היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ציון 98 למועצה אזורית הגליל העליון ומקום ראשון בהערכות לחרום

כך עולה מדוח שפרסם פיקוד העורף שבו נבחנו למעלה מ-100 רשויות מקומיות בישראל על פי פרמטרים שונים שבדקו את המצב הפיזי של המקלטים לצד הערכות האוכלוסייה והיכולת שלה להתמודד עם מצבי חירום שונים.

פרסום הדוח שבוע אחרי שהמועצה קיבלה הודעה כי זכתה בחמישה כוכבי יופי על תחזוקת מקלטים, הציון הגבוה ביותר שניתן במסגרת פרויקט משותף של פקוד העורף ושל המועצה לישראל יפה.

הציון הגבוה הוא בזכות ההשקעה הרבה בתחום הביטחון מאז מלחמת לבנון השנייה ולאורך שנים ארוכות קודם לכן. ראש המועצה, אהרון ולנסי העומד בראשות המועצה זה מספר עשורים אומר: "אנחנו מעסיקים מעגלים רחבים מאוד של תושבים בהיערכות לחירום, כך שבזמן אמת לאנשים רבים יש תפקיד ואינם בורחים אלא נשארים לתמוך בקהילה".

קב"ט המועצה, אסף לנגלבן האמון על יישום תוכניות החירום ויישומן אומר: "אנחנו עסוקים בהכשרת מקלטים, שדרוג הציוד הקיים במועצה ובעיקר בקיבוצים כמו תיקי ציוד רפואי, גרורי כיבוי, ציוד לכיבוי אש, ציוד לטיפול במים ועוד. קיימנו קורסים והכשרות לאוכלוסיות הייעודיות. לאחרונה הסתיים קורס חילוץ שבו הוכשרו 45 תושבים, מדי שנה אנחנו מקיימים קורס הכשרה לדוברים בקיבוצים, עזרה ראשונה, מנהלות רווחה וחינוך. והכי חשוב, בכל קיבוץ פועל צוות חירום יישובי שבו חברים כ-12 אנשים שהם אמורים ברגע האמת לדעת לטפל בתושבים ואנחנו במועצה מספקים גיבוי ועוזרים על פי הצורך".

אולי יעניין אותך

Bottom ad