היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

"פעמונים" של הצלה

כנגד בטוחות (ביטחונות) שהעמיד בעל החשבון, העניק לו הבנק הלוואה שהתבטאה באפשרות להוציא כסף מהחשבון, בסכומים גדולים יותר ממה שהכניס ממקורותיו השונים. הסכומים הנוספים הללו היו הלוואות לכל דבר ועניין שהמרוויח היחידי מהן היו הבנקים.

מי לא מכיר מישהו (בעיקר את עצמו) המכניס לחשבון הבנק שלו משכורת או שתיים, נניח בסך 10,000 שקלים, ומוציא 20,000 שקלים? עבור 10,000 השקלים הנוספים, משלם האיש ריבית כי זאת הלוואה.

בשנים האחרונות קמו אנשים טובים ותחת הסיסמה "תחיה ממה שיש לך", הם הקימו את "פעמונים", מלכ"ר שאין מטרתו רווח, המלמד את המשפחה לחיות ממה שיש לה.      

התהליך הוא פשוט: המשפחה פונה לפעמונים דרך אתר הארגון ומחכה שישדכו לה מלווה. ברגע שהוצמד מלווה אישי למשפחה מתחיל תהליך הליווי, במהלכו מתקיימת פגישה אחת לשבועיים-שלושה בין המלווה למשפחה. בפגישות אלו מבריאים ביחד המשפחה והמלווה את כלכלת משק ביתם ומאזנים בין ההוצאות וההכנסות. במסגרת זה המשפחות גם מסדירות את חובותיהן לגורמים השונים התהליך נמשך בממוצע בין תשעה חודשים לשנה.

 

על סמך נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ש-60%  מתושבי ישראל לא מצליחים לגמור את החודש ונאלצים לצבור חובות. מציאות זו אינה נורמלית ובפעמונים פועלים לצמצם את התופעה ההרסנית הזאת.

 

דורית ימיני מנהלת מחוז שרון-צפון: "יוקר המחיה כיום נמצא בכותרות ונדמה כי גל המחאות החברתיות עד לא הסתיים. לעיתים קרובות המשפחות נאלצות להוציא סכומים גדולים על מחיה וחינוך, מה שדורש לתכנן ולנהל את תקציב המשפחה לטווח הקצר והארוך באופן מוקפד ומאוזן. משפחות רבות נכנסות לסחרור בשל ההוצאות הרבות ומאבדות שליטה על חייהם. חשוב לדעת שניתן לחולל את השינוי, ניתן לצאת מהמעגל. זה נעשה ע"י אלפי משפחות בהצלחה בכל שנה בסיוע הארגון".       

באזור העמקים וקריית שמונה מלוות כיום קרוב ל-100 משפחות, בשנה האחרונה סיימו את תהליך הליווי של פעמונים בהצלחה כ-80 משפחות מהאזור, ויצאו לדרך חדשה ולחיים עצמאיים ומאוזנים. באזור פעילות זה מתנדבים כיום 140 מתנדבים מסורים ומוכשרים שמקדישים מזמנם היקר כדי להושיט יד לאלו שזקוקים לה.                                                                                              

שמיר נקש מקיבוץ דוברת המנהל את הפרויקט בקריית שמונה והאזור, מספר על התפקיד ומה צריך לעשות כדי לעזור למשפחות.

"עבדתי כרפתן במשרה מלאה ולאחר שרכשתי תואר שני במנהל עסקים ראיתי מודעת "דרושים" של ארגון 'פעמונים'. באותו זמן היה דרוש מנהל ל"אזור העמקים" והתפקיד התאים לי כמו כפפה ליד. מאז אני כאן ונהנה מכל רגע".

לאחרונה הסתיימה הכשרת מלווים נוספת בקריית שמונה, והמלווים מחכים לקליטת משפחות שמתקשות לנהל את כלכלת ביתם על מנת שיוכלו לסייע להם לעשות זאת.

"אני קורא לכל משפחה בקריית שמונה שעובדת קשה אך לא מצליחה לסגור את החודש", מבקש שמיר "להתקשר לפעמונים ולבקש סיוע. העזרה שלנו לא ניתנת שרירותית, אלא זה דורש הכנת טפסים ובדיקת המוטיבציה והיכולת של המשפחה לעזור לעצמה. רק אז אנחנו עוזרים לה". שמיר מוסיף, "מהניסיון שלי, כשאנחנו נפגשים עם משפחה שרוצה מאוד לצאת מהמצוקה שאליה נקלעה, אנחנו בפעמונים מצליחים לסייע לה במשימה זו ואחוזי ההצלחה שלנו מעידים על כך".

 

כדי לפנות לפעמונים ולבקש מלווה מתנדב, על המשפחה להיכנס לאתר שלנו באינטרנט ולמלא את פרטי הבקשה, או להתקשר למוקד 03-9127150 ולבקש את הטפסים בדואר או בפקס

אולי יעניין אותך

Bottom ad