היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ערוץ 1, בצדק

 

האכזבות מהתקשורת הישראלית נובעות מההתעלמות שלה מאיתנו ובהתמקדות במה שקורה ב"מדינת תל אביב". בערוץ 1 הראו שיש עוד אופציה, להיות מקצועניים ולהחליט בהתאם לעובדות ולעניין שמעוררת הקבוצה מקריית שמונה בליגת העל. בעוד אנו משפשפים את העיניים לגבי החלטה מהשבוע שעבר, באה ההחלטה לשדר גם את המשחק ביום שני מול מכבי חיפה. שתי סנוניות, זה כבר משהו השווה ראיון עם מנהל מחלקת הספורט של הערוץ הראשון, אורי לוי.

– כיצד נפלה ההחלטה הדיי נדירה הזו? מה היו השיקולים שהביאו להחלטה?

לוי "כבר פרק זמן ממושך אנו מחפשים הזדמנות לשדר את קריית שמונה. הסיבה ברורה: מדובר בקבוצה מובילה ואיכותית שהצלחתה ראויה לחשיפה ציבורית נרחבת". 

– ערוצי הספורט המסחריים שוטפים את המרקע ומשתלטים על ה'משחקים הנוצצים' ורווי הצופים של הקבוצות הגדולות (מכבי והפועל תל אביב, בית"ר ירושלים ומכבי חיפה) ומשדרים את המשחקים תמורת תשלום נוסף. אתם אמורים לשקלל את כל השקלולים ולספק משחק שקודם כל יהיה בעל ערך ספורטיבי ראוי והמחיר כלול באגרה. כיצד אתם עושים זאת?

00.jpg

לוי: "השיקול המנחה אותנו לבחירת משחק מרכזי איננו רייטינג אלא תוכן ראוי. הבחירה היא בחירת מערכת וכל המערכת, כולל המגישים, השדרים, הפרשנים והעורכים חשבו שהמשחק באר שבע נגד קריית שמונה צריך וראוי להיות המרכזי".

– האם העבודה העיתונאית שלך ושל חבריך בערוץ הממלכתי 'הוגן' ביחס לעבודה של העיתונאים בערוצים המסחריים?

לוי: "בערוץ הראשון יש בהחלט תחושה של שליחות בעניין שידור מהפריפריה ואפילו מידה מסוימת של העדפה מתקנת בכל הקשור לשידור מהצפון או הדרום הרחוקים, אבל במקרה זה ההצלחה והיכולת של הקבוצה הצדיקו לחלוטין את השידור".

– האם ההחלטה לשדר את המשחק בין שתי קבוצות פריפריאליות היא חד פעמית או היא מבשרת שינוי מגמה?

לוי: "קיבלנו הרבה תמיכה ועידוד מההתאחדות וגם מנותני החסות על הבחירה הלא מסחרית ולא ושגרתית וזה בהחלט מחמם לב. בכל מקרה ברור לנו שהשנה נגיע לא מעט  לקריית שמונה, כולל השבוע מול מכבי חיפה, ונעשה זאת בנפש חפצה..רק נקווה שמזג האוויר לא יהיה סוער מידי. אז ביום שני, קריית שמונה נגד מכבי חיפה, המשחק המרכזי, גם ב HD בערוץ 1. נתראה בצפון".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad