היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ראיון עם שמעון הדרי שמשלב בין העולם הרוחני לגשמי

 

אתם הולכים לקרוא ראיון שבשקט יכול היה להופיע במדור שאינו קשור לכדורגל. שמעון הדרי, אורח המדור השבוע, הוא איש מיוחד. בעל תכונות רבות ומיוחדות חלקן משקפות ניגודים כמו: איש מאמין בכל רמ"ח אבריו ושס"ה גידיו באלוקים ובתורת ישראל ומצד שני עוסק באימון קבוצות כדורגל שכידוע הקבוצות משחקות בשבת. שמעון חי את הניגודים הללו יום יום ושעה שעה ומנסה בדרכו להוציא את הניצוץ של הקדושה מהשחקנים. שמעון איש מלא שמחת חיים היודע ליהנות מהחיים אבל גם נוהג בכובד ראש בנושאים שהם ברומו של עולם. 

יושב מולי שמעון הדרי ואני נאלם דום, במה אפתח איתו את הראיון… ברמה הרוחנית או בעולם הגשמי. שמעון מסביר לי בשפה שרק הוא יודע: "יוסי, רק שילוב בין העולם הרוחני לגשמי יוצר דברים טובים בחיים…". ואני מנסה לדחוק בו, 'מה רוחני?', "רוחני יוסי זה להיות קודם כל בן אדם, זה להקדים את המידות ללבוש, זה להאמין שיש בורא לעולם והוא מכוון הכל, רוצה דוגמאות?", 'כן' "בית"ר ירושלים זה השגחה פרטית, איך שמעון הדרי משפרינצק יכול להיות מועמד לאימון קבוצת הפאר של המדינה בית"ר ירושלים?" 'אתה יודע מה, אתה צודק', ועוד שלל דוגמאות שנותן לי שמעון הדרי ופוקח לי נתיב לראיון שונה מהראיונות הקודמים.

בכלל כשאני מנסה לקבץ את הרזומה הרוחני של שמעון, אני מוצא שנתיים בהתנדבות מלאה בבית הקשיש, סיפורים מתושבי קריית שמונה על הסעת אנשים ולקיחת פתקים לרבי אלעזר אבוחצירא שליט"א (צדיק יסוד עולם בבאר שבא), על נתינה חסרת גבולות, ואני מתחיל "לעכל" את המשפט של שמעון: שילוב רוחני וגשמי מביא רק דברים טובים.

שמעון נולד בקריית שמונה לעליזה ויצחק אדרי ממייסדי העיר, נשוי לאורית ולהם 4 ילדים.

שמעון: "בגיל 26 מהר מאוד הבנתי ששחקן גדול לא אהיה, אך  מאחר והכדורגל זורם בדמי הלכתי לנתיב האימון.

התחלתי כעוזר מאמן לצידו של חנניה פחימה וכאשר חנניה פרש לקחתי את הקבוצה ובמשך 10 שנים אימנתי כשגולת הכותרת הייתה העלייה המפורסמת לליגה הארצית ובהמשך לליגה הלאומית.

המשחק שזכור לי ביותר היה נגד הפועל רעננה כשלא הצלחנו להעפיל וגם באותה שבת כל התושבים היו במגרש ונעדרו מבית הכנסת וזה מצער אותי מאוד.

בהמשך הדרך במשך 20 שנה אימנתי את מכבי הרצלייה, אחי נצרת ונצרת עלית, וכמובן השיא, אימון בית"ר ירושלים, כאשר יום אחד אני מקבל טלפון מיצחק קורפיין מנהל בית"ר המזמן אותי לאמן את בית"ר ירושלים שעבורי זה היה שיא הפסגה, שהנער משפרינצק הגיע לפסגת הכדורגל הישראלי.

האירוע העצוב ביותר עבורי זה אובדן חברי היקר ומנהל הקבוצה גבי רופא ז"ל שעד היום בכל פעם אני מזיל דמעה כשאני נזכר בו".

שמעון, מאיפה הכח לנסוע יום יום ולאמן קבוצות בארץ?

שמעון: "זה בא מאהבה למקצוע ואני מרגיש שגריר של קריית שמונה, שגם במקום קטן כמו שלי אפשר לגדול ולצמוח ולהגיע להישגים גדולים. היום השמחה הגדולה ביותר שלי היא כמאמן וכתושב העיר לראות את הקבוצה שלנו במקום הראשון בליגת העל, אין לך מושג איזה גאווה גדולה אני מרגיש שהגענו ליום הזה.

אני מלא הערכה לעוסקים במלאכה: איזי שרצקי, רן בן שמעון, יוסי אדרי ולקהל המדהים שלנו שיחד כולם ממשיכים את הדרך ומביאים כבוד גדול לעיר.

שמעון נשוי לאורית ולהם 4 ילדים: חופית, אביתר, יעל ואורי שיהיו בריאים.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad