היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

קריית שמונה יוצאת לתכל"ס

מערכת החינוך בקריית שמונה יוצאת לתוכנית חינוכית לקידום סביבה חינוכית רגשית וחברתית במערכת החינוך. ד"ר יפעת שאשא ביטון, ממונה על החינוך, תמי לוי, מנהלת אגף החינוך ואסנת אייל מפקחת מתכללת משרד החינוך הגו בצוותא את התוכנית. השותפות עם משרד החינוך נותנת אופק חיובי להצלחה.

במהלך השנים התוכנית התפתחה בעבודה בצוותי חשיבה מורחבים ומצומצמים בהם לקחו חלק מפקחים, מנהלי בתי הספר רכזי מקצועות ומתכללת עירונית נורית גיל. 
השבוע התכנסו הגננות ומורי בתי הספר היסודיים והתיכוניים בעיר בבית ספר "עוזיאל" לדון בנושא ה'מעברים'. הנוכחים התחלקו לקבוצות עבודה, גננות החובה עם מורות א'-ב', מורות השפה של כיתות ה' עד ז', מורות לאנגלית, מורים למתמטיקה ומורי המדעים העלו דילמות וסוגיות בהוראת המקצוע.

ראש העיר הרב ניסים מלכה מציין את המהלך החינוכי העירוני ואומר: "אנחנו נמצאים במקום בו שיתוף הפעולה בין כל העוסקים בחינוך, הן במשרד החינוך והן ברשות המקומית, משתפת פעולה בנושא חשוב שהצלחתו תשליך על עתיד ילדינו. אני מאחל הצלחה לעוסקים במלאכה ובטוח שבעבודה משותפת נפיק את המיטב".

הממונה על תיק החינוך ברשות ד"ר יפעת שאשא ביטון: "פני כשלוש שנים יצאנו לדרך עם התוכנית העירונית יחד עם כל מובילי החינוך בעיר במטרה ליצור רצף חינוכי ושיח חינוכי משותף בתחומים שנבחרו. בזכות ההתמדה וההירתמות המקצועית של כל השותפים התקיים תהליך בו הורחבו מעגלי השותפות אשר כוללים כיום יותר ויותר אנשי מקצוע מהצוותים החינוכיים בעיר. הדיונים המקצועיים והרציניים שהתנהלו סביב השולחנות חיממו את הלב. יישר כוח לכל השותפים לדרך".

מנהלת אגף החינוך תמי לוי: "שיעור הגיוס לצה"ל בקריית שמונה עומד על  88 אחוזים בקרב הבנים, מקום 12 ברמה ארצית מדובר בעלייה ממקום 30 בשנה שעברה. לצד נתון זה, נתון נוסף שכדאי לדעת הוא שקריית שמונה עומדת על 59 אחוזי זכאי בגרות (לשנה"ל תש"ע) של כלל תלמידי העיר שלומדים במערכת החינוך בעיר ומחוצה לה. של מי ההצלחה? על מי האחריות? בראש ובראשונה כמובן על התלמיד עצמו ועל משפחתו, אבל גם על הגננת שעיצבה את צעדיו הראשונים, המחנכים והמורים המקצועיים לאורך השנים רכזי שכבות ורכזי מקצועות, מנהלים, מלווים מקצועיים פסיכולוגים, יועצים, משרד החינוך והרשות המקומית. לכל אחד מאיתנו יש חלק בתוצר הסופי שנקרא "בוגר י"ב. בחרנו לקרוא לתוכנית "תכל"ס ק"ש – תוכנית חינוכית לקידום סביבה לימודית, ערכית ורגשית בקריית שמונה". המפגש היום הוא שלב התכל"ס".

בלטו בנוכחותם, כלל המפקחים של משרד החינוך, דבר שמעיד על היותם חלק משמעותי בתהליך העירוני.
במפגש לקחו חלק כ-140 אנשי חינוך מכל המגזרים והתוכניות. המפגש היה חגיגי והייתה אווירה של התרוממות רוח וגאוות מקום בו כל אחד תורם מדעותיו ונתרם מעמיתיו, גם המטעמים שהכינו מורות עוזיאל  ומקהלת בית הספר שפתחה את האירוע תרמו להצלחתו.   

מערכת החינוך בקריית שמונה ניצבת בפני יעדים חשובים ונזכיר אחד מהם, פתיחת אזורי הרישום. השאיפה של רבים הייתה מאז ומתמיד לפתוח את אזורי הרישום, אולם כדי שהמהלך יצליח חייבים להתקיים מספר תנאים. במשרד החינוך החליטו לצאת לפיילוט בנושא בשישה עשר ישובים, וקריית שמונה ביניהם.

נתייחס לנושא אזורי הרישום בהמשך, מתוך כוונה ללמוד ולהבין במה מדובר? מהן היתרונות והחסרונות, וכמובן מהי הסכנה אם מהלך מעין זה נכשל.

אולי יעניין אותך

Bottom ad