היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

צומת אזור התעשייה הצפוני: צומת על תקן מלכודת

מידי פעם אנו מספרים לכם על מוקדים תחבורתיים בקריית שמונה והאזור בעלי פוטנציאל גבוה לתאונות דרכים.

הפעם אנו מביאים את סיפורו של צומת ועורק תחבורה חשוב, הכניסה לאזור העשייה הצפוני.

החטא הקדמון הוא בכך שיש כניסה אחת ויחידה לאזור התעשייה ועובדה זאת תורמת באופן משמעותי להעצמת הבעיה עליה אנו מדווחים לכם.

יכול להיות שעם שתי כניסות לאזור התעשייה, הבעיה הייתה נראית שונה ואפשר היה לחיות איתה איכשהו.

אבל, מרגע שהמתכננים קבעו עובדה ואילוץ שהכניסה והיציאה אל אזור התעשייה וממנו יהיה ממקום אחד, למעשה קבעו שהצומת הופך למקום מסוכן.

כל מי שנוסע בכביש מכיר את הבעיה.

כניסה לא מוסדרת ולא תקנית לכמות המכוניות שנוסעות בכביש. אם נזכור שהכביש המוביל מצומת מצודות (קניון נחמיה) לכיוון רמת הגולן והחרמון, נבין יותר את הבעיה. לשמחת התיירנים, כמות המבקרים באזור, הן בקיץ והן בחורף היא כה גדולה עד שהכניסה והיציאה לאזור התעשייה כרוכה בכל ימות השנה בהמתנה ממושכת, לפעמים רבע שעה ויותר. מי שלא נתקע בצומת, לא יבין זאת.

בימי חול המועד ובחופשות, המצב הופך לקטסטרופה ממש, והצומת לסוג של 'רולטה רוסית' בה נהגים 'פורצים' לצומת אחרי שאיבדו את סבלנותם.

לעיתים, אורכה של שיירת המכוניות הממתינה לצאת מאזור התעשייה לכביש מצודות – רמת הגולן ארוכה במיוחד בגלל שמשאיות 'פול-טרלר' ארוכות במיוחד משתרכות בתור.

השבוע הגיעה צלמת המערכת מיכל מימון כדי לצלם את הצומת 'בפעולה' והייתה לכמעט תאונה כפי שניתן לראות בתמונות.

רק בנס האירוע הסתיים ללא נפגעים בנפש או ברכוש.

כאן המקום לציין שמדינת ישראל ניגשת לפתור בעיות מעין אלה המוצגות בכתבה על פי בסיס מצמרר. מספר ההרוגים שיהיו או שהיו בצומת.

העובדה שהצומת הוא מלכודת מסוכנת לפי כל אמת מידה אינה משכנעת פקידים ומהנדסים ועד שלא רואים 'דם', תרתי משמע, לא פותרים את הבעיה.

צריך לקוות שהרשויות האחראיות לנושא יתעוררו לפני שיקרה אסון ויטפלו בהסדרת הצומת ואוי גם בהכשרת כניסה נוספת לאזור התעשייה הצפוני.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad