היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ערןץ 2 פישל

נראה שרוב התפקידים המופיעים במגילת אסתר מאוישים גם היום בהבדלים מתבקשים. הדבר שלא השתנה מאז העלילה בחצרו של אחשוורוש, הוא הרצון האובססיבי להשמיד ולאבד כל יהודי באשר הוא. כן, אני יכול לשמוע את צקצוקי הלשון של יודעי דבר "מה הוא מבלבל את המוח, הפרנואיד הזה". יכול להיות שאני פרנואיד אבל זה לא מעלה ולא מוריד מהעובדה שרוצים ומתאמצים להשמיד אותנו. על זה, יש לקוות, אין מערערים רבים.

החצר ברפובליקה הפרסית רוחשת בוחשת. אחמדיניג'ד ו'רבו' חתמי מחייכים בפנים, וכל אחד מנסה באמצעות אנשיו לכבוש את השליטה בחצר המלך, הפרלמנט, בינתיים ידו של חתאמי על העליונה.

בארצות הברית המועמדים השונים לנשיאות ארה"ב עולים לרגל לוועידת איפאק, השדולה היהודית-הפרו-ישראלית, ובראשם הנשיא ברק אובמה. ראש הממשלה מדלג ממקום למקום ונפגש עם אישים וארגונים בעלי השפעה, והכל כדי לקדם את התרופה למחלת הגרעין האיראנית.

קטונתי מלהציע כיצד ואיך לעשות כדי לעצור את הטירוף האיראני ללא שיעלה ריח של אבק שריפה, אבל בכל זאת בלי בקשה אחת מראש הממשלה שלנו בנימין נתניהו, אי אפשר. לא משנה מה תאמר או מה יאמרו מנהיגי העולם, דבר אחד אל תשכח. אסור שיהיה נשק גרעיני בידי המן הפרסי. איך תעשה, מה תעשה ומתי, זה באחריותך ובאחריות הממשלה בראשה אתה עומד.

התזכורות רצופות ועדכניות מטוניסיה, לוב, מצרים והשכנה  סוריה בה נשפך הדם כמים, והעולם מדבר ומדבר ומדבר…..

 

מלכת יופי או המלכה ושתי

 

מעט צרם שבערב פורים בו קוראים את מגילת אסתר, החליטו קברניטי ערוץ 2 לשדר את …טקס בחירת מלכת היופי של ישראל.

לא נתייחס לשאלה העקרונית אם ראוי או לא ראוי לקיים טקס זה.

אי אפשר היה שלא להיזכר בטקס בחירת מלכת היופי של פרס ומאדי כפי שמסופר במגילת אסתר. אי אפשר היה להתעלם מהאופן בן הלכה ושתי המלכה לעולמה אחרי שסירבה לבוא לארמונו של אחשוורש ולהציג את נתוניה הפיזיים.

…לא היה מוגזם לצפות שבערב פורים ישדרו בערוץ 2 משהו אחר חוץ מחזרה קופית על אותו טקס שהיה לפני אלפיים וחמש מאות שנה בחצרו של מלך פרס ומאדי.

בכל זאת, עברו אלפיים חמש מאות שנה. קצת לשנות…

  

 

תמרור מואר בלילה ליד בית ספר?!

לפעמים הרצון הטוב להראות שאתה 'סופּר דופּר' מביא לידי גיחוך. בעירייה החליטו להציב תמרורים סלולאריים ברחבי העיר. קדימות ניתנה לתמרורים שהוצבו על יד מעברי חציה בדרך לבתי ספר בעיר. ייחודם של התמרורים הללו שהם צוברים אנרגיה בשעות היום מקרני השמש ובלילה האנרגיה גורמת לתמרורים להאיר ולהבהב בשעות הלילה.

למה צריך תמרור מעבר חציה סלולארי ליד בית ספר? אפשר לחשוב שהתלמידים מתכננים לפלוש לכתות בשעות הלילה המאוחרות ומה שנותר זה להבטיח מעבר בטוח במעבריי החציה…

מחשבה ומבט נוסף היה מגלה שיש המון מעברי חציה במקומות הומים וחשוכים כמו ליד הקניונים, למשל או המעבר המסוכן למגרשי הטניס בעיר…

 

 

 

ילדים זה שמחה

תודו, פורים השנה היה מיוחד, ולא בגלל מה שאתם חושבים, מזג האוויר.

אחרי שנים לא מעטות בהן הושבתה שמחת הילדים עקב מזג אוויר סוער, השנה יצאו המוני ילדי ישראל מחופשים בשלל תחפושות. זה חודשיים שבתי העסק והרשתות מפיצים חוברות ובהן הצעות למגוון תחפושות. אני מכיר ילדים שהחליטו להתחפש למשהו, התחרטו, החליטו וחוזר חלילה. ועד היום הם מתלבטים…

השמחה הייתה אמיתית. הילדים, אף על פי שהם גורמים לכאב ראש לא קטן להורים, הפעילו בנידנודם את כל המשפחה את כל העיר והוציאו אותם לרחובות.

קריית שמונה צהלה ושמחה, לפחות פעם בשנה…

אולי יעניין אותך

Bottom ad