היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

פאנל – "שינוי כיוון"

לקראת הבחירות המתקרבות, תנועת "שינוי כיוון", יזמה מפגש ייחודי וראשון מסוגו בארץ, בלב תל אביב בין המועמדים לראשות העיר: ראש העיר הרב ניסים מלכה, בנצי יעקב בן ציון, יורם מלול, יגאל בוזגלו וד"ר בוריס סידלקובסקי לבין 126 מצעירי העיר שנטשו את העיר ועברו למרכז. המפגש התקיים באוניברסיטת ת"א.

מתוך חמשת המועמדים התייצבו שניים המתמודדים על ראשות העיר יורם מלול ויגאל בוזגלו, ויפעת שאשא-ביטון, מספר 2 ברשימתו של בנצי יעקב הגיעה במקומו.

המפגש התקיים בצל ההגירה השלילית המתמשכת בעיר אשר הגיעה בשנים האחרונות לשיא כל הזמנים.

"קריית שמונה עד הבית", הוא פנל מועמדים ראשון מסוגו בארץ, בו המועמדים באים ממרחק של מאות ק"מ, לשכנע את אלפי הצעירים שעזבו את העיר להצביע בבחירות הקרובות ולחזור לעיר. מטרת המיזם של "שינוי כיוון" היא  לעודד מעורבות והשתתפות של צעירים-בני העיר, אשר מתגוררים במרכז הארץ, במערכת הבחירות הקרובה לרשות המקומית.

בתנועה נציגות של בני ותושבי הרשויות באזור. אחת ממטרותיה של התנועה היא לייצר מגמת חזרה בקרב ילידי האזור אשר נטשו את אצבע הגליל.

 שלושת המשתתפים בפאנל הציגו את חזונם לקראת הבחירות, ואנו מביאים כאן מעיקרי הדברים שנשאו שני המועמדים לראשות העיר מלול ובוזגלו ואת דבריה של יפעת שאשא-ביטון, שכאמור אינה מתמודדת על ראשות העיר.

 

יורם מלול ראש רשימת "בוחרים להצליח": "אני רואה חשיבות גדולה במפגש כאן בתל אביב עם בניה של קריית שמונה, והייתי מוכן להגיע לאילת, אילו היו מזמינים אותי לשם ותודה למארגנים מ"שינוי כיוון" על הרעיון וארגון הפאנל. חסרים ליד השולחן ראש העיר, בנצי ובוריס, וחבל.

על אף שאני מוזמן עם רעייתי למפגש פרידה עם מפכ"ל המשטרה, החלטתי להיות כאן איתכם.

נולדתי וגדלתי בקריית שמונה, ולפני מספר חודשים פשטתי את מדי המשטרה אחרי שורה ארוכה של תפקידי פיקוד. הפיקוד על משטרת קריית שמונה היה אחד התפקידים המאתגרים והמעצבים את תפיסתי הקהילתית, שהיום היא מתורגמת לחזון העיר הקהילתית אותה איישם עם היבחרי לראשות העיר. לפני פרישתי עמדתי בראש המחלקה לשיטור קהילתי במטה הארצי, ומתוקף התפקיד בנינו חזון ותוכניות עבודה שיושמו בכל מדינת ישראל ממטולה עד אילת בפיקודי.

קריית שמונה היא קהילה שחיה בהרמוניה ובשיתוף תושביה, הסביבה והטבע. מכבדת ומחבקת את כל גווני הקהילה, קריית שמונה מתייעלת, מתחדשת ומאפשרת לצעיריה להשתקע בה.

אם לא נעצור את התהליך הדמוגראפי והסוציואקונומי הקשה שעובר על העיר, הוא יוביל אותנו לחיסולה של העיר, עיר שתהיה עיר זקנה וחלשה.

אני מציע לבנות מעטפת חיים, בנוסח של תפירת חליפה אישית לקרית שמונה, הכוללת תעסוקה הולמת, דיור בר השגה ויצירת עיר עם איכות חיים, חינוך ותרבות פנאי מפותחים.

אורי בנדריהם שאל בנוגע לתוכניותיי לנחל עין זהב.

תשובתי: "נחל עין זהב הוא הלב הפועם של קריית שמונה, ויש חשיבות גדולה לשקם את הנחל ולבנות לאורכו טיילת להולכי רגל ורוכבי אופניים, מוארת ומזמינה המובילה אל פארק הזהב. חניון קק"ל ישמש חניון לילה למטיילים".

רעות אלחרר שאלה על תנועות הנוער ופעילות לגיל השלישי.

תשובתי: "פעלתי בילדותי בתנועת הנוער העובד והלומד ועצוב לי לראות את המבנה הסגור והנטוש. החינוך הבלתי פורמאלי חשוב בעיניי ובהיותי ראש המחלקה לשיטור קהילתי הובלתי את הפרויקט מיל"ה (משטרת ישראל למען הנוער). הפרויקט היה ספינת הדגל של משטרת ישראל ובמסגרתו החזרנו 1000 בני נוער בסיכון ונוער עבריין לחיים נורמטיביים באמצעות הקניית ערכים, מורשת הארץ וחינוך לאזרחות טובה.

יש לנו מחויבות ערכית לדאוג לגיל השלישי, להורינו שעמלו רבות למעננו ועדיין זה המעט שאנחנו יכולים לעשות למענם.

כל השאלות היו לעניין והצביעו הן על התשוקה של החבר'ה לחזור הביתה לקריית שמונה והן על המחויבות שלהם להצליח במשימה. עם חברה כאלה אני מוכן לצאת לקרב החשוב ביותר שהיה לנו עד עכשיו.

לסיום, אני מבקש להעלות על נס את דמותו של אלעד ארליך ז"ל מההוגים והמובילים של שינוי כיוון והפעילות  הנמרצת למנהיגות הצעירה והמובילה, כולל הפאנל הזה".

 

יגאל בוזגלו ראש רשימת "עתיד": "שמח להשתתף בפאנל אשר יזמו שינוי כיוון, חבורה נהדרת של בני קריית שמונה, באוניברסיטת ת"א", אומר יגאל בוזגלו. "התרגשתי לפגוש מספר חברי ילדות אשר גרים במרכז והגיעו לשמוע ולהשמיע מתוך אהבה ואכפתיות בלתי נגמרת לעיר. ריגש אותי שהערב הזה הוא להנצחתו ולזכרו של חבר התנועה אלעד ארליך ז"ל" הוסיף יגאל. יגאל הציג את העבר העשיר שלו, את הניסיון והרזומה שצבר במשך 10 שנים במועצה ובפעילות ציבורית, את העזרה האישית לרבים מתושבי העיר ואת הפרויקטים הרבים והמאבקים שיזם לאורך השנים. לתפיסתו של יגאל יש מספר נושאים אשר חייבים לטפל בהם בקדנציה הבאה.

גיוס חבילת סיוע להצלת העיר, אשר מחויבת המציאות לאור הגרעון ההולך וגדל. פיתוח תחום התיירות כולל בניית בתי מלון בעיר אשר יתרום לתדמית של העיר ויספק מקומות תעסוקה ובמקביל ליזום חקיקה בכנסת שתתמרץ יזמים להקים עסקים בקריית שמונה. בנוסף לאור שאלה שעלתה מהקהל, יגאל סיפר לקהל את העובדה המצערת, שלא קיים אגף תרבות בעירייה והתחייב להקמת אגף תרבות כשיבחר, כפי שכבר הצהיר בעבר במצע הבחירות.
יגאל גם הביע את מורת רוחו מההתחמקות של ניסים ובנצי מלבוא ולכבד את מארגני האירוע ואת צעירי העיר, למרות שהתחייבו ואישרו את הגעתם מראש, הם ביטלו ברגע האחרון את השתתפותם, זה מראה על רמת האמינות, המסר הכפול והזלזול בצעירי העיר ובמארגני האירוע של שני המועמדים בנצי וניסים", אמר בוזגלו לצעירים.

 

ד"ר יפעת שאשא-ביטון מספר 2 של בנצי יעקב בן ציון רשימת "קריית שמונה מתחדשת": "החזון שלנו הוא שקריית שמונה תהייה מקום שטוב ונעים ומעורר גאווה לגור בו, שקריית שמונה "תעמוד על הרגליים" בזכות עצמה. אנו ניקח אחריות על הפיתוח הכלכלי, בין ייתר הדברים שנעסוק בהם, ונפסיק להיות תלויים באחרים, ניקח את גורלנו לידיים שלנו. אין ספק שנפעל בשותפויות ובאיגום משאבים מול גופים נוספים ומול משרדי ממשלה אבל האחריות היא קודם כל שלנו. האמירה של "רק אני יכול להביא כסף מהממשלה" היא אמירה שמנציחה את הבכיינות והתלות באחרים ובחזון שלנו אנחנו לא רוצים להיראות כך יותר. לא צריך קשרים בשביל לגייס תמיכה של ממשלה צריך להיות מנהיגים שיודעים להוביל דרך ולגייס שותפים בזכות ניהול רציני ומקצועי, כפי שקורה בערים אחרות שהתפתחו יפה בזכות המנהיגות החזקה של העומדים בראשן.

האתגר הגדול של קריית שמונה, שמקפל בתוכו שלושה תחומים עיקריים, הוא להפסיק את ההגירה השלילית בעיר- להשאיר את בנינו בבית ולהחזיר את הבנים שכבר יצאו לחפש את עתידם מחוץ לעיר. העוזבים מחולקים לשני מעגלים, אלה שכן התבססו, הקימו משפחה ועוזבים להרחבות שמסביבנו כי הם מחפשים פתרון דיור ואיכות חיים, ומעגל שני הוא הצעירים שמבקשים תעסוקה והתפתחות מקצועית, וכן ליהנות מחיי תרבות וחברה עשירים שאין הם מוצאים בקריית שמונה.

יש שתי דרכים: בטווח הקצר בידינו לטפח את העיר, לדאוג לניקיון, לפינות ירוקות וטיפוח הגנים הציבוריים, לדאוג לאיכות החיים של התושבים שלנו. לצד זה, הצעדים לטווח הארוך, הקמה של ועדה לחקירת גבולות והכנסות מארנונה, על מנת לקדם פתרונות דיור, ולפעול במרץ להקמה של שכונת יובלים שמתקדמת בעצלתיים, וכן קידום נושא התעסוקה. אנחנו מאמינים שכאשר שמים מטרה ורוצים להצליח בה, חייב להעמיד אדם שזהו כל עיסוקו וכל העת הוא פועל לקידום מטרה זו. רק כך ניתן לפעול בנחישות להשגת המטרות ורק כך נוכל להגיע לתוצאות. בנוסף לכך עלינו לתת עדיפות תעסוקתית לבני העיר ולהפסיק עם המגמה הרווחת כאילו "אין נביא בעירו". ילדינו מוכשרים מאוד ועושים חיל במקומות רבים בארץ. אין שום סיבה שלא יעשו חיל גם כאן".

בתום האירוע שהוגדר הן על ידי המשתתפים והן על ידי המארגנים כמוצלח מאוד, כל אחד לקח איתו את המסקנות ואת העדפותיו בבחירות הקרובות.

ולנו לא נותר אלא לברך את "שינוי כיוון" על היוזמה הברוכה ועל תרומת חבריה לשינויי המגמות בקרב הצעירים, על אף שאינם נמצאים בעיר פ

אולי יעניין אותך

Bottom ad