היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

פרס חינוך ישובי ארצי לשנת תש"ע – 2010 הוענק למועצה אזורית הגליל העליון

לרגל האירוע שלחה מנהלת המחוז ד"ר אורנה שמחון איגרת למועצה הזוכה ובה נאמר, בין היתר: 

"אני מברכת את ראש מועצה אזורית הגליל העליון אהרון ולנסי ומצדיעה לאנשי החינוך שבה, מפקחים מנהלים, מורים  וצוותי-חינוך היקפיים על הזכייה בפרס החינוך היישובי הארצי.

 מצוינות היא ערך, דרך ותרבות-ארגונית. זוהי גם, ובעיקר, התרופה נגד הבינוניות. פרס החינוך הוא בבחינת הכרת תודה- סמלית והוקרה-פורתא על החתירה לאיכות, מצוינות וסגוליות בחינוך, בפדגוגיה ובהנחלת ידע וערכים לתלמידים. זוהי הצדעה על  מלאכת-הקודש והעבודה הסיזיפית, המצוינת והאיכותית, עם הרבה אהבה, נשמה-יתירה וחום, הנעשית במוסדות החינוך בגליל העליון מידי שעה, יום  וחודש ולכל אורך השנה על ידי המורים והמנהלים מול התלמידים עם אוריינטציה של יוזמה, חדשנות, מקוריות והצטיינות יתירה במעשה החינוכי וחתירה מתמדת ובלתי פוסקת להעצמת הצלחות, הישגים ותפוקות בלמידה, במידות ובערכים גם יחד".

  

דובר המחוז, דויד גורלי מציין כי במסגרת הזכייה בפרס, הוענק למועצה האזורית גליל עליון פרס כספי בסך 100 אלף שקלים אשר יושקעו בפרויקט חינוכי בתוך הרשות. 

פרס החינוך היישובי הארצי מוענק ליישובים שבלטו בהשקעה יתרה בחינוך וביצעו תכניות ותהליכים ייחודיים וחדשניים בתחום החינוך ביישובם. 

יצוין כי המועצה האזורית גליל עליון זכתה בפרס על עמידתה בקריטריונים הבאים:

·      מעורבות ותמיכה אישית של ראש המועצה ושל אגף החינוך היישובי בנושא חינוך, תרבות וספורט ובביצוע תכניות העבודה המוסדית וליווים.

·      הפעלת מסגרות ופעילויות תרבות כמו חינוך בלתי פורמאלי, פנאי וספורט, תנועות נוער, ספריות השאלה ועיון, טקסים יישובים ועוד.

·      ביצוע תוכניות עבור אוכלוסיות בעלות צרכים ייחודיים, ובכלל זה עולים ואוכלוסיות שאינן נכללות בחוק חינוך חובה.

·      התגייסות אד-הוק של כל הגורמים ברשות לטיפול נקודתי, בלתי שגרתי, בסוגיות חינוכיות ביישוב.

·      ביצוע תוכניות לקידומה ולפיתוחה של מנהיגות חינוכית, וכלל זה מנהיגות צעירה.

·      ביצוע תוכניות בנושאי תקשוב, מדע וטכנולוגיה בכל שכבות הגיל.

 

יודגש כי בהמלצתה לוועדת הפרס וגם בתום ביקור הוועדה הארצית בראשות לאה רוזנברג-סמנכ"לית לקשרי חוץ. מנהלת המחוז, ציינה בין היתר כי ראש המועצה ואנשי החינוך ברשות עושים ציונות אמיתית, בצנעה ובענווה הם מובילים מערכת חינוך פורמאלית ובלתי-פורמאלית במרחב כפרי צומח ומתחדש לאור המוטו: חינוך בונה קהילה=חיבוק, וממנפים תהליך אסטרטגי שבמרכזו חינוך קהילתי, העצמת הפרט, חינוך לקיימות וחינוך-אקולוגי- סביבתי ונותנים דגש חזק ומיוחד לכל הקשור בצרכים-מיוחדים. ראש הרשות מעורב בהובלת שיח- חינוכי אזורי, המועצה פועלת לחינוך הילדים לתרבות-פנאי ונותנת מענים מגוונים ואיכותיים לילדים בעלי צרכים ייחודיים. כמו כן נעשית התמודדות אפקטיבית באירועים חריגים אישיים, קהילתיים, בית-ספריים ואזוריים בהתבסס על גישה רב-תחומית ויישומה הלכה למעשה. הרשות פועלת לטיפוח מנהיגות אזורית ויישובית ומעצימה חינוך טכנולוגי מתקדם".

 

בישובי המועצה 16,700 אלף תושבים ובהם כ- 6000 גילאי לידה ועד תיכון (או 5300 תלמידי הגיל- הרך ועד על-יסודי, כולל). במועצה מאוגדים 29 קיבוצים, ובהם פועלים 30 גני-ילדים ו-10 בתי-ספר מהם 6 יסודיים ו-4 על-יסודיים.

המועצה האזורית מעמידה תקציב של כ-43,5 מיליון שקלים מתקציבה השנתי לטובת החינוך.

 

 

שר החינוך, גדעון סער, בירך את הרשויות הזוכות ואנשי החינוך: "פעילותן של הרשויות הזוכות מבטאת שאיפה וחתירה למצוינות והשקעה רבה בחינוך. השקעה בחינוך היא תפיסת עולם. רשות שמשקיעה בחינוך היא רשות אטרקטיבית למשפחות ולזוגות צעירים. השקעה בחינוך היא הבחירה הנכונה בכל הרמות, וברמה הלאומית היא מפתח לכך שלא נצטרך להתמודד עם בעיות קשות שהן האלטרנטיבה של השקעה בחינוך".  השר הוסיף ואמר: "אני משוכנע שהחינוך הוא דרך להראות לחברה הישראלית שאפשר גם אחרת. מי זיכה את ישראל באוסקר? אמר השר, "אנשי החינוך ומה שהעשייה שלהם מבטאת מבחינת הערכים האנושיים והחברתיים. מקור לגאווה ומקור לאמונה שאפשר שיהיה אחרת". השר סיכם: "אנו חייבים לנצל את השנים האלה כדי להתקדם ולהוכיח שהשקעה בחינוך היא הדרך לשינוי פני החברה הישראלית והיא ההשקעה הנבונה ביותר".

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad