היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

קריית שמונה פותחים את שנת הלימודים עם 4,728 תלמידים

שנת הלימודים תשע"ד תפתח בקריית שמונה עם 4,728 תלמידים. מדובר בגידול של 200 תלמידים מהשנה הקודמת (בשנה"ל תשע"ג למדו 4,539 תלמידים ובשנת תשע"ב 4,414 תלמידים).

השנה ילמדו בגני הילדים 1,022 ילדים לעומת 910 שלמדו בתשע"ג.

בבתי הספר ילמדו  3,706 תלמידים בעוד שבשנה החולפת למדו 3,629.

בשבוע הבא יחלו את לימודיהם בפעם הראשונה בכיתות א' 296 תלמידים.

"מהנתונים ניתן לראות שמערכת החינוך בקריית שמונה גדלה. הורי קריית שמונה בוחרים לחנך את ילדיהם בעיר, מס' הבקשות ללמוד בחוץ הולך וקטן והסיבה לכך היא שגם ההורים רואים ומבינים שיש לנו מערכת חינוך טובה מאוד, ונזכיר שוב את פרס החינוך המחוזי שהוענק לנו בסוף שנת הלימודים", אמרה הבוקר מנהלת אגף החינוך תמי לוי.

השנה בפעם הראשונה יעברו שלושה גני ילדים המופעלים ומתוקצבים על ידי חב"ד לאחריות העירייה ומשרד החינוך והם יהפכו לגנים מוכרים ורשמיים בזרם ממ"ד, תוך שמירה על הצביון של חב"ד. משרד החינוך והפיקוח הדתי בירכו על המהלך וסייעו לקדם אותו. כתוצאה מהמהלך מפעילה כעת העירייה 39 גני ילדים בעיר ובהם לומדים מעל 1,000 ילדים מגילאי 3 עד 6. בתוך כך נמסר שהתפוסה בששת גני הילדים הארוכים התפוסה מלאה.

 

בעירייה מעריכים שכל הורה שרצה בגן ארוך, הדבר ניתן לו.

באשר לעבודות שיפוצים נמסר מהעירייה שבמהלך הקיץ שופצו גני תאנה וחבצלת ובגנים נוספים בוצעו תיקונים ועבודות צבע, טופלו ליקויי בטיחות והותקנו מזגנים חדשים במערכת.

אבות הבית בבתי הספר עבדו בחופשת הקיץ והכינו את בתי הספר לקבלת התלמידים ובעיקר את תלמידי כיתות א' שיגיעו ביום הראשון ללימודים.

תמי לוי מנהלת אגף החינוך אומרת שהדגשים בבתי הספר השנה על-פי משרד החינוך יהיו: "חברת מופת" – פיתוח אזרחי המחר לאנשים מעורבים ופעילים, "חינוך בונה קהילה, קהילה בונה חינוך" –  המשמעות טיפוח עבודה עם ההורים והקהילה. הנושא השלישי הוא: "אני הוא האחר" – קבלת האחר/השונה. זאת בנוסף לקידום הישגים בעיקר במקצועות הליבה.

השבוע קיימו ראש העיר, מנהלת אגף החינוך וועד ההורים המרכזי ישיבת עבודה עם מנהלת המחוז ד"ר אורנה שמחון.

הפגישה הייתה טובה ועניינית, ואנשי הרשות הודו לד"ר שמחון על הסיוע בכל הבקשות שהופנו אליה בעיקר בהוספת שעות במקצועות הליבה ובשעות לתוכנית "עיר שרה ומנגנת" ויום הדרכה לתוכנית העירונית.

ראש העיר מציין בסיפוק שהפגישה יותר מטובה ומייד לאחר פתיחת שנת הלימודים תתקיים פגישה נוספת במטרה להמשיך ולחזק את מערכת החינוך האיכותית של קריית שמונה.

ראש העיר הרב ניסים מלכה: "ילדי קריית שמונה יכנסו בשבוע הבא למערכת החינוך מהאיכותית בצפון, והעובדה שקריית שמונה זכתה בפרס החינוך המחוזי מדברת בעד עצמה. אני מאמין בחשיבותה העליונה של מערכת חינוך איכותית ולכן, החלטנו בעירייה להמשיך ולהפעיל גם בשנת הלימודים הבאה פרויקטים חינוכיים עשירים שירחיבו את הדעת של כל תלמיד ותלמיד. נמשיך לטפח ערכים של  עזרה הדדית, סובלנות ומתן כבוד לזולת באשר הוא, תוך שימת דגש על שיפור הישגים במקצועות הליבה תוך שימת דגש אישי לכל תלמיד ותלמיד. גם השנה נמשיך  בקיומו של יום לימודים ארוך וילדי הגנים ותלמידי בתי הספר היסודיים בעיר ייהנו מארוחת צהריים חמה".

לסיום אומר ראש העיר כי "נעשה כל מאמץ שכל תלמיד שיתחיל את לימודיו בכיתה א' גם יסיים אותם בקריית שמונה בכיתה י"ב עם תעודת בגרות מלאה. כל עובדי העירייה ומערכת החינוך יעשו הכל כדי לאפשר לתלמידי קריית שמונה את מלוא התנאים לשנת לימודים פורייה ומהנה, שנת הישגים והצלחה".

משה ניסימיאן יו"ר ועד ההורים המרכזי אומר לקראת פתיחת שנה"ל: נפגשנו במשרד החינוך עם מנהלת המחוז ד"ר אורנה שמחון במשרדה בהשתתפות ראש העיר הרב ניסים מלכה, מנהלת האגף תמי לוי, איתאי אזרן מהוועד ומפקחים. בעקבות תוצאות מבחני המיצב ביקשנו הקצאות תקנים מורים ומקצוענים לאחר שנות הלימודים ע"מ לתגבר בצורה פרטנית את התלמידים שזקוקים לתגבור במקצועות שיוחלטו ע"י ביה"ס. לצערנו הבקשה לא אושרה. בקשנו תקן לספרניות לבתי הספר ע"מ להעצים ולהנגיש את הספרניות לתלמידים. נושא שמשרד החינוך רואה בו דגל. גם בקשה זו לא אושרה מחוסר תקציב.

במהלך הישיבה הגענו לעוד הסכמות יחד עם ראש העיר ומנהלת המחוז. בכל מקרה, אנחנו רוצים ששנת הלימודים תפתח ברגל ימין, ובהמשך אנחנו נחזור ונטפל בבעיות. אנו מאחלים שנת לימודים פורייה לתלמידים והצלחה בלימודים", אומר ניסימיאן יו"ר וועד ההורים.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad