היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

קריית שמונה במקום השישי במספר המתגייסים לצה"ל

זו כתבה שתענוג לפתוח אותה במשפט "נערים יקרים. אנחנו מצדיעים לכם!". המשפט הזה ניקלד על המקלדת מעצמו אחרי שקראתי את הודעתה של האלופה אורנה ברביבאי ראש אגף כח אדם בצה"ל כפי שהעביר דובר צה"ל.

'בתי היוצר' של המתגייסים לצה"ל נמצאים במספר מוקדים בעיר, הגדול והמוביל שבהם הוא בי"ס דנציגר בו מתחנכים כאלף ושלוש מאות תלמידים, בי"ס המתמיד-ישיבתית וברנקו וייס מאכלסים בין כותליהם עוד כמאתיים וחמישים תלמידים.

ההישג המשמעותי הוא הקפיצה המטאורית בטבלת המתגייסים של לא פחות משמונה עשר מקומות. בממוצע המשוקלל ניצבה קריית שמונה במקום השלושים והשנה במקום השמונה עשר, הבדל של ח"י מקומות שבאופן סמלי מצביע על החיות היתרה ששרתה על המתגייסים.

הנתונים הללו צריכים להיבחן בזהירות הנדרשת וצריך להשוותה לשנים עברו. קפיצות נחשוניות יכולות להיות לשני הכיוונים, והשאלה הגדולה אם מדובר בקפיצה חד-פעמית או שמא השינוי החיובי מצביע על מגמה שתבוא לידי ביטוי גם בשנים הבאות.

ככלל, בתחום החינוך הבחינה האמיתית היא בתהליכים ובמגמות. אם שני הנתונים הללו חיובים לאורך זמן, סימן הוא שכל העוסקים במשימה נמצאים על דרך המלך.

נתונים אלה על גיוסם של בני קריית שמונה עומדים מול הנתונים העלובים שמציגה הבועה התל אביבית הזוללת את עצמה לאבדון. בעיר תל אביב מספר המתגייסים הוא נמוך מחמישים אחוז מכלל הבנים. נתון זה אינו מפליא אם נזכרים במדיניות האנטי-ציונית אותה מובילים מנהלי בתי הספר, שבין היתר מתבטא בסגירת ביה"ס בפני קציני צה"ל הבאים לשוחח עם התלמידים על שירותם הצבאי. מנהל הגימנסיה ומנהלים נוספים הכופים את סדר יומם הפוליטי-שמאלני על ביה"ס הפכו לגיבורי השמאל החדש בישראל, מיותר לומר, שאת התוצאות רואים במספרם העלוב של הנערים האמורים לשאת בנטל החיים המשותפים בספינת ההצלה של העם היהודי הנקראת "מדינת ישראל". והכל נעשה תחת הסיסמה "חופש הביטוי" ו"עצמאות פדגוגית".

בין שני הקצוות של הסרת אחריות ואגואיסטיות ובין 'מיליטריזם' נמצאת האופציה של חיים, חיים כפשוטם במדינת ישראל הדמוקרטית והחופשית, שמי שיוצק לתוכה תוכן אמיתי הם בני קריית שמונה וחבריהם בערים השונות הנושאים בנטל הקיומי במדינה.

ראש העיר הרב ניסים מלכה: "כאשר אנו רואים את כל מה שמתרחש מסביבנו ואת נתוני ההשתמטות חובה עלינו לחנך את ילדינו לשירות משמעותי בצה"ל. הנתונים מוכיחים כי יש קשר ישיר בין חינוך לתרומה לצבא ולמדינה. מדובר בנתונים טובים ואני מקווה שנשמור על אחוזי התגייסות גבוהים לאורך שנים רבות. חובה עלינו לחנך את ילדינו לשירות משמעותי בצה"ל. אני גאה בילדים שלנו ומאחל להם שימשיכו לעשות חייל ויחזרו בשלום הביתה".

הממונה על החינוך בעיר ד"ר יפעת שאשא ביטון: "תענוג לראות נתונים אלה. יישר כח לכל העוסקים במלאכה בתקווה שבעתיד נצליח להעלות את נתוני הקצונה בקרב מתגייסי קריית שמונה".

תמי לוי מנהלת אגף החינוך: "כבוד גדול לבתי הספר שעוסקים בנושא זה במהלך שנת הלימודים, מעודדים וחושפים את הילדים למגוון האפשרויות, תוך הטמעת מוטיבציה ושייכות לארץ".

פנינו גם לקבל את תגובתה של רשת החינוך שקיבלה השנה את הבעלות על שני בתי הספר התיכוניים בעיר בי"ס דנציגר ובי"ס המתמיד-ישיבתית. ד"ר נועם סרי סמנכ"ל חינוך וחבר הרשת התיכונים  דרכא מייסודה של קרן רש"י אומר: "נתוני הגיוס שהתפרסמו לאחרונה מעידים על המגמה הבית ספרית והעירונית בקידום גיוסם של תלמידנו לשירות משמעותי בצה"ל. שמחנו לראות את נתוני הגיוס העירוניים. בקרוב נקבל את הפילוח הבית ספרי ואנחנו מאמינים שאף הוא יצביע על מגמת השיפור. צוות בית הספר ראוי למחמאות על העבודה החינוכית השוטפת ועל הפעולות העקביות בתחום ההכנה לשירות משמעותי בצה"ל. העלייה המשמעותית והמיקום הגבוה הם עדות משמחת נוספת לאיכות הייחודית של בני הנוער בקריית שמונה. רשת דרכא, אליה הצטרף בית הספר השנה, מציבה כיעד מרכזי את עידוד התלמידים לשירות משמעותי ואיכותי בצה"ל כמו גם התנדבות לשנת שירות. בית הספר ימשיך לפעול בתחום החינוכי ערכי בשיתוף עם הנהלת רשת 'דרכא', עיריית קריית שמונה ומשרד החינוך בכיוונים אלה גם בעתיד. שני היעדים המרכזיים מבחינתנו הם הגדלת שיעור היוצאים לשנת שירות ולמכינות קדם צבאיות והגדלת שיעור הקצינים מקרב הבוגרים".

את הברכות חותמת האלופה אורנה ברביבאי במכתב חם לראש העיר על ההישג, וכך כותבת האלופה ברביבאי, בין היתר במכתבה: "…נתונים אלה, אשר יהוו מקור גאווה לך ולכלל תושבי העיר, ממחישים את השפעותיה של פעילות משמעותית וברוכה המתבצעת בעיר להגברת המודעות לשירות משמעותי וההכנה לקראתו.

קבל הערכתי ותודתי לך ולעוסקים במלאכה..".

ונסיים בתענוג שבהצדעה לנוער הנפלא.

אולי יעניין אותך

Bottom ad