היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

"ראש העיר נכשל. אתמודד מולו בליכוד על ראשות העיר"

אלי זפרני, הודיע השבוע כי יתמודד על ראשות הליכוד ועל המועמדות של הסניף המקומי לראשות העיר.

הודעתו של זפרני באה לאחר שנוכח לדעת שהרב ניסים מלכה, ראש העיר המכהן, אינו מייצג את הליכוד, ובישיבתו בלשכת ראש העיר הוא גורם לנזק יותר מתועלת לעיר, לדעתו.

"אני מייצג שורה של חברים צעירים וותיקים, אנשי ליכוד מאז ומתמיד, שתמיד היינו בתנועה. אנחנו נמצאים בטוב וברע בליכוד. ראש העיר ומועמדים נוספים אינם מייצגים את ערכי הליכוד ולא את הרוח הליכודית. הליכוד בשבילם הוא בסיס לקידום והצלחה אישית".

הדברים הקשים הללו נאמרים בשיחה השבוע אחרי שקיבל את ההחלטה.

יש לזכור שבבחירות האחרונות, הוציא יו"ר התנועה נתניהו הנחיה המונעת התמודדות ברשויות בהן כיהן ראש עיר מטעמה, ולא נטש את הליכוד אל 'קדימה'.

היום, על אף העובדה שראש העיר הרב מלכה הוא חבר ליכוד, הרי שבחירתו לראשות העיר לא הייתה מטעם הליכוד. עובדה זו וההתפתחויות האחרונות והביאו את אלי זפרני להודיע על ההחלטה להתמודד.

 

– מה קרה שהחלטת להתמודד על ראשות העיר? ולמה עכשיו?

אלי זפרני: "קבלתי החלטה עם עצמי להתמודד, אחרי שראיתי שישנה קבוצה, שאינה מוגדרת כאנשי ליכוד וחברי הקבוצה הזאת החליטו להשתלט על הבית שלנו, הליכוד. בהחלטה הזאת תוכים חברים ותיקים וצעירים,.

 

– במילים אחרות אתה מביע אי-אמון בראש העיר המכהן?

אלי: "כן".

 

– וברור לך שהולכת להיות מלחמה פנימית בתוך הליכוד?

אלי: "כן, ברור".

 

– מי עוד הולך איתך?

אלי: "בפריימריז האחרון התארגנו חברי ליכוד שגדלו בתוך הליכוד ולא טיילו לפי כיוון הרוח, אלא נלחמו גם כשלא היה כדאי להם ולא השתלם להם המצב".

 

– יש לך שמות?

אלי: "כמובן. אריק פחימה, ד"ר יצחק הלנר, אבי שטרית, עמי משה יוסי כהן, בני גן-אור ועוד שאיני רוצה לומר את שמם כי לא קיבלתי מהם רשות כרגע. אנחנו הולכים לעשות את השינוי ולהחזיר עטרה ליושנה. נעשה את זה לאט ובטוח".

 

– אלה חלק מהאנשים. מה הרעיון, מה התוכניות שתציגו בפני הציבור?

אלי: "קודם כל, אני האלטרנטיבה של ניסים בליכוד. יש לנו קשרים מצוינים וחברויות עם ראשי השלטון. אנחנו יכולים לסייע לתושבי קריית שמונה בתחומים רבים כמו: חינוך, תעסוקה דיור ועוד נושאים חשובים שכרגע לא מטופלים. ראש העיר בזבז את הקדנציה סתם, וחבל".

 

– מה עוד?

אלי: "אחד הדברים המשמעותיים ביותר שעליהם ויתר ראש העיר היא חקירת הגבולות. אנחנו נדאג להחזיר את הכדור אלינו ונתבע חקירת גבולות והגדרה מחדש של גבולות קריית שמונה".

 

– נעשים דברים, בכל זאת בתחום הדיור פרויקט יובלים יוצא לדרך… הועדה המחוזית נמצאת בשלבים אחרונים של אישור ותיקון ההערות…

אלי: "איפה… את הסיפור הזה אנחנו שומעים כבר עשר שנים. זה לא נורמאלי ולא טבעי. בינתיים הצעירים ברחו ובורחים מהעיר לישובים מסביב. נראה לך שהטיפול בעשר השנים היה רציני? ככה פותרים לנו את בעיות הדיור? נראה לך שאפשר להקים בית אם מחכים עשר שנים? מי יחכה כל כך הרבה זמן. לדעתי, זהו כישלון הנמשך עשר שנים".

 

– …ואתה תפתור את הבעיות?

אלי: "כן. אני בטוח שאפתור לא רק את בעיית הדיור אלא עוד כמה דברים חשובים לתושבי העיר, צעירים ומבוגרים. ראש העיר הצהיר על 'תוכניות מגירה' להצלת העיר. אנחנו מחכים כבר שלוש שנים וחצי שיוציא את התוכניות מהמגירה. איפה התוכניות? מתי הוא רוצה להוציא אותם מהמגירה, לקראת הבחירות הבאות?".

 

– מדברך אפשר להבין שתתמודד גם מול סגן ראש העיר יגאל בוזגלו.

אלי: "כן. החלטתי שהגיע הזמן. יגאל ב'עתיד', ואני בליכוד. אנחנו בקשרים טובים, אבל אתמודד גם מולו, כן. העברתי לו את ההחלטה שלי בשיחה עניינית. אותי מעניינת הקריה והתושבים שלה. כבודו של יגאל במקומו מונח, שהוא יעשה מה שהוא רוצה, אני מתמודד בליכוד".

אלי זפרני מלא ביטחון עצמי באשר להחלטתו להתמודד על מועמדות הליכוד לראשות העיר מטעם הליכוד, ובטוח שעם הנבחרת שיציג, הציבור בקריית שמונה ייתן בו את אמונו.

אומנם, אנו מצויים כשנה וחצי לפני מועד הבחירות האמורות להתקיים בחודש אוקטובר 2013, אך, בשעון הפוליטי אין לדעת אם מדובר בשעון חול או בשעון שוויצרי, הכל תלוי בטיב ההחלטה.

ראש העיר הרב ניסים מלכה מסר בתגובה: "לשמחתנו בארץ, גם הרשויות וגם סניף הליכוד הם גופים דמוקרטיים. כל אדם שרוצה להתמודד על תפקיד זה או אחר יבורך".

אולי יעניין אותך

Bottom ad