היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

צפויה שביתה כללית בעיר ביום שלישי

אם לא תהיה הפתעה ברגע האחרון, ביום שלישי הקרוב תחל שביתה כללית בעיר הכוללת  איסוף אשפה מהרחובות, פקחים עירוניים לא יחלקו דוחות חנייה, לא תתקיים קבלת קהל ברשויות המקומיות, לא יסופקו שירותי רווחה ולא יתבצעו תיקוני כבישים, תאורה, מדרכות וכדומה. לעומת זאת, בשלב זה הוחלט כי מערכות החינוך יפעלו כסדרן.
יש לציין כבר כבר בראש השנה מסרו מארגני השביתה (המרכז לשלטון מקומי) על המועד המתוכנן (אחרי החגים), ובנוסף מזהירים כי זה הוא רק צעד ראשון לקראת המשך המאבק על קבלת תקציבים של מאות מליוני שקלים

באתר האינטרנט של המשרד לשלטון מקומי פורסם מכתב לתושב:

"בימים אלו אנו מחדשים את מאבק ראשי הרשויות המקומיות נגד קיצוצי הממשלה בתקציבי החינוך ובתקציבי החובה הממשלתיים שעליה להעביר לרשויות – עבורכם!

בשנים האחרונות פגעה הממשלה ביכולתנו  להעניק לכם את השירותים שעבורם אתם משלמים. הממשלה המשיכה וממשיכה לגבות מכם את המס, אולם היא אינה מעבירה אותו לרשויות, כפי שנדרש בחוק, והן נאלצות לספק את השירותים מכספן. התוצאה אליה מכוונת הממשלה הינההעלאה קיצונית בארנונה, ולכך לא נסכים !!

במקביל לגזילת תקציבי החובה שעליה להעביר לרשויות כדי לדאוג לאיכות חייכם, הממשלה פוגעת קשות גם בחינוך ילדיכם. המשמעות ברורה – החינוך הינו שירות ממלכתי והמדינה מנסה להתנער ממנו! בשנים האחרונות, מי שסבסדו את המדינה היו הרשויות המקומיות. נוכח הקיצוצים הנוספים, רשויות רבות מצויות על סף קריסה. קופתן של רוב הרשויות נותרה ריקה.

מהסיבה הזו החליט מטה המאבק של מרכז השלטון המקומי לצאת מייד לאחר החגים למאבק, לאחר שחודשים של שיחות ומשא ומתן הותירו את הממשלה באדישותה."

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad