היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ראש העיר מלכה: "אדוני ראש הממשלה, מחזקים את ידך בנאומיך"

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, היה הנואם המרכזי בטקס האזכרה הממלכתי ליוסף טרומפלדור ומגיני תל-חי, במלאת 95 שנים לנפילתם והניח זר לזכרם למרגלות אנדרטת "האריה השואג" בכפר גלעדי.

הנשיא ראובן ריבלין 'תרגם' בדבריו את המשפט המפורסם שמייחסים ליוסף טרומפלדור לפני מותו 'טוב למות בעד ארצנו', ואמר: "טוב לחיות בעד ארצנו. אני שגדלתי  בערוגות בית"ר, הלא היא ברית יוסף טרומפלדור, שברכת "תל חי" הייתה ועודנה ברכת שלומנו, אומר לכם, זוהי צוואתו האמתית של טרומפלדור. חזון החיים כאן, חזון התחייה הלאומית, הוא זה שבשמו יצאו אנשי תל חי לקרב, ובשמו, גם מסרו את חייהם. הם ביקשו להכיר חברים דוברי ערבית, כדי ליצור את הקשר החיוני כל כך עם שכניהם. קשר של חיים, של שלום, של אחווה. מורשתם של אנשי תל חי, מורשת נצח אותה אנו נושאים עמנו, היא כי "טוב לחיות בעד ארצנו".

ראש העיר הרב ניסים מלכה אמר בדבריו: "לכולם ברור כי איראן היא הבעיה המרכזית של העולם. את מרבית ארגוני הטרור בעולם מפעילה איראן. את כל זאת היא עושה עוד בטרם הצליחה בניסיונותיה לייצר נשק גרעיני. על העולם לעצור אותה בכל מחיר, כי אחרת המחיר ייגבה מאיתנו. אחרי מלחמת העולם השנייה אמרנו כי לעולם לא עוד. הרגע הזה עומד היום למבחן. מכאן אני שולח ברכת הצלחה לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בנסיעתו החשובה לארצות הברית כדי לומר את מה שכולנו מחויבים לומר בקול רם וברור, לעולם לא עוד! על העולם לעצור את איראן בכל מחיר, כי אחרת המחיר ייגבה מאיתנו. אחרי מלחמת העולם השנייה אמרנו כי לעולם לא עוד! הרגע הזה עומד היום למבחן".

בסיום דבריו אמר ראש העיר בהתרגשות: "אני מנצל את ההזדמנות כדי לפנות באופן אישי לנשיא המדינה הנכבד ולשרי ממשלת ישראל ולעומד בראשה, אנא מכם,  עשו כל שבידכם כדי להחזיר הביתה את גופתו של החייל אורון שאול ולהביאו לקבורה בישראל. זוהי חובתנו ועלינו לעשות הכל שכך אכן יקרה".

בטקס השתתפו גם סגן יושב ראש הכנסת, ח"כ יצחק וקנין, סגן השר, אופיר אקוניס, נשיא בית משפט השלום במחוז הצפון, השופט ג'ורג' אזולאי, ראש מועצת הגליל העליון, גיורא זלץ וראש עיריית קריית שמונה, הרב ניסים מלכה.

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad