היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ראש העיר חזר בו מההחלטה להעלות את הארנונה ב5%

על פי פקודת העיריות, עד סוף חודש נובמבר של כל שנה מאשרת הרשות המקומית את "צו הארנונה" לשנה שלאחריה. זהו אקט פורמלי שבו מחויבת מועצת העיר. השנה החליט ראש העיר לנסות את מזלו ובהזדמנות החגיגית שמועצת העיר אמורה הייתה לאשר את הוראת משרד הפנים לעדכון הארנונה לשנת 2011, להעלות את הארנונה בעוד 3.6%, יותר מפי שניים משמשרד הפנים ביקש. וועדת הכספים ישבה ורוב חבריה הצביעו בעד ההעלאה ובהבאתה לישיבה האמורה. יו"ר האופוזיציה, בנצי יעקב שהיה היחיד שהתנגד להעלאה, יצא בקריאה לתושבים לבוא לישיבת המועצה ולהביע התנגדות.

אחד שהרים את הכפפה והגיע לישיבה הוא סעדיה קסלסי, תושב קריית שמונה ואיש עסקים הגיע במיוחד לישיבה בעקבות קריאתו זו של בנצי והידיעה שפורסמה ב"חדשות הגליל" בלעדית בשבוע שעבר אומר: "אני לא הצבעתי לבנצי בבחירות. התארגנו כ-50 תושבים לבוא לישיבה ולהביע את מחאתנו כפי שקרא חבר המועצה בנצי יעקב ב"חדשות הגליל". ראש העיר עשה תרגיל והפיץ לפני הישיבה שהוא חוזר בו מההחלטה להעלות את הארנונה. חלק מהחברים אמרו "סעדיה, עזוב. ראש העיר חוזר בו הוא לא יעלה את הארנונה, בשביל מה ללכת?". החלטתי בכל זאת לבוא לישיבה ולראות במו עיני את ראש העיר איך הוא מעביר את ההחלטה ואיך חברי המועצה תומכים בעושק התושבים. אבל, שמעתי אותם חוזרים בהם. אני לא מבין איך ראש העיר בכלל חושב לקחת מהתושבים עוד כסף. בושה איך שהעיר נראית? מה יש בעיר שראש העיר רוצה עוד ארנונה? אני המום. אני רוצה לומר לראש העיר ולחברי המועצה שנמאס לנו התושבים ממה שהולך בעיר. בושה וחרפה מהלכלוך, מהאחזקה, מחוסר הטיפול של ראש העיר במה שהתחייב בבחירות לתושבים. הפעם התושבים יצאו למאבק", אומר קסלסי בכעס כבוש.

בנצי יעקב היה חבר ועדת הכספים היחידי שהתנגד להעלות את הארנונה מעל למה שדרש משרד הפנים, ובשבוע שעבר הוא יצא בקריאה לתושבים להתנגד להחלטתו של ראש העיר ולצאת למאבק.

זעמם של מספר חברי מועצה יצא על כך שהכסף ששוריין מהדחתה של הסגנית, ראש העיר לא השתמש בכסף לטובת חזות העיר כפי שהמועצה התחייבה. אין קשר בין מה שנאמר אז ובין מה שקרה בפועל. אף אחד לא ידע לומר על מה הוצא הכסף.

בהודעה שהזדרזו והוציאו מהעירייה לתקשורת אפשר היה לחשוב שראש העיר בכלל רצה …לחלק כסף לתושבים.       

אולי יעניין אותך

Bottom ad