היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ק"ש לבית המשפט "כפו על כפר גלעדי לשחרר הקרקע בבימת תל חי, אנחנו לא בני ערובה"

בדיוק לפני חמש עשרה שנים הופקדה תוכנית בימת תל חי הכוללת 747 יחידות דיור, ועדיין לא יכולים לברך על המוגמר.

מאז, כמחצית מהשכונה נבנתה ופיתוח המחצית השנייה מעוכבת היות וקיבוץ כפר גלעדי אינו מוכן לשחרר את השטח (כ-250 דונם) עד אשר יובטח פיצוי הולם לקרקעות אשר שוחררו בעבר ע"י הקיבוץ ואשר צפויות להיות משוחררות בכדי להשלים את הקמת השכונה.

כתמורה לשחרור הקרקע דורש קיבוץ כפר גלעדי מתן זיכיונות לחציבה לטווח ארוך הן במחצבת כפר גלעדי והן במחצבות אחרות באזור. מערכת החוזים המיוחדת שיש לקיבוץ עם המדינה מאפשרת לו לדרוש לקבל הפיצוי לפני שחרור הקרקע.

ב-3 השנים האחרונות החל הליך משפטי בין הקיבוץ ורשות מקרקעי ישראל. ההליך לא התנהל בפועל היות והקיבוץ והמדינה ניסו להגיע לפשרה בעניין. עריית קריית שמונה ניסתה לקרב בין הצדדים ולייצר פשרה, אולם, משהדבר לא צלח, דרשה העירייה מפרקליטות המדינה להתחיל בהליך המשפטי.

במקביל, הוחלט בעיריית קריית שמונה להצטרף לדיון כצד בתביעה כנגד הקיבוץ ולדרוש שחרור השטח.

ראש העיר הרב ניסים מלכה: "אין ספק שלקיבוץ מגיע פיצוי כספי על שחרור הקרקע, הקיבוץ רוצה יותר ממה שהמדינה מוכנה לתת. מדובר בסכסוך כספי בין המדינה לכפר גלעדי שמתברר בבית משפט. בינתיים אין שום צורך להחזיק אותנו ואת צעירי העיר שלנו כבני ערובה על מנת לייצר לחץ על המדינה והשופט. ביקשנו להצטרף להליך כי אנו הנפגעים המרכזיים, לא ניתן יותר לתהליכים כאלו להתנהל מעל לראשינו ואנו נהיה מעורבים בהם. הדרישה שלנו מקיבוץ כפר גלעדי ברורה, שחררו הקרקע והמשיכו להתווכח בבית המשפט כמה שאתם רוצים, רק לא על גבינו".

בעיריית קריית שמונה ממשיכים לקדם את הנושא וצוותים משותפים של עיריית קריית שמונה, חברת מקיף ומשרד השיכון והבינוי קיימו פגישת עבודה במטרה להתחיל בהכנות לשיווק השלב הבא של שכונת בימת תל חי.

מדובר בכ-350 יחידות דיור. מחציתן צמודי קרקע ומחציתן בנייה סמי רוויה.

עיריית קריית שמונה באמצעות מרכז הצעירים נערכת לשיווק השלב הבא בשכונה. העירייה מעוניינת באמצעות מרכז הצעירים לעודד קבוצות רכישה לשכונה על מנת להוזיל עלויות ולתת עדיפות לבני המקום בבנייה. הודעות בעניין יפורסמו לאחר החג.

בעיריית שמונה הודיעו שבמקביל לטיפול בבימת תל חי מול קיבוץ כפר גלעדי, הם ממשיכים לעקוב אחרי ההתפתחויות ביובלים מתוך אמונה שלא יצוצו בעיות חדשות וניתן יהיה לעמוד ביעד השיווק שנקבע לחודשים יוני-יולי השנה.

אנחנו ב"חדשות הגליל" נמשיך ללוות את שני הנושאים המשמעותיים להמשך התפתחותה של העיר ושובם של הבנים והבנות הביתה לקריית שמונה.

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad