היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

על מה משלמים? וכמה?

שכר גלובאלי ושעות נוספות

 

בזמן האחרון אני מוצא תלושי שכר בהם המעבידים משלמים לעובדים מה שהם קוראים "שכר גלובאלי" או "גמול שעות נוספות גלובאלי". כפי שכבר ציינתי בעבר מספר פעמים שכר גלובאלי אסור על פי חוק. למי בכל זאת מותר? לעובדים בכירים. שום עובד רגיל אינו נופל בהגדרה זאת. לזכור (מעסיקים) כל שכר שנקבע כשכר גלובאלי הוא

שכר לחודש עבודה רגיל ואינו מכסה עבודת שעות נוספות, לדוגמא:

מציל בבריכה של מלון עובד משמרות של 12 שעות ומשלמים לו שכר של 7000 שקלים כשכר גלובאלי שבעיני המעסיק הוא שכר יסוד נניח 5500 שקלים לחודש ועוד 1500 עבור שכר לכל שעות עבודתו (כולל שבתו)

בבוא המעסיק בפני השופט יסתבר למעסיק שבמקום 31.5 שקלים לשעה, הוא יחויב בגין שעת עבודה של 40.22 שקלים לשעה, ובנוסף יחויב בגמול בגין כל השעות הנוספות שהמציל עבד לפי שכר יסוד של 40.22 שקלים לשעה.

כמובן, יצא שכרו בהפסדו.

 

באשר לגמול שעות נוספות גלובאלי שעדיין יש מעסיקים הנוקטים דרך זו, אני מבקש להדגיש שככלל, גמול שעות נוספות גלובאלי אסור ומעסיק שישלם לעובדיו שכר שעות נוספות גלובאלי ימצא את עצמו בפני שוקת שבורה בעמדו בפני כס המשפט. הסעיף הזה יהפוך לשכר יסוד ויצורף לערך שעת העבודה, ובנוסף …ישלם גמול שעות נוספות כחוק.

 

תשלום דמי מחלה

באחרונה שונה החוק לגבי ערך יום מחלה ואני נשאל תכופות בעניין זה ולכן ראיתי צורך לחזור ולציין את הדבר שוב.

תחילה אני מבקש לציין שתשלום דמי מחלה משולם אם בתעודת המחלה מצוין שהעובד/ת לא יכול/ה לעבוד .

 

ערך דמי מחלה הוא כדלקמן:

בעד היום הראשון אין משלמים.

בעד הימים השני והשלישי משלמים 50% מהשכר לכל יום.

בעד היום הרביעי ואילך משלמים 100% שכר עבודה/

 

עוד אני מבקש לציין שכך נוהגים לגבי כל תעודת מחלה שמביא העובד למשל עובד/ת הביא 3 תעודות מחלה ברציפות למשך 25 יום, ישלם להם המעסיק כאמור לעיל לכל תעודת מחלה. אין זה מעלה או מוריד שהעובד/ת היה חולה 25 יום.

 

האמור אינו בא במקום יעוץ משפטי

 

לעזרה ועצה אפשר לפנות ל 046961216 או ל 0549980563 לחיים

אולי יעניין אותך

Bottom ad