היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

רופא מציל רופא

 השבוע הוכח שהאינטרס שלנו שהמצוין יהיה בהישג יד, דווקא במקרי חירום שהזמן הוא גורם מכריע וקריטי להצלת חיים, בנוסף לידע ולמיומנות הרפואית, הוא חיוני וקריטי.

השבוע ניצלו חייו של רופא קופת חולים מצפת הודות לתושיית צוות מכון הלב במרכז הרפואי זיו, ולמיומנות המקצועית שלו.

הרופא הופנה לצנתור דחוף עם חשד להתקף לב, אך הצוות זיהה כי מדובר במקרה נדיר של קרע באבי-העורקים בלב (אורטה) ובפעולה מהירה הציל את חייו.

הרופא, בן ה-53 מצפת הובהל למכון הלב במרכז הרפואי זיו מאחר באבחנה ראשונית היה חשש שקיבל התקף לב.

 הרופא, ללא מחלות לב בעברו, הובהל אל המרכז הרפואי זיו כשהוא חש ברע וחיוור מאוד, עם חשד להתקף לב הזקוק לצינתור בדחיפות.

צוות מכון הלב בדק את התסמינים והגיע למסקנה כי אין מדובר בהתקף לב. בבדיקה ממוקדת הסתבר שאין לרופא דופק ולחץ דמו נמוך באופן חריג.

בדיקת אקו-לב העלתה חשד שהרופא סובל מדימום בעטיפת הלב תופעה המתרחשת כאשר שריר הלב או אבי העורקים נקרע. בדיקת אולטרה סאונד מקיפה של הלב אישרה את חששם של הרופאים לקרע באבי-העורקים בליבו של הרופא.

הרופא-המטופל הורדם והונשם כדי להקטין את החשש לפעולה מצידו שתחמיר את מצבו עד כדי סכנת חיים מידית.

לאחר שמצבו יוצב, פונה הרופא בבהילות למחלקת החזה בבית החולים רמב"ם בחיפה שם בוצע ניתוח חירום בליבו במהלכו תוקן הקרע ונוקז הדם שהצטבר בעטיפת הלב.

 

פרופ' אלון מרמור, מנהל מכון הלב במרכז הרפואי זיו: "אחוז התמותה במקרים של קרע באבי-העורקים בלב הוא גבוה ביותר, במרבית המקרים נפטרים החולים בביתם מבלי כלל להגיע לבית חולים. מבין המקרים שמגיעים לבתי החולים 50% מתים תמותה מיידית. בדרך כלל במקרים של חשד להתקף לב דחוף עוברים המטופלים צנתור מיידי, תושייתם של אנשי צוות מכון הלב שהבינו כי מדובר במשהו אחר הצילה את חייו של הרופא, מאחר וצנתור לא היה פותר את הקרע שהתרחש בלבו והתוצאות היו עלולות להיות קשות. בדרך כלל התמותה במקרים מסוג זה היא מהירה ביותר, אך הפעולות המהירות שביצע הצוות ייצבו את מצבו ואפשרו הבאתו לחדר ניתוח והצלת חייו. אנו מאחלים לו החלמה מהירה" אומר פרופ' מרמור.

דבריו אלה של פרופ' מרמור מחזקים את האמונה שיש לחזק,  לתמוך ולעודד את הרפואה באזור, ובעיקר במרכז הרפואי זיו, כי גם אם אתה 'מקושר' ויש לך רופא-חבר בירושלים או בתל אביב, חייך יהיו תלויים במקרים מעין אלה במיומנות ובמקצועיות של הצוות ברבקה זיו.

שלא נדע מצרות.

אולי יעניין אותך

Bottom ad