היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

פלילים: עסקי סמים בטלגרם, 'נהגת' בת 13 בלבד וסיפור קצר על תיק

שוטרי משטרת ישראל מתחנת קריית שמונה עצרו גבר בן 28 בדרכו לבצע עסקה של סחר בסמים בקיבוץ בצפון לאחר שהרוכש תיאם הרכישה בטלגרם ברשת ה- "PURE WEED"- חטיבת התביעות של משטרת ישראל כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים בגין 16 עִסקאות שביצע.

בתום חקירה סמויה שנערכה מספר שבועות אודות גבר בן 28 תושב קריית שמונה שסוחר בסמים באזור, ארבו השוטרים לנאשם בדרכו לבצע עסקת סמים בקיבוץ דפנה. השוטרים סימנו לנאשם, שנסע ברכבו בעיר, לעצור ובמהלך חיפוש שנערך ברכבו נתפסה שקית ניילון בין רגליו של הנאשם ובה 6 שקיות קטנות ובהן סם מסוכן מסוג "קנאביס" שלא לצריכתו העצמית. לאחר מעצרו של הנאשם, בוצע חיפוש בביתו ובחדר השינה מתחת למיטה נתפסו סמים בשווי של כ-5,000 שקלים וכן נתפס כסף מזומן בסכום העולה על 10,000 שקלים.

הנאשם נעצר, הובא לתחנת המשטרה לחקירה ומעצרו הוארך מעת לעת על ידי בית המשפט בהתאם לבקשת המשטרה.

במסגרת החקירה הסמויה, שכללה שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, עלה, כי הנאשם סחר בסמים בטלגרם באמצעות רשת שנקראת "PURE WEED" שהינה רשת של הפצת סם מסוכן מסוג "קנאבוס".

על מנת לרכוש מהרשת, על "הלקוח" להיכנס לאפליקציית הטלגרם ולהזמין דרך רשת ה"PUREWEED" את כמות הסם המבוקשת ולציין לאיזה אזור בארץ מיועד הסם. במקרה זה הנאשם היה מקבל באופן קבוע מהרשת סמים בכמויות שלא לצריכה עצמית והיה מביא את הסם לבית "הלקוח".

החקירה העלתה, כי ביום האירוע קיבל הנאשם מ"PUREWEED" פרטי עסקה ופרטי רוכש בקיבוץ דפנה לביצוע. הנאשם נסע לכיוון הקיבוץ ואף התכתב עם ה'לקוח' לגבי מיקום ביתו, או אז נעצר הנאשם על ידי השוטרים והעִסקה לא יצאה לפועל.

בנוסף עלה מהחקירה, כי קודם ליום האירוע ביצע הנאשם 16 עִסקאות דומות במועדים שונים באזור הצפון מול "לקוחות" שונים.

בתום חקירה זריזה הועבר חומר החקירה לחטיבת התביעות של משטרת ישראל, אשר הגישה כנגד הנאשם כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום בגין עבירות של סחר וניסיון לסחור בסמים, החזקה של סמים שלא לצריכה עצמית והסתייעות ברכב לבצע עבירה.

 

 

'נהגת' בת 13 בלבד

בפעילות שוטרי תחנת קריית שמונה בחג הקורבן בסופ"ש האחרון, הבחינו השוטרים ברכב מסוג קיאה אשר נכנס במהירות לחניון בסמוך לתאי וילג' בקיבוץ שדה נחמיה בנהיגה פרועה תוך סיכון משתמשי הדרך. השוטרים הבחינו כי ברכב נוהגת בחורה ולידה גבר.

הרכב המשיך בנסיעה כאשר השוטרים אחריו קוראים לו לעצור באמצעות מערכת הכריזה.

הרכב נעצר כעבור מספר מטרים והשוטרים הבחינו כי הנוסע והנהגת מתחלפים ביניהם במקומות הישיבה ברכב.

השוטרים הגיעו אל הרכב, ואז התברר שקטינה בת 13 וחצי תושבת אחד הכפרים בגליל המערבי היא שנהגה ברכב, כמובן ללא רישיון נהיגה.

השוטרים עיכבו את הנוסע ואת הנהגת לתחנה, הנוסע, בעל הרכב, בן 19 אף הוא תושב אחד הכפרים.

כנגד הנוסע, בעל הרכב, נרשם דו"ח הזמנה לדין ורכבו נגרר והושבת למשך 30 יום.

כמו כן הנוסע נחקר על כך שאִפשר לקטינה לנהוג ברכב ללא רישיון.

הקטינה בת ה-13 וחצי נחקרה על ידי חוקרי נוער ושוחררה.

 

סיפור קצר על תיק

השבוע הגיעה תושבת העיר לתחנת המשטרה לדווח כי תיקה האישי נגנב באזור פארק הזהב. התיק הכיל כסף, מסמכים אישיים וחפצים בעלי ערך.

צוות השיטור העירוני החל בסריקות ולאחר זמן קצר מצא את התיק על תכולתו, באזור רחוב הירדן, והשיבו לגברת בתחנת המשטרה.

אולי יעניין אותך

Bottom ad