היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

רבע מתושבי העיר ליוו את איתוראן לכבוד הגביע

בעיריית קריית שמונה ובקבוצת הכדורגל העירונית היו מאושרים לא רק בשל הזכייה ההיסטורית בגביע המדינה, אלא בשל ההצלחה הביא יותר מ-אלפי תושבים לאצטדיון הלאומי ברמת גן זאת בנוסף להתגייסותם של עוד כ-1,500 תושבי עבר של קריית שמונה שמתגוררים כיום במרכז הארץ והצטרפו גם הם לאוהדי קריית שמונה.

 

מקריית שמונה יצאו 28 אוטובוסים ועוד מאות של רכבים פרטיים בשיירה מהאצטדיון העירוני בקריית שמונה עד לחניית האצטדיון הלאומי ברמת גן. את השיירה הוביל ראש העיר ניסים מלכה.

"אין עוד עיר בעולם שמסוגלת להביא למשחק חוץ רבע מאוכלוסייתה", התגאו בקריית שמונה.

ראש העיר ניסים מלכה הודה לשר  לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום על הסיוע במימון כמות נכבדת של אוטובוסים לטובת ילדי קריית שמונה.

ראש העיר הודה גם לראש מועצת מבואות החרמון בני בן מובחר, לראש מועצת הגליל העליון גיורא זלץ, למנכ"ל מפעל עוף הגליל גדי ולמפעלי תע"ש, אלביט, דגיל ועוד על הירתמותם לסייע בהסעת האוהדים וברכישת אביזרי עידוד לאוהדים.

"עיריית קריית שמונה התחייבה להקצות אוטובוסים ללא הגבלה לכל מי שירצה לנסוע למשחקי חצי הגמר והגמר ואנחנו שמחים שהצלחנו לעמוד במשימה", אמרו הבוקר בלשכת ראש העיר.

בעירייה פירגנו לתושבי האזור שהצטרפו אף הם לשיירה הכחולה לבנה בדרכם להביא את הגביע לצפון.

 

ראש העיר: "אני גאה לעמוד בראשות עיר שהצליחה לזכות בכל תואר אפשרי בכדורגל הישראלי. זכינו באליפות, זכינו פעמיים בגביע הטוטו, שיחקנו באירופה, שיחקנו במוקדמות ליגת האלופות, העפלנו לשלב הבתים בליגה האירופאית ואתמול זכינו בגביע המדינה. כל הברכות לאיזי שרצקי, למאמן ברק בכר, למנכ"ל הקבוצה יוסי אדרי, לדובר עדי פרג' ולשחקני הקבוצה".

 

"נגענו בכל הפסגות"

במשך שעה ארוכה לא הפסיקו החגיגות בחדר ההלבשה של קריית שמונה, מוזיקה שירים וריקודים ליוו את השחקנים אל תוך הלילה בחגיגות שנמשכו גם במסעדת 206, קצת קשה להסביר את התחושות והאווירה למי שלא היה נוכח במקום אבל הנה הציטוטים הנבחרים של שחקני ק"ש לאחר הזכייה ההיסטורית בגביע המדינה מול 6.500 אוהדים כחולים שעשו את כל הדרך עד לאצטדיון רמת גן, ככה נבנית מסורת של מועדון.

בראון: "דמעות, רצון להגיד תודה לאלוהים", מזרחי: "לא נרדמתי כל הלילה", אוחיון: "צמרמורת, תחושה גדולה", עבאד: "עונה חלומית", צדק: "נגענו בכל הפסגות", חיימוב: "גאה בקבוצה"

מספיק היה לשמוע את השירה האדירה מחדר ההלבשה של קריית שמונה בסיום המשחק על מנת להבין את העוצמה של השמחה, את האווירה המדהימה ששררה ובעיקר את ההתרגשות, אחמד עבאד סיים את המשחק עם דמעות בעיניים, וובה בראון לא הפסיק להתרגש, הקפטן שיר צדק השאיר את החליפה באוטו כדי לא לעשות נאחס אבל מיהר להביא אותה עם סיום המשחק, רוצ'ט שחווה את האכזבה בעונה שעברה רק חזר ואמר שהוא הבטיח לעצמו שהשנה התסריט לא יחזור על עצמו, חיימוב שסיפר לכולם בכל הזדמנות כמה הוא אוהב את המועדון והשחקנים שלצידו ובעיקר השחקנים הצעירים אופיר מזרחי, חן דילמוני, דין מימוני, יואל צ'חנוביץ שלא הפסיקו להתרגש ולהצטלם עם הגביע, הכחולים לא הפסיקו להתרגש, אז הנה רק חלק קטן מהדברים שנאמרו בחגיגות.

אדריאן רוצ'ט, שהניף את הגביע יחד עם שיר צדק אמר: "לקחתי הכל, אבל תמיד אני רוצה לשאוף לעוד, רוצה לזכות בעוד תארים, המקום השני קורץ לנו, נקווה להשיג אותו ולסיים את העונה כמה שיותר טוב. ההפסד משנה שעברה הציק לנו מאוד וישב בראש, אבל זה רק המתיק והעצים את הרגע הזה".

שחקני ק"ש החמיאו לוובה בראון שלקח בעונה שעברה את הגביע עם רמת גן ואמרו: "מי שרוצה גביע, שייקח את וובה, הוא זוכה כל עונה', הקשר עצמו אמר: "כשהגעתי לקריה אמרו לי, 'אתה לקחת לנו את הגביע ואתה תביא לנו אותו השנה', אז הבאנו את הגביע יחד עם חבורה של גברים. עכשיו ארבעה ימים לא אלך לישון, רק אלכוהול בגוף שלי. רגע אחרי השריקה הייתה התרגשות אדירה, דמעות, רצון להגיד תודה לאלוהים. היופי של הקבוצה זה שעם כל הפציעות ומה שלא יהיה, אנחנו נהנים ומצליחים"

אופיר מזרחי הצעיר, שכבר בגיל 20 הניף גביע אמר: "אני שמח שהבאנו את הגביע לקרית שמונה, זה מרגש מאוד, עבדנו קשה. אני שמח שחזרתי מהפציעה לתחושות הנפלאות האלו. לא נרדמתי בלילה לפני המשחק, רק חשבתי מה יהיה ומה יקרה. גביע זה המשחק הכי גדול בארץ ועשינו את זה"

מתן אוחיון, ציין: "האמת, כשהגעתי לארץ חשבתי איך להשתלב ולא חשבתי על תארים, זו תחושה גדולה. פעם ראשונה שלי בגמר ולזכות זה מדהים, צמרמורות בכל הגוף. זו עונה טובה ועם הגביע היא מצויינת וממש גדולה".

החלוץ המבטיח אחמד עבאד שזכה גם לתואר תגלית העונה אמר: "תחילת העונה לא חשבתי שנסיים עם תואר כזה וריצה כמו שאנחנו עושים, אני מאוד שמח. זה בשבילי מתוק מאוד כי השגתי את זה בעבודה קשה. אליפות זה חשוב, אבל מבחינתי בגביע הייתי יותר משמעותי מאשר בעונת האליפות. זו עונה חלומית. אם איזי אומר שאני אהיה בקריה, אז אני אהיה כאן. מה שהוא יחליט מקובל"

הקפטן שיר צדק היה נרגש אבל לא שכח לבקש סליחה מבדש: "אני מאוד שמח, אבל קודם כל רוצה לבקש סליחה מברק בדש על התקרית במשחק האחרון מול מכבי תל אביב. אני מברך אותו ואת איתן טיבי ודן איינבינדר על האליפות. עשינו כאן משהו מדהים. אני שבע שנים במועדון: עליתי ליגה, זכיתי בגביע הטוטו, באליפות, הגעתי לנבחרת. נגענו כאן בכל הפסגות. אני שמח ששמנו את החותמת הזו ולקחנו את כל התארים. יותר התרגשתי לפגוש את שמעון פרס מאשר להניף את הגביע. אני בטוח שבמבט לאחור נבין מה עשינו כאן. אין מאושר ממני"

 

השוער המצוין ורשת הביטחון של הקבוצה גיא חיימוב שיתף בתחושות: "היה משחק קשה. אני שמח שעשינו את זה, זו הרגשה מטורפת ואני שמח שתיקנו את העונה שעברה. כל מה שעשינו העונה – גביע ומקום שלישי – זה כמו אליפות. אי אפשר לבקש יותר מזה. אין ספק שהזמן עובר ואתה רואה את המשחק נע מצד לצד, אתה יכול לקבל גול בכל רגע. אני גאה בקבוצה שנתנה את כל כולה ושמח שעשינו את זה. יש כאן אחדות, כולם ביחד גם בטוב וגם ברע. כל הכבוד לכולם".

 

 

תוקם וועדה לחגיגות הזכייה בגביע המדינה 

ראש העיר ניסים מלכה הודיע הבוקר על הקמת וועדה מיוחדת לחגיגות הזכייה בגביע המדינה ולאות הערכה והוקרה לאיזי שרצקי ולקבוצת הכדורגל המקומית שמביאים כבוד גדול וגאווה לתושבי קריית שמונה והצפון כולו.

כבר בתחילת השבוע ימונו חברי הוועדה שתורכב ככל הנראה, מאנשי חינוך, אנשי תקשורת, מראשי הסתדרות המורים, ממנכ"ל החברה למתנ"סים, אנשי תרבות, בני נוער, אנשי עסקים ואישיים נוספים.

ראש העיר ניסים מלכה: "איזי שרצקי וקבוצת הכדורגל עירוני איתוראן קריית שמונה הביאו הרבה כבוד לקריית שמונה בשנים האחרונות. מי שחשב שאליפות המדינה הייתה מקרית, קיבל אמש תשובה מוחצת כאשר זכינו בתואר נוסף – גביע המדינה בכדורגל.  זה הזמן להוקיר ולהודות לכל מי ששייך לקבוצת הכדורגל המפוארת שלנו ובחגיגת הזכייה בגביע המדינה נוקיר בכבוד ובהדר את כל העושים במלאכה".

 


 

בכר: "השמחה יותר גדולה מאליפות"

בתום משחק מותח ומורט עצבים ולאחר שניצח 1:0 את מכבי נתניה בהארכה המאמן הצעיר השיג תואר ראשון בקריירה ונבחר פה אחד למאמן העונה על שנה מצוינת ומדהימה עם קריית שמונה, רק אחרי שזכה בגביע הסכים לעצמו בכר הצנוע להודות: "אני חושב שהעונה לא פחות גדולה מאליפות, עם הצלחות אי אפשר להתווכח" 

 

מה כבר לא נאמר על העונה המצוינת של קריית שמונה, מה כבר לא נרשם על המאמן הצעיר ברק בכר שבניגוד לכל הציפיות והתחזיות עושה פשוט את הלא יאומן עם השחקנים שלו.

שבת אחר שבת, משחק אחר משחק אנחנו זוכים לראות קבוצה מחויבת, רעבה, קבוצה שנלחמת ובעיקר מגלה הרבה מאד אופי, ביום רביעי גם קיבלנו את החותמת לעונה המצוינת שעושה המאמן עם תואר ראשון שלו בקריירה ומקום שלישי בליגה עם סיכוי להגיע למקום השני והכל בצניעות שכל כך מאפיינת את המאמן המיוחד הזה.

מאמן שחצי סגל כולל שחקנים משמעותיים מאד נפצע לו שבוע אחר שבוע, אחרים היו משתמשים בפציעות כתירוצים אבל לא בכר שקורץ מחומר אחר ופשוט החדיר מוטיבציה באלו שכן משחקים, לכל דבר הוא מצא פיתרון, שילב שחקנים צעירים, גילה יצירתיות ובמילים אחרות עשה את הבלתי אפשרי.

ביום רביעי לאחר שסוף סוף החזיק את הגביע בידיים הרשה לעצמו המאמן הצנוע לשחרר חיוכים ולשמוח: "מה יש להגיד? זה היה קשה ברגעים מסוימים וחשבנו שזה בורח לנו. נתניה נתנה פייט והתסריט של שנה שעברה עבר לי בראש. זה היה היום הכי ארוך שבחיים שלי, הבאנו גביע אחרי אליפות לפני שנתיים. זה כמו חלום, ייקח זמן לעכל את העונה הזאת – מקום שלישי, אולי אפילו מקום שני וגביע. זה מדהים. זה התואר שהיה חסר למועדון אחרי אליפות וגביע הטוטו. קשה לתאר במילים מה שהמועדון הזה עושה בשנים שהוא קיים, עכשיו נהיה חזירים ונחשוב על המקום השני".

ברקע בקעו השירים מחדר ההלבשה והמאמן אמר: "החברה יודעים לשמוח. נחגוג כמו שצריך. אני אוהב ומעריך את כולם, הכל יכול להיות בגמר. שנה שעברה לא היינו מנצחים משחק כזה, אבל השנה יש ווינריות, אני כל כך אוהב את השחקנים שלי ומעריך אותם אני מרגיש גאווה לאמן את השחקנים האלה, אני מקבל מספיק פרגונים וגם איזי אבל אני חייב להודות גם לצוות שלי שעושה עבודה מדהימה".

פחדנו מאוד שיהיה מה שהיה עם רמת גן. השמחה אחרת מהאליפות, יותר גדולה בגלל זאת שמחה ספונטנית, אתה לא יודע אם זה שלך עד הרגע האחרון וזה יותר משמח. אני חושב שהעונה לא פחות גדולה מהאליפות".

בכר דאג להבהיר שהצלחתה של ק"ש היא כלל לא מקרית: "קרית שמונה זה לא הבלחה. אנחנו כבר שנים בצמרת ועם הצלחות כאלו אי אפשר להתווכח. על שנה הבאה נחשוב בהמשך, אני מאמין שרוב הסגל שלנו ישאר".

  שרצקי: "הגשמתי חלום גדול"

 

היום יותר מתמיד אפשר לומר בפה מלא, עירוני איתוראן קריית שמונה הוא מועדון כדורגל גדול לכל דבר, הן מבחינת הניהול, הצוות המקצועי, ובעיקר המורשת והדרך שעשה המועדון הצפוני מהרגע שאיזי שירצקי רכש את הקבוצה, מהליגות הנמוכות של הכדורגל הישראלי עד לאליפות, גביע הטוטו והשבוע הוסיפה הקבוצה המדהימה הזאת את התואר היחידי שהיה חסר לה בארון התארים גביע המדינה.

אפשר לומר הרבה על איזי שרצקי אבל אי אפשר לקחת ממנו את ההישגים שלו, את הרעב להצלחה שהוא מחדיר בקבוצה שלו מהקודקודים עד אחרון השחקנים, את ההבנה בכדורגל, בחירת השחקנים שמתאימים בול לאופייה של הקבוצה ובעיקר הניהול המסודר המקצועי, התנאים והשקט שהוא מעניק למועדון עונה אחר עונה, והתוצאות לא מאחרות לבוא היום קריית שמונה היא קבוצה מבין הגדולות בליגה שתוקעת יתד עמוק בכדורגל הישראלי ואין אחד שמגיע לו לרוות נחת מהקבוצה יותר מאיזי שירצקי. 

לאחר הזכייה המרגשת התפנה שירצקי לשתף בתחושות: "בחיים שלי לא השגתי את כל היעדים, היעד הבא להישאר בצמרת ולהמשיך. אמרו לי תפרוש בשיא", הוסיף בחיוך, "תמיד רצינו להילחם כמה שיותר גבוה ולכן לא נמכור אף שחקן"

על המשחק אמר הבעלים: "הייתה לי הרגשה טובה מאוד. בעונה שעברה הפסדנו בפנדלים כי הייתי בטוח שלא נזכה, השנה אמרתי לכולם שניקח את הגביע". באשר לעתידו של החלוץ המושאל וויאם עמאשה: "כעסתי על וויאם והוא הכחיש שהוא רוצה ללכת לחיפה, וויאם שייך לחיפה. יכול להיות שהוא יישאר בקרית שמונה"

שרצקי דיבר על התואר הנכסף שהשיג: "אני לא יודע אם זה יותר מאליפות, אז זה היה פעם ראשונה, חלום גדול, השנה בגביע הייתה לנו דרך קשה עם קבוצות מליגת העל. תן לי שנה הבאה אליפות או גביע, מה שיהיה אני מרוצה".

על השאלה האם בעונה הבאה קריית שמונה תכוון לאליפות השיב שירצקי: "על אליפות לימדו אותי שלא מדברים, עושים. אנחנו כל הזמן עושים. אני מאמין רק בלעשות, לקאסיו העליתי את סעיף השחרור ל-1.5 מיליון יורו והחתמתי אותו ל-3 שנים, הודעתי לעאבד שהוא לא עוזב אותנו גם ב-4 מיליון יורו, אני מקווה ששיר צדק לא ילך".

שרצקי התבקש להשוות בין העונה של רן בן שמעון עם תואר האליפות לבין העונה של ברק בכר עם הגביע ואמר: "ברק ורן מאמנים גדולים מאוד, עם רן עבדתי 6 שנים, עם ברק אני לא אסתכסך. אם ארצה את ברק ל-10 שנים הוא ירצה ויחתום, רן לא רצה לחתום ל 3 שנים, ברק עושה עבודה מדהימה, המועדון הזה הוא משפחה".

כשכבר החלו השחקנים לשיר ברקע 'מה עם מענק' הוסיף שרצקי: "נשב איתם, הם לעולם לא ייצאו מקופחים, נשב עם כל אחד וכולם יצאו שמחים".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad