היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

פקידי מס הכנסה ביטלו קבלת קהל ללא הודעה מוקדמת

 

 

בתקופה זו של השנה, חודשים ינואר עד מרץ, נדרשים אלפים מתושבי קריית שמונה והאזור לתאומי מס הכנסה. בנוסף לסניף הנמצא בצפת, פועלת שלוחה בעיריית קריית שמונה ומקבלת קהל פעם בשבוע בימי ראשון לאורך מספר שעות.

נקדים ונציין שהצוות המונה שניים עושה עבודתו נאמנה ובמקצועיות. אברהם כהן, אחד מאנשי מהצוות והוותיק שבהם, מסרב בתוקף להיחשׂף ומסרב שנודה לו מעל גבי העיתון זה מספר שנים. ושוב, לא הם הבעיה.

ובכן, במהלך יום ראשון האחרון הגיעו שיחות טלפון נזעמות מאנשים שהגיעו מקריית שמונה והאזור לתאום מס הכנסה ומצאו את דלתות המשרדים נעולות והודעה בכניסה על כך שלא תהיה קבלת קהל.

מיותר לציין, שלא משנה מה הסיבה לביטול, הודעה על כך חייבת להגיע לידיעת התושבים בזמן.

"לקחתי יום חופשה והתארגנתי ליום הזה כי אמרו לי שיהיה תור ארוך ושאצטרך להיות המון זמן במקום", אמר אחד התושבים. גברת אחרת הוסיפה ואמרה "תכננתי להגיע לכאן ובנוסף לחופשה גם אימא שלי לקחה חופשה כדי לשמור על הילדים אם אאחר ולא אגיע בזמן לקבל את הילדים מבית הספר. בושה איך שמס הכנסה מתייחס אלינו". וכך עוד ועוד תושבים כועסים שחלק מהם אף סינן קללות עסיסיות לעבר כל מי שהוא זכר את שמו באותו רגע…

 

בפגישה שקיימו השבוע ראש העיר ניסים מלכה, מנכ"ל העירייה אשכול שוקרון ואנשי מס הכנסה הוחלט כי עובדי מס הכנסה יגיעו ביום ראשון הקרוב למשרדי מס הכנסה בבניין העירייה בקריית שמונה ויעניקו שירות לתושבי העיר והאזור.

ראש העיר ביקש במהלך המס הכנסה 1פגישה מאנשי מס הכנסה לעבור למקום מכבד יותר בו יוכלו התושבים לקבל שירות במקום מזמין ומשודרג.

ראש העיר ביקש מאנשי מס הכנסה להוסיף יום נוסף של קבלת קהל כדי לאפשר לתושבים גמישות במועדי ההגעה לקבלת השירות. אנשי מס הכנסה אמרו לראש העיר כי הם יעבירו את בקשותיו למשרד הראשי וינסו לקדם את הנושא.

דובר העירייה קיים עם אנשי מס הכנסה סיור ברחבי העיר והראה להם מספר מקומות בהם ניתן יהיה לפתוח שלוחה של משרדי מס הכנסה בקריית שמונה. החלטה בנושא תתקבל בשבועות הקרובים.

"ראש העיר צודק בדרישותיו ונעביר את תוכן השיחה להנהלה שלנו", אמרו נציגי מס הכנסה. "אין ספק שנצטרך לשדרג את המשרדים ולאפשר לתושבים נוחות בהגעה לקבלת השירות".

ראש העיר: "תושבי קריית שמונה והאזור זכאים וצריכים לקבל שירות איכותי ממס הכנסה ואני יעשה הכל שכך יהיה. צוות הפקידים המסור של מס הכנסה עושה עבודה מקצועית נהדרת אולם הם עובדים בתנאים לא פשוטים ונעשה הכל כדי לשנות את המצב".

בעקבות כך נשלחה בקשה לתגובה לדוברות מס הכנסה עם השאלות הבאות: ביום ראשון השבוע (29.1.17) , בלי שום הודעה מוקדמת לציבור, לא הייתה קבלת קהל בקריית שמונה.

מה הסיבה שבתקופה כה לחוצה בהנפקת תאומי מס אין קבלת קהל?

מדוע לא יצאה הודעה לתושבים לפני, כדי שלא ייגרם להם נזק (חופשה, נסיעות) ותיחסך הם ההגעה עד לבניין העירייה?

בתקופה זו של השנה (ינואר – מרץ) יש לחץ גדול מאוד לתאם מס הכנסה.

  1. מדוע לא יתוגברו הפקידים (העושים עבודה נפלאה) בעוד כח אדם?
  2. מדוע לחילופין, לא יהיה נוסף לקבלת קהל בנוסף ליום ראשון בשבוע?", אלה השאלות.

תשובת הדוברות הייתה: "לא ניתן שירות לציבור ביום ראשון האחרון מאחר ונתגלו בבניין סדקים, ועל כן, פנתה רשות המסים לעירייה בבקשה למצוא מקום חלופי, בו ניתן יהיה למקם את השלוחה, ובמקביל לערוך בדיקה דחופה של מהנדס מבנים לבניין בו התגלו הסדקים".

העירייה, מיד זימנה מומחה, מהנדס אזרחי אשר שלל סכנה מידית, אולם המליץ לטפל בסדקים.

הדוברות לא התייחסה לשאלת הוספת ימי קבלת קהל כדי להקל על התושבים, וכל הניסיונות לקבל תשובה הושבו ריקם…

 

בתמונה: אנשי מס הכנסה מחפשים משרדים חלופיים.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad