היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

פרויקט החלפת המקררים של משרד האנרגיה והמים חוזר!

 

 

שר האנרגיה והמים, ד"ר עוזי לנדאו, הודיע כי משרדו יחל מיום א',

 16 בדצמבר 2012, בפרויקט נוסף להחלפת מקררים, המיועד גם הוא לכלל האוכלוסייה בישראל.

 

פרויקט החלפת המקררים החדש, ממשיך את הפרויקטים הקודמים להחלפת מקררים ישנים ובזבזניים, ויתבצע בשני שלבים. במסגרת המבצע יסובסדו כ-50 אלף מקררים חדשים, כאשר בשלב הראשון יוחלפו כ-25 אלף מקררים ובשלב השני עוד כ-25 אלף מקררים.

 

תקציב הפרויקט עומד על כ-50 מיליון שקלים, ובדומה למבצע הקודם שערך המשרד בחודש אפריל 2012, יסבסד המשרד עד 30% מעלות המקרר הנרכש בסכום שבין 800 עד 1,250 שקלים למקרר. חשוב לציין, כי מחיר המקרר לצרכן כולל גם את הובלתו של המקרר החדש לבית הלקוח, פירוק דלתות או החלפת צד פתיחה במידת הצורך, פינוי המקרר הישן מבית הלקוח והעברתו לאתר גריטה ואחריות כוללת של שלוש שנים.

 

במסגרת הפרויקט, שישה ספקים זכו במכרז לאספקת המקררים: סמליין, ראפ, ראלקו, ברימאג דיגיטל אייג', אלקטרה ותדיראן. הצרכנים יוכלו לבחור בין 13 דגמים שונים של מקררים משלוש קבוצות נפח שונות, בטווח שבין 350-560 ליטר ובצבעים שונים. כל דגמי המקררים המשתתפים במבצע הינם בעלי דירוג אנרגטי B, ושייכים למותגים המובילים: סמסונג, היטאצ'י, שארפ, ווירלפול, אל.ג'י גרץ, בקו ואמקור.

מרבית הדגמים העומדים לבחירת הצרכנים הינם בעלי מפסק אור ו/או מנגנון שבת, אשר קיבלו אישור הלכתי של מכון צומת או של מכון מדעי טכנולוגי להלכה.

הפרויקט צפוי להוביל לחיסכון שנתי של יותר מ- 60 מיליון קוט"ש למשק האנרגיה, המוערכים בכ-750 שקלים בחשבון החשמל של כל משק בית, והוא חלק ממטרייה רחבה של פרויקטים אותם מקדם המשרד: פרויקט החלפת מקררים לאוכלוסייה הכללית שהחל בחודש אפריל 2012 וממשיך עד היום עם שני דגמים אחרונים שנותרו למכירה (ניתן להתעדכן לגביהם באתר המשרד או במוקד הטלפוני), פרויקט המזגנים לאוכלוסיות המקבלות הבטחת והשלמת הכנסה – שעדיין נמצא בעיצומו, פרויקט להחלפת מזגנים לכלל האוכלוסייה (הנמצא בתום הליך מכרזי וצפוי להתחיל ברבעון הראשון של שנת 2013), פרויקט להחלפת דודי חשמל במערכות שמש לחימום מים (אשר נמצא גם הוא בהליך מכרזי), מבצע נורות חסכוניות בו ניתן לרכוש מארז של שלוש נורות חסכוניות ב-20 שקלים, וכן פרויקטים נוספים להחלפת מקררים עבור אוכלוסיות המקבלות הבטחת הכנסה והשלמת הכנסה ועוד.

 

מדובר בצעדים משמעותיים המקודמים במסגרת התכנית הלאומית להתייעלות אנרגטית שמוביל משרד האנרגיה והמים במטרה להגביר את המודעות לחסכון באנרגיה, לעודד החלפת מוצרי חשמל ישנים בעלי דירוג אנרגטי נמוך ולהוציאם מהשוק.

 

פרטים נוספים בנוגע למבצע הקודם וכן את רשימת החנויות, ניתן עדיין למצוא באתר המשרד, בקישור הבא:

http://energy.gov.il/ReplaceRefrigerators/Pages/default.html.

 

 החלפת המקררים תתאפשר למשך 12 חודשים ו/או עד גמר המלאי.            תנאי ההשתתפות נותרו זהים לפרויקט הקודם: על המקרר המוחלף להיות תקין ולא מקולקל, בנפח של לפחות 300 ליטר וגילו בן 7 שנים ומעלה.

 

עם תחילת הפרויקט, תפורסם באתר משרד האנרגיה והמים ובעיתונות רשימת החנויות הפרוסות בכל רחבי הארץ בהן ניתן לרכוש את המקררים. כמו כן, יפעיל המשרד מוקד מידע טלפוני לפניות הציבור.

מספר המוקד הטלפוני של פרויקט המקררים לבירורים: 2307* או בטלפון קווי 073-2547832.

המוקד ייתן מענה בשפות עברית, ערבית, רוסית ואמהרית, בימים א'-ה' בין השעות 8:00-22:00, וביום ו' בין השעות 8:00-13:00.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad