היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

קטיושות לעבר קריית שמונה תרגיל על רטוב

ביום ראשון השבוע ערכו כוחות צה"ל, הרשות המקומית וגופי תמך נוספים תרגיל לצורך הכנה והערכות למצבי חירום.

בתרגיל השתתפו צה"ל, יקל"ר (יחידת קישור לרשות), עובדי העירייה על כל אגפיה, תאגיד "מי התנור" ועוד.

התרגיל נועד לבדוק את מוכנות הגורמים השונים לקראת מצב חירום בו יצטרכו להשאיר את העיר בשגרת חיים תוך מתן מענה לצרכים בסיסיים של הספקת מזון ומים, תרופות ופינוי, בעת הצורך.

התרגיל נערך על בסיס רובע עוזיאל ובמהלכו דימו מצב חירום ויושמו לקחי מלחמת לבנון השנייה.

בתום התרגיל אמר ראש העיר הרב ניסים מלכה: "יכול להיות שבעוד שעה השגרה שלנו תהפוך לחירום ונצטרך להזעיק את כולכם במתכונת חירום. לכן, אני מבקש מכולם להיות זמינים בכל שעות היממה", אמר ראש העיר ולא ידע מה אמר…

במהלך התרגיל דימו נחיתת טילי קטיושה בקריית שמונה ועובדי הרשות היו צריכים להתמודד עם הרוגים, פצועים, פגיעות בתשתיות חשמל ומים ומבנים שנהרסו.

בתרגיל נבחנו דרכי ההתקשרות בנין החמ"לים השונים ובין בעלי התפקידים בעירייה ובגופים הסמוכים לה והוקמה תחנת חלוקת מים לתושבים. ראש העיר הרב ניסים מלכה שהשתתף באופן פעיל בתרגיל החמיא לעובדי ומנהלי העירייה על הרצינות שגילו לאורך כל התרגיל. "אנחנו צריכים להיערך כל העת למצב חירום בתקווה שלא נצטרך ליישם הלכה למעשה את כל הידע והניסיון שאנו צוברים מתרגיל לתרגיל. נקווה שהשקט ימשיך לשרור באזורנו עוד שנים רבות, אבל תמיד תזכרו שבכל רגע נתון הכל יכול להשתנות. יכול להיות שבעוד שעה השגרה שלנו תהפוך לחירום ואולי גם מחר בלילה נצטרך להזעיק את כולכם ולעבור למתכונת חירום אז אני מבקש מכולם להיות זמינים בכל שעות היממה", אמר ראש העיר.

סא"ל במיל' אבי ממן מפקד היקל"ר סיכם את התרגיל ואמר שאנשיו ועובדי הרשות המקומית שיתפו פעולה בצורה מיטבית "התרגיל היה מתוכנן ונדחה למועד הנוכחי. זהו עוד תרגיל בסדרת התרגילים שאנחנו עושים בקריית שמונה ואני יכול לומר שכל המשתתפים לקחו את העניין ברצינות והוכיחו שכשמדובר בבית, אין משחקים והכל עובד על הצד הטוב ביותר". 

 

 

נפילות קטיושות באזור קריית שמונה

ביום שני בשעה עשר בלילה הבינו תושבי קריית שמונה שבדיוק אחרי שמונה שנים ממלחמת לבנון השנייה, עדיין המלחמה נמצאת כאן, והיא רק קפצה לעוטף עזה לחמישים ימים.

האזעקה שפילחה את השקט של השעה עשר בלילה לא הותירה ספק, והקטיושות שנחתו מיד לאחר מכן מצאו את תושבי העיר ספונים במקומות מוגנים.

לשם שינוי, הפעם האזעקה הקדימה את הנפילות והותירה זמן לתפוס מחסה. במקביל, נזעקו למטה החירום ראש העיר, סגניו, מנכ"ל העירייה וחברי המועצה להתייעצויות והערכת מצב עם קצין הגמ"ר של אוגדה 91 סגן אלוף יניב קריף שבסופו הוחלט לא לפתוח את המקלטים וניתנה הנחיה לתושבים "חזרה לשגרה".

בתוך כך הביעו תושבים את מורת רוחם מההחלטה שלא לפתוח את המקלטים.

לאחר בחינה מדוקדקת נמסר לתושבים בשעת לילה מאוחרת: "על פי הערכות הצבא מדובר בירי בודד של גורמים פלסטינים כהזדהות עם המתרחש בעזה".

בעירייה ביקשו להבהיר כי במידה ויתרחש ירי נוסף ההנחיות לתושבים הן להיכנס למרחב מוגן, לשהות בו 10 דקות ולהיות קשובים להנחיות הרשות והצבא.

בתוך כך הוציא דובר העירייה דורון שנפר הודעה ובה נאמר "ראש העיר והנהלת העיר בקריית שמונה מחזקים את חיילי ומפקדי צה"ל, את ראש הממשלה וממשלת ישראל ואת תושבי הדרום ועוטף עזה בימים הקשים והמאתגרים שעוברים על עם ישראל. ראש העיר ביקש להודות לתושבי קריית שמונה על הבגרות והאיפוק שגילו באירוע".

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad