היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

קייטנת האור אל האושר 2014

"בחופש הגדול הקושי רב להישאר עם ילדים בלי מעש או ללא אלטרנטיבה ללימודים ובמיוחד עם ילדים על הספקטרום .

מזה מספר שנים אין קייטנה בצפון לילדים השייכים לספקטרום ומי שרוצה ליהנות בחופש מפעילות כזו או אחרת צריך לנסוע רחוק לפחות עד כרמיאל .

לפני כשנתיים בני אושר היה בקייטנה של אגד (מקום עבודתי) עם שלל פעילויות מגוונות. אושר מאד נהנה והשתלב מצוין עם הילדים בקייטנה, חשבתי בתור אב לשני ילדים אוטיסטים, למה לילדים על הספקטרום לא מגיעה חוויה כזו? למה אין אפשרות לילדים האלה ליהנות ככל הילדים ?

פניתי לאלוט וביקשתי מהם שיתוף פעולה על מנת שאוכל להקים קייטנה ברמה גבוהה שתספק לילדים חוויות מהנות.

במשך מספר חודשים עשיתי תכנית מובנית, ובתוכנית יצקתי תוכן של שלל פעילויות שיתאימו לילדים על הספקטרום. לאחר מכן נתבקשתי למצוא רכזת לקייטנה. התמזל מזלי ופגשתי אישה מדהימה בשם רונה, שלמדה חינוך מיוחד וניתוח התנהגות. בתור אחד שסיים השנה ניתוח התנהגות מצאנו מכנה משותף מהר.

סיפרתי לה את תוכניתי לקייטנה ויחדיו התחלנו לפעול לפרסם ולגייס מדריכים. פניתי למדריכים של כנפיים של קרמבו, עמותה שמשלבת חונכים עם ילדים עם צרכים מיוחדים. אושר בני נמצא בתנועת נוער זו, וכך אני בקשר עם המדריכים, המדריכים שמחו מאד לשמוע על תוכניתי להקים קייטנה ונענו בחיוב רב.

ב24.08 התחלנו את הקייטנה בקיבוץ שמיר במשך ארבעה ימים, שלל חוויות מגוונות ומהנות ביותר היו בקייטנה.

הפעילויות כללה: יום פעילות מתנפחים ופעילות משחק ובריכה, יום פעילות מצא את המטמון ובריכה. יום פעילות של הילדים עם חיות כולל רכיבה על סוסים ובריכה ויום פעילות במפעל השוקולד של שולמן אשר נעתר לבקשתנו ועשה לילדים ולמדריכים סדנת שוקולד בקיבוץ דפנה ופעילות לילדים בבריכה.

קייטנה כזו מעולם לא הייתה בצפון, והמחמאות והתגובות שקיבלנו מההורים הדהימו את כל הצוות שפעל למען הקייטנה.

 

אייל בן חמו

אולי יעניין אותך

Bottom ad