היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מתן שבר את ירכו לשניים, ביטוח לאומי סרב להעניק עזרה לאימו הנכה

הסיפור שתכף תחשׂפו לפרטיו, הוא בדיוק המתכון העונה על השאלה הבלתי מסתיימת. מדוע האמון בביטוח לאומי נמצא בשפל?

פרחיה וקנין, בת ארבעים, משותקת כמעט במאה אחוזים בפלג גופה השמאלי בגלל אירוע מחוי שעברה לפני כארבע שנים.

כתוצאה מהאירוע היא פרפרה בין חיים למוות, וכאשר הכרתה שבה אליה אחרי שבועיים, הרופאים הגדירו זאת כנס רפואי.

לפרחיה שני ילדים, בת המשרתת בצבא ובן, מאור שמו, בן אחת עשרה וחצי.

בתאריך 25.5 השנה קפץ מאור ממקום גבוה ורגלו הימנית נבקעה לשניים באזור הירך (ראה תמונה). מאור פונה בדחיפות לבית החולים זיו ושם אחרי טיפולים מיוחדים במחלקת האורתופדיה רגלו אוחתה בעזרת מוטות מתכת מיוחדות.

הפגיעה נטרלה את מאור במהלך שבועות ארוכים והוא היה מרותך למיטה. פרחיה, שבשל מגבלותיה הפיזיות, בקושי מטפלת בעצמה, פנתה לביטוח הלאומי בבקשה מוגדרת ונקודתית "אנא עזרו לי לקלח את הילד, כי אני לא יכולה".

אחרי המתנה מורטת עצבים, היא הוזמנה בשבוע שעבר 24.7. לוועדה רפואית ב…טבריה. "מדוע אני צריכה להגיע לטבריה? אני מוגבלת בתנועה וגם בני הפגוע מאור?", שאלה פרחיה, אולם אתם יכולים לנחש שהתשובה שקיבלה חסרת היגיון אבל הם הקובעים. "תבואי לטבריה, הוועדה יושבת בטבריה".

נציין כאן, שבקריית שמונה נמצא סניף של הביטוח הלאומי המספק שירותים משירותים שונים בבניין גדול ומפואר, ומן הסתם יכלו חברי הוועדה שיש להניח שאינם נכים, להגיע לקריית שמונה ובאותה הזדמנות לספק שירות כה חיוני גם לדורשים אחרים.

אבל לא. פרחיה ובנה מאור, עם כל הקושי והסבל שבטלטול הגיעה ביום ובשעה היעודים לטבריה.

השבוע ביום שני, התקבלה ההחלטה (בע"פ) על כך שבקשתה של פרחיה לקבל עזרה קצובה רק לתקופה שמאור מנוטרל, נדחתה תחת הסעיף "מאור אינו זקוק לעזרת הזולת". כך ממש, בשפה פיוטית קבעו בביטוח לאומי שפרחיה יכולה למעשה לעשות את מה שנבצר ממנה לעשות עקב נכותה, לקלח את מאור.

ההחלטה שלא להיענות לבקשה מסוג זה עם תיאור מצב של פרחיה הנכה ובנה מאור, לא רק שמקוממת, אלא צריכה להדליק נורה אדומה ביחס לשיטות והדרכים בה פועל ביטוח הלאומי במצבים מעין אלה.

נזכיר ונדגיש. מדובר בבקשה מוגדרת מטרה, מקלחת לילד המוגבל בתנועותיו עקב שבירת עצם הירך ואימו הנכה 100% עקב אירוע מוחי, לזמן קצוב.

 

פנינו לקבל את תגובת הביטוח הלאומי ולהלן התגובה:

"בדיקה נוספת שערכנו לאחר פנייתך עולה, שהחלטת הוועדה הרפואית בנוגע לבן מאור וקנין הייתה מגובה בבדיקה רפואית ומסמכים כנדרש.

עם זאת, בפני המשפחה עומדת האפשרות לערער על ההחלטה, והתיק יועבר לדיון נוסף בוועדה לערערים.

חיים פיטוסי, דובר הביטוח הלאומי".

מאור

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad