היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

קיצצו אותנו מכל הכיוונים

לא יתכן שבעיר של 24000 תושבים  בשנת 2012  נתחנן לבקש שהעיר שלנו תהיה נקייה, זה צריך להיות מובן מאליו שהתושב שקם בבוקר יראה את הסביבה שלו נקייה. 

ישנם מספר גורמים שבגללם העיר שלנו מדרדרת מבחינת ניקיון. 

לאחר מספר שנים שהיה חשב מלווה שלא איפשר עובדי ניקיון  בשכונות  ורק קיצץ בתקציבי אגף שפע. חשבנו שנפטרנו מהצרה הזו שנקראת חשב מלווה. 

לא יתכן מצב שנרדוף אחרי הזנב שלנו כל היום ולא נשתלט על ערימות האשפה שמצטברות בעיר. אגף שעובד עם משאית פינוי גזם אחת לא יכול לתת מענה לעיר שלימה. בזמנו היו בשכונות עובדי ניקיון שהיו מטאטאים ידנית את כל המדרכות, כיום לצערי הרב קיימים רק 2 עובדים שעובדים במתכונת הזו במקביל לרכבי הטיאוט. 

כל העובדים הנ"ל פוטרו במספר תוכניות הבראה שמשרד הפנים חייב את הרשות לבצע. 

אגף שעובד עם שלושה פקחים למיטב ידיעתי לא יכול  להשתלט על 24000 תושבים ואין אפשרות לקלוט עוד כי כמובן אין אישור. 

אגף שפע עושה כמיטב יכולתו במינימום אמצעים שעומדים לרשותו לתת מענה. 

נוצר מצב בעיר שבמקום שנשתול פרחים בכיכרות ובמקום שנשקה מדשאות אנחנו מייבשים הכל כי אין אישור להקצאה של מים להשקיה, איזה גינה תפרח בלי מים? 

יש לציין שלפני שנתיים קלטנו צוות של קבלן ניקיון  שעושה את עבודתו נאמנה אבל לצערי שוב זה לא מספיק. 

ובאותה נשימה אני לא אחסוך מביקורת על אותם תושבים שפשוט מזהמים את העיר ולא מעניין אותם כלום, שולחים ילדים קטנים לזרוק אשפה ואז הכל נשאר מחוץ לפח ,

גוזמים את הצמחייה בגינה שלהם ומשליכים מעבר לגדר בלי חשבון, מחליפים טלוויזיה 43 אינץ' וזורקים מהחלון כי זה כבד, משפצים את הבית ב50000 שקלים ולא מזמינים מכולה וזורקים בחוץ והיד עוד נטויה. 

בחודשים האחרונים הגיעה חשבת מלווה חדשה ש"לא ידעה את יוסף" וממשיכה להטיל גזירות על האגף ולא מאשרת כלום.

בלי להתבייש אפילו אמרה שאת הגזם ניתן לפנות בריינג'ר הקטן וגם אמרה 'מי שיוסיף ימי עבודה לקבלן יחויב אישית…' כאילו שהעירייה היא עסק פרטי שלי.

החשבת הזאת הגיעה מהאולימפוס, ובעוד שהיא רואה מספרים, אני וחבריי רואים בני אדם. זאת הבעיה עם אלה שלא חיים איתנו, רק מספרים מעניין אותם. 

לקראת החגים אני קורא לתושבים מכל הלב לשתף פעולה ופשוט שכל תושב ישמור על הסביבה שלו. אני אופטימי מטבעי ומאמין שאפשר לשמור על עיר נקייה. שיתוף פעולה בין הרשות לתושב תפטור חלק לא קטן מהבעיה. אני מזכיר לכם, שהזבל שמצטבר בעיר לא מגיע  מהשמיים, מישהו מייצר אותו כאן.  

כולנו שותפים, בואו בבקשה במקום שכל אחד יסתכל רק על דלת אמותיו, נביט סביבנו ונהיה שותפים. אין לנו קריית שמונה אחרת, בואו נוכיח שאנחנו אלופים לא רק בכדורגל. 

נמשיך לעשות את כל המאמצים לדאוג לעיר נקייה  ומטופחת בתקווה לשיתוף פעולה. 

אני מאחל שנה טובה לכולנו מקטן ועד גדול

גבריאל חסין

חבר המועצה

ממונה על השפ"ע בעיר.

 

עד כאן דבריו של חסין.
למרות זאת, אנחנו תושבי העיר זכאים לקבל סל שירותים סביר, שלא נאמר גבוה, מאלה שזה תפקידם. נדמה שנושא הניקיון בעיר הפך לפגם גנטי בעיר, כאילו שאין פיתרון לבעיה.
יש פיתרון והוא משולב בהקצאת כח אדם, מכונות טיאוט ומשאיות פינוי, ואכיפה חסרת רחמים כלפי המזהמים והמלכלכים, שילוב הדברים הללו יביא לפיתרון הבעיה.

אולי יעניין אותך

Bottom ad