היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

קריית שמונה בדרך לתל אביב?!

זו הכתבה השלישית בסדרה על הגעתם של המסתננים לקריית שמונה. בהמשך לכתבות מהשבועות האחרונים, הגישו חברי מועצת העיר יגאל בוזגלו ויורם ממן בקשה לסדר היום ובו הוא מבקשים לדון בתופעת המסתננים הסודניים.

במכתב המופנה אל מנכ"ל העירייה אלי כהן, נכתב: "בעיית המסתננים (סודנים) בקריית שמונה הולכת ומתרחבת.

לאחר פניות רבות של תושבי העיר בנושא המסתננים, ברצוני להעלות את הנושא לסדר היום כהצעה לסדר בישיבת המועצה הקרובה ביום ראשון. בעיית המסתננים הסודנים הפכה להיות בעיה קשה גם אצלנו בקריית שמונה ובמיוחד לאחר שבמרכז הארץ החל טיפול רוחבי של מוסדות המדינה בדבר מעמדם, העסקתם ומקום מגוריהם. כבר עכשיו החל שלב הזליגה של המסתננים הסודנים אל ערי הפריפריה ובניהם קריית שמונה בתקווה "ששם לא יפריעו להם".

ברצוני להתריע בשער כבר עכשיו שהבעיה רק מתהווה הולכת וגדלה בעיר קריית שמונה. וכך אפרט בישיבת המועצה.

יגאל בוזגלו ויורם ממן".

מאז פרסום הכתבות, מספר הפונים, בעיקר הפונות בתלונות על התופעה ובמקרים מסוימים על הטרדות מילוליות מצד הסודנים כלפי בנותיהם. עד כמה שהדברים ידועים לנו, לא היו הטרדות או פגיעות בנשים ובבנות, להוציא אמירות שיש בהן נימה מינית.

שתי אימהות לבנות בשנות העשרה אמרו השבוע ל"חדשות הגליל" כי הן חוששות לשלומן של בנותיהן, בתשובה לשאלה האם הבנות נפגעו? ענו השתיים ש'לא צריך לחכות שתהיה פגיעה'. לפני מספר ימים, בשעות הלילה המוקדמות", הן מספרות 'יצאו הבנות שלנו לירדן, מקום בו הן נוהגות לבלות עם בני גילם. שני סודנים ניסו 'להתחיל' איתן ואף עקבו אחריהן. הבעיה הזאת קשה ומפחידה אותנו ואנחנו מרגישות חובה להתריע על כך לפני שיקרה משהו', הן אומרות.

בתוך כך פנו תושבים מרחוב אילת בטענות קשות על כך שמשרד תיווך בעיר השכיר דירה והיא אוכלסה בעשרות סודניים. תושבי השכונה הנזעמים אמרו ל"חדשות הגליל" שאינם מבינים את אלה שמשכירים דירות בתוך השכונה שלהם למסתננים. "אתה יודע איזו השקעה ומהפך עבר הרחוב הזה בשנים האחרונות? אחרי שנים של עבודה גם עם תושבים השכונה וגם עם בתחום הפיזי הגענו להישגים והיום הרחוב שלנו מיוחד וכיף לחיות בו. שלא יאשימו אותנו בגזענות, זה הדבר האחרון שיכולים להגיד עלינו. אנחנו רואים מה קורה בתל אביב ופוחדים. אין פה ניסים ונפלאות, ברגע שתהיה מושבה של סודנים ואריתראים בשכונה, נצא משליטה ולך תדע מה יהיה".

מבדיקה שנעשתה עולים הממצאים הבאים: קבלן כח אדם שכר באמצעות אחד העובדים שלו דירה ברחוב אילת ממשרד תיווך בעיר ושיכן בו עשרה סודנים העובדים בבתי עסק ובישובים באזור. נציגו של הקבלן מכחיש שמתגוררים בדירה 'לא עשרים ולא שלושים'. השכנים פנו אליו בתלונה, והוא מצידו הציע להם לפנות למשטרה. השוטרים שהגיעו למקום בדקו את השוהים ומצאו שהם נושאים אישורי שהיה ויש להם רישיונות עבודה. ביחס למספר הדיירים באותה דירה אומר נציגו של קבלן כח האדם 'בדירה גרים רק עשרה אנשים. לפעמים באים עוד סודנים, החברים שלהם לביקור. הם יושבים שעה שעתיים והולכים', כך לדבריו של נציג קבלן כח האדם ששכר את הדירה.

מנהל האזור ב'איילים' חיים שולמן מסר את התגובה הבאה: "אנחנו מבינים שמדובר בשוהים חוקיים עם אשרות עבודה, ולכן אין לנו מה לומר בנושא. חשוב לציין שאיילים עוסק בהבאת צעירים ומשפחות למקומות דוגמת רחוב אילת על מנת לצמצם את האפשרות של כניסת שכבות מוחלשות, מסוג כלשהו. נשמח מאוד לקבל לרחוב הנפלא עם האנשים הנפלאים עוד משפחות צעירות הרואות את הנושא החברתי כנושא לאומי שיש לעשות בו מעשים", דברי חיים שולמן מנהל 'איילים'.

האווירה הכללית סביב הגעת המסתננים מסודן, וגם אלה שאינם מסתננים, הולכת והופכת עכורה. לצד תמונת המציאות האובייקטיבית, קורים דברים שעלולים להוציא את העניינים מכלל שליטה ולהביא להתנהגויות לא אחראיות מצד תושבים חסרי אונים ומתוסכלים מהמצב.

יש לקוות שבישיבת המועצה ביום ראשון הקרוב, ישכילו המשתתפים לתת פתרונות למציאות המתהווה ולא יחפשו כותרות זולות, פופוליסטיות ומתלהמות. 

אולי יעניין אותך

Bottom ad