היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

צומצם שירות המסוקים באזור בחצי

והפעם, צמצום שירות המסוקים לשתיים עשרה שעות ביום, בין השעות שמונה בבוקר לשמונה בערב.

עד עתה ניתן שירות פינויים באמצעות מסוק של חברת "להק תעופה", חברת תעופה מסחרית המספקת שירות לכל דורש. הסידור היה שמור למבוטחים של חברות רפואי פרטי שכיסו את החשבון.

משרד הבריאות לא ראה בעין טובה את השירות הנפרד הניתן רק למבוטחים, וביקש להרחיב אותו לכלל הציבור. בחברה שמחו על הפנייה שסיפקה להם עבודה נוספת.

אלא מה?! בחלוף הזמן כאשר השירות ניתן, אולם משרד הבריאות לא כיסה את חובו מול חברת התעופה, החליטו בחברה לצמצם את השירות ולספק אותו רק בשעות היום, מ-8 בבוקר עד 8 בערב.

מד"א, אף היא זו שמשתמשת בירותי חברת "להק תעופה", אינה צד בעניין, ויתרה מכך במד"א משתמשים בשירות מסוקים במצבים רפואיים בעזרת מסוקים של חיל האוויר.

נזכיר רק שהמסוק נמצא בבי"ח פורייה והוא מכסה את האזור שבין מטולה בצפון ועד וואדי ערה בדרום.

מסוק מפנה הוא קריטי בכל אירוע קשה, אם תאונת דרכים ואם אירועי לב ומוח. הזמן במקרים אלה הופך להיות גורם קריטי היכול לשנות מצבים מן הקצה אל הקצה, בין מי יחיה ומי ימות.

משרד הבריאות, לצד המהלכים שהוא עושה לאחרונה, כולל הקמת הוועדה לבחינת השירות הרפואי בצפון וחדר המיון הקדמי בקריית שמונה, לא יכול להסיר אחריות מעליו, וחובתו במקרה הזה כמו גם בכל שירותי הרפואה הציבורית הניתנים לתושבי קריית שמונה והאזור לספק פתרונות טובים, זמינים והוגנים, הן בפן הרפואי והן בשירותים הנלווים.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad