היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

קריית שמונה העניקה אזרחות כבוד לראש הממשלה בנימין נתניהו

…אחרי המתנה של כשעתיים הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לאשכולות הפיס מסיור ביטחוני ברמת הגולן וביקור בבית החולים ההומניטארי שהקימה המדינה כדי לסייע לאזרחי סוריה שנפגעים ממלחמת האזרחים, עלה נתניהו לבמה עם חיוך בזוית הפה, עיניים מעט טרוטות (ממיעוט שינה וכובד האחריות), אבל במצב רוח מרומם ובעליזות מהידיעה שהפעם מדובר ב'משחק בית', 'עיר ש'אני אוהב מאוד', כפי שאמר.
ראש הממשלה מזכיר את אותו אחד המגיע לביתו אחרי יום עבודה קשה, חולץ את נעליו ומרשה לעצמו אפילו להרים את רגליו לגובה השולחן. הרגשה של בית, זאת הייתה הרגשה.
נתניהו פתח בקריצה וחיוך ושיבח את חברו אלי זפרני (חברות אמת) המביא בפניו את ענייניה של קריית שמונה לפיתרון, והמשיך בשורה של הבטחות. "אני אוהב את קריית שמונה באמת. תושבי קריית שמונה הם אלה אשר ראויים לכבוד, הם אזרחי הכבוד של מדינת ישראל. האהבה שאני רוחש לכם מתבטאת בביקוריי התכופים לכאן יחד עם משפחתי".
 
אוניברסיטת 'תל חי' ואוטוסטראדה לאילת
נתניהו ממשיך למסלול הבטוח ואומר "אני מתכוון, יחד עם השר סילבן שלום להפוך את מכללת תל חי לאוניברסיטה. כן אוניברסיטה כפי שעשינו באריאל. יש כאן תשתית ראויה הכוללת את המכללה, מיג"ל וביה"ס לרפואה בצפת. תושבי קריית שמונה יזכו לכביש אחד וארוך שיצא מכאן ועד אילת. תרשמו את זה. תהיה מסילת רכבת מקריית שמונה ועד אילת. אנחנו נעשה את הדברים, אתם עוד תיראו", אמר ראש הממשלה לקול מחיאות הכפיים באולם אשכולות הפיס. "שימרנו את התנאים המיוחדים בהטבות מס הכנסה, כי אנחנו חושבים שזה מגיע לעיר שסבלה יותר מכל עיר אחרת מירי קטיושות במשך מספר עשורים", חתם ראש הממשלה את דבריו החמים לעיר.
הביקור בעיר, על אף שהיה יחסית קצר, כמו גם דבריו של ראש הממשלה, מבטאים הצהרת כוונות ותוכנית עבודה אליה מכוון ראש הממשלה. אם לשפוט על פי העבר ועל פי מה שקורה לאחרונה, נראה שטור התקווה לשינוי עולה על טור האכזבה מהעבר. עם כל ההערכה ומצב הרוח המרום עדיין הדרך ארוכה לפיתרון מצוקותיה של העיר, בעיקר בתחום התעסוקה והחזרת הבנים וכמובן מימוש הבנייה ב'יובלים' או היכן שלא יהיה. אלו חלק מהמשימות שיכולות להיות נופך על אזרחות הכבוד שהעניקה העיר לראש הממשלה ולהצעיד את קריית שמונה לעתיד טוב יותר.

 

נחזור לתחילת הטקס
עוד לפני דבריו של נתניהו, עם חלה מתוקה וארוכה, צלוחית מלח, רב העיר הרב שלום לוי וראש העיר הרב ניסים מלכה, מקבלים את פניו של ראש הממשלה. 
להקת הבוגרים של המקהלה העירונית בניצוחה של אולגה לוי פותחת בשיר 'אווירה' (באנגלית?!) ומיד לאחר מכן עולה שירה שושן כנרית מצטיינת ומבצעת קטע מוזיקלי באופן מרשים.
מנחם הורוביץ שהתכבד להנחות את הטקס (בחן ובחיוך, כמו תמיד) הזמין את אהובת העיר עדן בן זקן לחתום את הפרק האומנותי בשיר של שירי מימון. עדן, כמו עדן, עם חיוך כובש וצחוק מתגלגל, שרה בכיף ומגישה לראש הממשלה זר פרחים.

 

   ראש העיר מודה

'בעל אכסניה' ראש העיר הרב ניסים מלכה עולה לברך בשם העיר. "אנחנו מבטאים באמצעות מפתח העיר את ההוקרה הרבה שאנחנו מוקירים את ראש הממשלה, וכמי שפותח לנו לבבות ושערים במקומות שבהם יש למילה שלו חשיבות ומשקל מיוחדים, כך אנחנו מכבדים, מוקירים ואוהבים אותו. מזה שנים בנימין נתניהו הוא שגריר של רצון טוב שלנו בכל מקום ובכל תפקיד. בניגוד לאחרים שהתכחשו והפנו עורף לתביעות הלגיטימיות שלנו בממשלות ישראל ובכנסת, בנימין נתניהו הקשיב לנו ודלתו הייתה פתוחה בפניי ובפניי חבריי. הוא פעל רבות בנושאים בעלי היבט ביטחוני מובהק, נושאים הקשורים לחיזוק אמצעי הביטחון באצבע הגליל בכלל וחיזק את תחושת הביטחון של יישובי קו העימות ותושבי קריית שמונה בפרט. לבנימין נתניהו יש חלק חשוב בבנייתה וצמיחתה של קריית שמונה ובפיתוח הגליל כולו". אמר ראש העיר בפתיחת דבריו.
מכאן עבר ראש העיר לסדרת בקשות ותודות, בקשות לעתיד, כמו הפיכתה של המכללה האקדמית תל חי לאוניברסיטה "אם תביא להפיכתה של מכללת תל חי לאוניברסיטה, אני בטוח שתוך 10 שנים העיר קריית שמונה תגדיל את מספר תושביה בחמישים אחוז ותהפוך לעיר צעירה, משכילה, עם אזורי בילוי ופנאי ותעשייה מהמתקדמות ביותר בישראל. זה החלום שלי. ואת החלום הזה, שהוא בעצם חלומם של כל ילדי ותושבי אצבע הגליל, אתה יכול להגשים בהחלטה אמיצה אחת".
בעקבות ההחלטה שהתקבלה ביום ראשון השבוע בממשלה (אחרי מספר דחיות) ולקראת הצגת ההחלטה בפני בג"צ, הודה ראש העיר על בידולה של קריית שמונה ושמירה על מעמדה המיוחד. "אני שמח שהשבוע אישרה הממשלה את התוכנית החדשה שמשמרת את ההטבה במס הכנסה לטובת תושבי קריית שמונה. ללא עזרתך ופועלך בנושא, אין לי ספק כי היינו היום במצב אחר לחלוטין". הן ראש העיר והן ראש הממשלה בדבריו, ציינו את הקשר המיוחד שיש לראש הממשלה עם אלי זפרני המשנה לראש העיר. "אני רוצה להודות על החיבור המוצלח שיש לי בזכותך עם המשנה לראש העיר ידידי אלי זפרני שמשקיע את כל מרצו באגף לשיפור פני העיר ואני שמח שאת תוצאות שיתוף הפעולה בינינו ניתן להרגיש בכל מקום ברחבי העיר", אמר ראש העיר לראש הממשלה. 
 
הנוער של קריית שמונה מבקש
רועי אפריאט תלמידת בית הספר דנציגר-דרכא, גנבה את ההצגה כאשר עלתה לבמה והציגה תרשים 'לב אדום' וגדול תואם תרשים הפצצה האיראנית שהציג נתניהו באו"ם, רק שהקווים שסומנו על מדד הלב האדום ביטאו את היקף ההתנדבות של בני הנוער בקריית שמונה (75%) ביחס למדינה (רק 50%). רועי: אנחנו שואפים להגיע למאה אחוז". רועי פנתה אל ראש הממשלה בנימה אישית ואמרה: "במסגרות השונות בעיר כל אחד שמתנדב מוכיח שיש לו כוח וביכולתו לעשות כל דבר. כל תנועה פותחת דלת אחרת שמובילה אותנו לחוויות מאתגרות ואפילו מהנות שמעצבות את האישיות הבוגרת שלנו. לכולנו יש חלומות. אנו חולמים על בריאות, אושר והצלחה, אבל החלום האמיתי והגדול ביותר שלנו הוא להתבגר בעיר שרמת התרבות שלה ומגוון מקומות התעסוקה לא נופלים מזו של ערים אחרות במדינה. אנחנו רוצים שהאפשרויות שיש לנער ונערה במרכז הארץ יהיו גם לנער ונערה בקריית שמונה ובישובי הפריפריה. כך נוכל להבטיח שבעתיד בני הנוער יבחרו להישאר בקריית שמונה, וכך נמנע הגירה שלילית מהעיר". דבריה של רועי אפריאט מביאים לידי ביטוי שנים רבות של הצלחה לבני העיר העושים חייל מחוץ לגבולותיה של העיר. היא ריגשה את ראש הממשלה בדבריה וביטאה נאמנה את רוחו של הדור הצעיר והאיכותי שגדל בעיר זה שנות דור. רועי התמקדה בחוסר מקומות הבילוי ובעיקר בקולנוע שאינו בנמצא מאז חרבו בתי הקולנוע חרמון ושניר ז"ל ואמרה "כבר השגנו 50 אלף שקלים לצורך כך, אבל זה לא מספיק, אנחנו מבקשים שתסייע לנו להקים קולנוע בקריית שמונה". ראש הממשלה התרשם מדבריה ובו במקום הנחה את מנכ"לו הראל לוקר להגשים את חלומם של צעירי העיר לקולנוע. "מגיע לנוער הנפלא הזה מה שמקבלים בתל אביב, בדיוק מה שהם מקבלים שם, יקבל הנוער כאן", אמר נתניהו.
מנחם הורוביץ הנמצא ביחסי ידידות קרובים עם ראש הממשלה ורעייתו שרה, 'הרשה' לעצמו להתנהג בהתאם, והחן, כמו שאמרנו הופך את הדברים לחלק מהאירוע. "הקהל מתבקש לעמוד ל'תקווה' עם להקת הבוגרים", ואנחנו בקהל משרבבים מחשבות בין מילות ההמנון, שהלוואי ויהיה טוב לעיר ולתושביה, ו'אזרחות כבוד', לא תהיה בעיה, אלא, כיף כמו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.
 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad