היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

קיצוץ שכר עובדים תוספת שכר לעוזר האישי

קיצוץ רכיבי שכר לעובדים

חבר המועצה יורם מלול יחד עם חבריו באופוזיציה, העלו את סוגיית קיצוצי השכר לעובדים. "לא יתכן שתקצצו שכר מעובדים זוטרים החיים משכר מינימום, ותעלו את שכר הבכירים ושכרכם. אני מצפה שתשמשו דוגמה ותקצצו קודם משכרכם הגבוה", אמר מלול.

יורם ביטון מנכ"ל העירייה הגיב ואמר "לא מדובר בקיצוצי שכר, אלא בהפסקת תשלומים שאין להם סימוכין מבחינת החוק. לא פגענו בשכרם של העובדים, ומדובר בהפסקת תשלומים עבור" שעות כוננות, שעות נוספות ואחזקת רכב, למי שאינו זכאי. כדי לא לגרום עוול למי שזכאי, התקנו שעוני נוכחות, אפליקציות והתייצבות פיזית במקום העבודה".

חברי הקואליציה הצביעו בעד הקיצוצים וחברי האופוזיציה התנגדו.

 

ועדת ערר ארנונה-תשלום ליו"ר

חברי המועצה אישרו הקמת וועדות ערר לארנונה, בראשות עו"ד, והשאלה שעמדה לדיון האם לתגמל את חברי הוועדה והיו"ר עבור עבודתם.

חבר המועצה אלי זפרני התנגד לתשלום ואמר "אני לא מבין מדוע אתם משלמים עבור היו"ר? כל השנים הוועדות האלה היו התנדבותיות ולא שילמו עבור ההשתתפות בהן".

חבר המועצה ד"ר סידלקובסקי אמר "או שמשלמים לכל חברי הוועדה או לאף אחד".

ראש העיר אביחי שטרן והמנכ"ל יורם ביטון הסבירו את ההיגיון שעומד מאחורי הצעתם "הצטברו המון חובות ארנונה שלא מצליחים לגבות. אנחנו חושבים שתמורת תשלום (227 שקלים לשעה) ליו"ר הוועדה, שחייב להיות עו"ד וכשיר לשיפוט, ואחרי שמוצו כל התהליכים מול העירייה, זה שווה לעירייה לשלם (כ-27000 שקלים לשנה, להערכתם) כדי לגבות סכומים גדולים בהרבה", עוד ציינו השניים שעל החלטות וועדת הערר לארנונה אפשר לערער בבית המשפט המחוזי "מדובר בהרכב שיפוטי לכל דבר ועניין, שהחלטותיו מחייבות", אמרו ראש העיר והמנכ"ל.

ההצעה לתשלום ליו"ר וועדות ערר בראשות עו"ד בתשלום התקבלה ברוב קולות חברי הקואליציה. חברי האופוזיציה התנגדו. חברת המועצה ד"ר אביבה זריהן-ויצמן נמנעה.

 

העלאת שכרו של עוזר ראש העיר

באשר לבקשתו של ראש העיר להעלות את שכרו של עוזרו האישי מסך של 35% משכר בכירים ל-45%, אמרו חברי האופוזיציה שהם לא מבינים כיצד אפשר באותה ישיבה לקצץ משכרם של הזוטרים ולהעלות את שכרו של עוזרו האישי של ראש העיר בתוספת של 50% שלושה חודשים אחרי שהתחיל לעבוד "אנחנו מצטערים", אמרו חברי האופוזיציה "זו לא דוגמה אישית".

ראש העיר אביחי שטרן שהביא את הבקשה טען שעוזרו האישי ממלא מספר תפקידים "אין לי מזכירה אישית, אין לי נהג ובנוסף, פאר גם מתעסק עם אגף שפ"ע (כזכור, הממונה על האגף חבר המועצה אריה אקרמן התפטר מהתפקיד והאחריות עברה ללשכת ראש העיר).

אני יכול לומר לכם שאני מרוצה מעבודתו, והוא מגיע לבניין העירייה בשעה חמש בבוקר ויוצא בעשר אחת עשרה בלילה. אני מבקש לאשר את העלה".

הבקשה אושרה באצבעותיהם של רוב חברי הקואליציה, וחברי האופוזיציה התנגדו.

 

אישור הלוואת מיליונים

חברי האופוזיציה יצאו כאחד לפני תום הישיבה, ואז ביקש ראש העיר להעלות להצבעה בקשה להלוואה של מספר מיליוני שקלים כגישור וכמוכנות כדי להתחיל בביצוע פרויקטים. ההצעה אושרה, ללא שהייתה נציגות של האופוזיציה שתתנגד.

בסך הכל הישיבה התנהלה כמו שכתוב בספרי ימיה של עיריית קריית שמונה. האופוזיציה של אתמול, היא הקואליציה של היום, מה שהיה 'אסון' היום הוא מותר, והעולם הפוליטי מתנהל לפי הספר של "מה שרואים מכאן….".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad