היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

קריית שמונה עיר מסריחה

מזה כשבועיים רובץ מעל העיר והסביבה ענן (שקוף) מסריח אשר הפך את חיי התושבים לבלתי נסבלים, במיוחד, כאשר הריח הרע והטמפרטורות הגבוהות מעצימות את תחושות הגועל והדחייה.

קריית שמונה שאחת מסמליה הם המים והאוויר הנקיים, איבדה לעת עתה גם את המעט הזה והפכה באחת לאחד הישובים המסריחים באזור.

זה התחיל בתלונות חוזרות ונשנות של תושבים בכל חלקי העיר על ריח רע שנתקע להם בנחיריים. תחילה, לא נמצא מקור הריח ואף על פי שהחשודים העיקריים היו מפעלים בדרומה של העיר ואגני החמצון, חשד לא נמצאו ראיות לגביו. במשך מספר ימים עמלו האחראיים בעירייה ובהם אלי אברג'ל ונציגי המשרד לאיכות הסביבה לרחרח בכל פינה אפשרית, אולם הם לא יכלו לקבוע באופן מוחלט וחד משמעי מה מקור הריחות הרעים?

לאחר ששני הגופים הללו, העירייה והמשרד להגנת הסביבה שינסו מותניים והצטיידו במיטב הטכנולוגיה, הם גילו את מקור הריחות. מרבץ זבל עופות במושב מרגליות השוכן ברכס הרי נפתלי מעל קריית שמונה.

הסתבר, שתושבים החליטו, בניגוד לחוק, כך לטענת הרשויות, להוציא את לשלשת העופות תחת כיפת השמים ללא שום עיבוד ונטרול ריחות. החום הכבד והרוחות החזקות המנשבות כאן, עשו את היתר. גלים גלים של ריחות רעים התרוממו ונסחפו את קריית שמונה וישובי העמק והפכו את חייהם של התושבים לבלתי נסבלים.

הפגיעה הייתה גם באחד הענפים המנסים להכות שורשים כאן, ענף האירוח והצימרים. אומר ל', תושב העיר לו שני צמרים "היו לי אורחים בצימרים בשבוע שעבר. אלה שתי משפחות שבאות כל שנה בתקופה הזאת להתארח כאן. המשפחות אמרו שאין כמו קריית שמונה בתקופה הזאת של השנה. בעוד 'במרכז יש חום ולחות, אצלכם תענוג עם האוויר הנקי והרוחות'. אבל הפעם הייתה לי בושה. הריחות הרעים האלה הרסו לאורחים את הנופש ולי עשו בושות, אפילו שאני לא אשם", אומר ל', ומוסיף "איטך קורה דבר כזה בקריית שמונה. באים לכאן אורחים בשביל האוויר הנקי, ומקבלים ריח רע. זה דבר בלתי נסבל שצריך לטפל בו חזק", אומר ל', והוא לא לבד, כאמור.

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: "בשבועיים האחרונים התקשרו תושבים רבים למוקד העירוני ודיווחו על ריחות לא נעימים בסביבת מגורם. המוקד העירוני העביר את התלונות  לטיפול היחידה לאיכות הסביבה בקריית משונה. מנהל היחידה ערך סיור ברחבי העיר כדי לאתר את מקור הריח ואף עירב את היחידה האזורית לאיכות הסביבה במחוז הצפון. לאחר מספר ימים אותר מקור הריח במושב מרגליות. פקחי המשרד לאיכות הסביבה קנסו את האחראי למקור הריח והודיעו לו כי במידה ולא יטפל בנושא יפתחו נגדו הליכים משפטיים".    

אולי יעניין אותך

Bottom ad