היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ראש הממשלה ושר האוצר שמו סוף לסאגת המוקד הרפואי

 

סאגת המוקד הרפואי קיבלה תפנית דרמטית בשבועות האחרונים כאשר ראש הממשלה ושר האוצר נכנסו לעובי הקורה והביאו לסיומה של הפרשה העגומה והכואבת, המוקד הרפואי.

אוזלת היד שגילה השר הממונה יעקב ליצמן, סיבכה שלא לצורך את המצב, ו'תרמה' לסבלם של תושבי קריית שמונה והאזור. התנהלותו של שר הבריאות הייתה שערורייתית בשל העובדה שהאיש מבין לעומקו את המושג 'דיני נפשות'. אילו השר היה מיישם את המימרה הזאת, לא היינו מגיעים למצב בו ראש ממשלה ושר אוצר מתערבים ולמעשה כופים פתרון.

הפתרון, כמו כל פתרון, יבחן ביישומו ובאופן שיענה על הצרכים של התושבים בכל הקשור לרפואה דחופה. נחכה ונראה.

כצפוי, ועוד שנחשפנו לפתרון לפרטיו, התגלו אבות ואימהות רבים להצלחה. לפעמים זה מצחיק ולפעמים זה מעלה חיוך המרדף אחר הקרדיט. אם זה עושה טוב למישהו, שיהיה לו לבריאות.

נחזור לדרמה. רוב המהלכים לפתרון מתנהלים מאחורי הקלעים. חלקם במשא ומתן, חלקם בשיטת ה'קח ותן' וחלקם תוך ניצול קשרים אישיים וקרבה לאוזנם של מקבלי ההחלטות.

העבודה הזיסיפית מול פוליטיקאים ופקידים (כל ממזר מלך) דורשת סבלנות ואורך רוח. לעיתים בא לך לומר לאותו פקיד שהדברים נתקעים אצלו רק כדי שיבחינו בקיומו 'לך לה…' ולשבור את הכלים.

הדברים אינם תלושים מהמציאות. יצא שאנחנו עדים לדרמה המתרחשת ממש במקביל לשלנו בבית חולים הדסה וסיפורם של הרופאים המורדים.

לא כל מה שמספרים, היא האמת, ולא כל מי שסובל, צודק. האמת היא יחסית, סובייקטיבית, ובדרך כלל הקשר שלה למציאות רופף.

בשלב הזה צריך לנהוג בזהירות ולראות כיצד יראה הפתרון שהושג. האם הוא מיטבי? מרבי? כולל שירותים נלווים? עונה על ההגדרה 'רפואה דחופה', וכיוצא בזה.

עם הסיכומים, הוציאה לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו את ההודעה הבאה: "ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, ושר הבריאות יעקב ליצמן סיכמו על הפעלת חדר המיון הקידמי בקריית שמונה. בימים האחרונים פעלו ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה יואב הורוביץ וחברת הכנסת יפעת שאשא ביטון במטרה להסיר את המכשולים שמנעו את הפעלת חדר המיון הקידמי עד כה".

 

בתוך כך ראש העיר הרב ניסים מלכה הוציא גם הוא הודעה לעיתונות בזו הלשון.

הצלחנו במשימה: מוקד רפואי חדש יופעל בקרוב בעיר. תושבים יקרים, מזה תקופה ארוכה אני פועל מול כל גורם אפשרי כדי לפתור את בעיית המוקד הרפואי בקריית שמונה ולהפעילו במתכונת שמתאימה לתושבי קריית שמונה והאזור. לרגע הזה ייחלנו זמן רב. אני שמח ומאושר להודיע לכם כי בעיית חדר המיון נפתרה. אכן בשורה משמחת לקריית שמונה ולאזור כולו. אתמול (יום שני) קיבלתי את האישור התקציבי להפעלה השוטפת של המוקד הרפואי בגרסה המורחבת וכבר בתחילת השבוע יפורסם המכרז המחודש. זו העת לומר תודה רבה לשר האוצר משה כחלון ולחברת הכנסת יפעת שאשא ביטון על פועלם החשוב בנושא, לסגניי ד"ר בוריס סידלקובסקי שליווה את תהליך כתיבת המכרז וליגאל בוזגלו, לחברי הנהלת העיר ולתושבי קריית שמונה שתמכו ונתנו בנו את אמונם. תודה מיוחדת מגיעה מאתנו תושבי קריית שמונה והצפון לראש הממשלה בנימין נתניהו, שמוכיח בשנים האחרונות שוב ושוב את אהבתו לקריית שמונה. וגם הפעם כניסתו לתמונה הביאה למפנה ולסיום המשבר. תודה לך ראש הממשלה שלנו ותודה למשנה לראש העיר אלי זפרני שלא נח לרגע מלטפל בנושא החשוב הזה. אמשיך בעשייה ללא הפסקה ואחתור למציאת פתרון לכל בעיה, כי זו חובתי כראש העיר וזאת גם זכות גדולה עבורי לשרת את תושבי קריית שמונה היקרים. שלכם ניסים מלכה ראש העיר".

מדובר במוקד רפואי שיופעל במתכונת מיוחדת ובו מירב השירותים החיוניים בכל הקשור למתן שירותי רפואה דחופה.

המוקד יאויש בין השעות 13:00 בצהריים ועד לשעה 08:00 בבוקר שלמחרת בכל יום חול (כולל בימי חוה"מ). ובימי שישי מהשעה 13:00 ויישאר פתוח ברציפות במהלך כל השבת/החג, עד לשעה 08:00 בבוקר ביום שאחרי החג/השבת.

בחודשים האחרונים פעל ראש העיר הרחק מאור הזרקורים מול גורמים רבים כדי לקדם את הנושא ולהשיג את התקציב הדרוש להפעלת מוקד רפואי הולם שייתן מענה רפואי איכותי לתושבי קריית שמונה.

המכרז יפורסם בתחילת השבוע הבא, עיריית קריית שמונה תזמין הצעות לאספקת שירותים להקמתו ולהפעלתו השוטפת של מרכז לשירותי רפואה דחופים בעיר.

הזוכה במכרז רשאי להרחיב את סוג ו/או היקף השירותים הרפואיים הניתנים במוקד, בהשוואה להתחייבויותיו עפ"י המכרז, באישור העירייה, משרד הבריאות וקופות החולים.

מה יכללו בשירותי הרפואה הדחופה? טיפול בטראומה, בבעיות אורתופדיות כולל גיבוס במקרים קלים ושרותי מעבדה מורחבים, הפעלת מכון רנטגן בכל שעות עבודת המוקד ועוד.

חשוב לציין כי על פי דרישת עיריית קריית שמונה, הצוות הרפואי שיכלול רופא בעל ניסיון ברפואה דחופה עם הכשרה מתאימה, אחות מוסמכת ומזכירה רפואית, יעבדו בכל שעות עבודת המוקד.

עלות השירות כ-4 מיליון שקלים שיתוקצבו על ידי משרד הבריאות, קופות החולים ומשרד האוצר.

שירותי הפעלת המוקד הרפואי יינתנו לתקופה של 5 שנים.

ראש העיר ניסים מלכה: "תקופה ארוכה שאני פועל מול כל גורם אפשרי כדי לפתור את בעיית המוקד הרפואי בקריית שמונה ולהפעילו במתכונת שמתאימה לתושבי קריית שמונה. אני שמח שפתרנו את הבעיה ובקרוב נצא למכרז הפעלת המוקד".

נזכיר רק שהמלאכה עוד לפנינו והמצב בו נוכל לומר ששירותי הרפואה בקריית שמונה והאזור הוא סביר ומתקרב לסטנדרט הנהוג במרכז.

הבעיות עוד רבות ונזכיר חלק מהן: זמן המתנה ארוך ולא סביר לרופא מומחה, זמן ארוך מאוד לניתוחים שונים, העמדת מגוון רחב של אפשרויות בחירה לטיפולים, מענה לבעיות בגיל הרך (התפתחות רגשית, קשב וריכוז ועוד).

אם מישהו יטעה לחשוב שפתיחת המוקד הרפואי פתרה את כל בעיותינו בתחום הרפואה, יסתבר לו בהזדמנות הראשונה שהוא יצטרך להגיע לניתוח או לרופא מומחה שהוא טעה בגדול.

ולכן, המאבק לשיפור הרפואה חייב להמשיך.

אולי יעניין אותך

Bottom ad