היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפיקוד צפון: אנחנו מוכנים

מי שחשב שאיראן, הגרעין שלה והאדונים מארצות הברית, וירטואליים, התבדה השבוע כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה בוגי יעלון והרמטכ"ל גדי אייזנקוט ביקרו בפיקוד הצפון.

כמו בין החבר'ה כך גם במערכת הפוליטית-ביטחונית יש את הקודים הפנימיים בהם מחליפים מסרים ראשי מדינות וצבאות. הביקור השבוע של ראש הממשלה בצפון הוא מדרגה אחת מתחת לאזהרה מפורשת כלפי איראן והחיזבאללה האומרת 'עד כאן!'.

לא הכל אנחנו יודעים באשר למתרחש מעבר לגבול הצפוני והמזרחי, וסביר להניח שאנחנו ממש לא יודעים הרבה. עיקר פעילותו של צה"ל היא מתחת לרדאר התקשורתי והאזרחי והעובדה שהפעולות הננקטות בעומק השטח הסורי והאחר לא מגיעות לידיעת הציבור, אינה מצביעה על שיתוק של המערכות הביטחוניות והצבאיות של ישראל. וטוב שכך.

הדבר הגרוע והמסוכן שיכול לקרות בנושא האיראני, הסורי והחיזבללאי הוא להתרגל ולהכיל את המצב. העובדה שאין כאן מבצעים גדולים וגרנדיוזיים עלולה להטעות וליצור רוש שאפשר להסתובב ברמת הגולן ובסביבה ברוח החופש הגדול ולעשות שופינג.

ראש הממשלה נתניהו נחוש בהחלטתו לא לאפשר לאף אחד ממגוון האויבים לחצות את הקו האדום שישראל הציבה לשמירה על ביטחונה והאינטרסים הקיומיים שלה, וטוב שכך.

בסיור, שכאמור בקודים המקובלים היה בעיקרו לשם העברת מסרים ברורים ובקבל עולם לאויבים שלא לנסות ולעשות מהלכים פוגעניים נגד ישראל.

ראש הממשלה נתניהו מחבר וחושף כל מהלך, כל אמירה של האיראנים למה שקורה בשטח ולמטרת העל שלהם, השמדת ישראל.

"הכסף שיזרום לאיראן בעקבות הסכם הגרעין ישמש אותה לחיזוק ארגוני הטרור נגדנו", אמר ראש הממשלה במסיבת עיתונאים שקיים בפיקוד הצפון.

ההודעה שיצאה לאמצעי התקשורת הגדירה את הביקור כעמידה מקרוב על ההיערכות מול האיומים. ואמירה ברורה יותר שישראל ערוכה לכל תרחיש.   

נתניהו לא היה צריך דבר, את האמירות והציטוטים הוא הביא מפיהם של מנהיגי איראן "ננקוט בכל האמצעים כדי לתמוך בכל מי שנלחם בישראל. שר החוץ של איראן, זריף, אמר לפני ימים אחדים בביירות בפגישה עם יו"ר חיזבאללה חסן נסראללה 'הסכם הגרעין יצר הזדמנות היסטורית ועמידה מול הישות הציונית'. מה שאמרנו כל הזמן מתברר כנכון ומדויק. הכסף שיזרום לאיראן בעקבות הסכם הגרעין ישמש אותה לחיזוק ארגוני הטרור שפועלים נגדנו תחת חסותה במטרה מוצהרת להשמיד את ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נראה ערני וחיוני, על אף שאותות המאמץ הממושך במלחמתו לבלימת הסכם הגרעין נמתח על חודשים רבים של חוסר שינה.

המסרים של ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון היו בהתאם "אני חייב לומר שהתרשמתי לחיוב הן מההיערכות והן מנחישות המפקדים והחיילים. צה"ל צבא חזק, מדינת ישראל מדינה חזקה, אנו ערוכים לכל תרחיש. מי שינסה לפגוע בנו, אנחנו נפגע בו".

אל ראש הממשלה נלווה שר הביטחון, כאמור שאמר "אני משבח את מפקדי צה"ל וחייליו בכלל ואת פיקוד הצפון בפרט, על אבטחת הגבולות ושמירת השקט לאורכם למרות מה שקורה מעבר לגבול. פעילות מקצועית טובה שמאפשרת לאלפי מטיילים כעת לטייל ברחבי הצפון. ברמת הגולן לא שקט. מי שחותר לכך שלא יהיה שקט הם האיראנים, שמנסים להפעיל שליחים כדי לבצע פיגועים נגדנו. נציגים של משמרות המהפכה שבעצם ממתינים כעת ליישום ההסכם הרע שהולך ונרקם עם המעצמות כדי להביא עוד כסף לחיזבאללה, להביא עוד כסף לארגוני הטרור האחרים גם אלה שברמת הגולן וגם בזירה הפלסטינית".

לנוכח הסחף ההולך וגובר ביחסה של הקהילייה הבינלאומית נגד ישראל בעולם, והמאבק בקונגרס האמריקאי לאישור או דחיית הסכם הגרעין, יש משמעות כפולה ומכופלת למה שקורה בשטח הרחק מהעניבות והפפיונים.

הישג כלשהו של האיראנים והחיזבאללה בגזרה הסורית ישפיע על שיקול הדעת של מקבלי ההחלטות בוושינגטון.

בזמן הקרוב נדע אם אכן המסר שהעבירו ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל השבוע נקלט והופנם או שמא אנו נשאבים לעימות צבאי גלוי ונרחב מול מי מהאויבים.

ימים יגידו.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad