאות במה שרואות על המסך".

על אימו אומר רז "אמא שלי יהודית היא הלב של הבית, הבישולים, הדאגה, האכפתיות. היא זו שמחזיקה את כולנו ובלעדיה אנחנו כלום", אומר רז, ואני בטוח שלפחות על המשפט הזה עמית חותם.

אולי יעניין אותך

Bottom ad