היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

רמת הגולן מתרחבים

בעקבות החלטת הממשלה לאשר את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החקלאות יאיר שמיר לפיתוח והכשרה של 750 נחלות חדשות ברמת הגולן בחמש השנים הבאות, נערכים הגורמים השונים ובהם משרד החקלאות ופיתוח הכפר, מ.א. גולן ומו"פ צפון בהכנת תכנית פיתוח, שנועדה להכשיר 30 אלף דונם לחקלאות, אשר יתנו מענה למתיישבים החדשים ולבנים החוזרים ברמת הגולן ויחזקו את החקלאות וההתיישבות באזור.

שר החקלאות יאיר שמיר ביקר בחוות המטעים של מו"פ צפון של החברה לפיתוח הגליל, ובחן מקרוב את הפיתוחים החקלאיים החדשים, אשר נועדו להיות מיושמים בנחלות החדשות שיופשרו ברמת הגולן. במהלך הביקור הצהיר השר על כוונתו להגדיל את תמיכת המשרד במו"פ האזורי על סמך העשייה הנרחבת והקשר עם החקלאים בפריפריה, שיבח את החוקרים על עבודתם ומקוריותם במציאת פתרונות יצירתיים לחקלאות בת קיימה ונתן להם את ברכת הדרך.

בימים אלו שוקדים במו"פ צפון בפיתוח גידול ירקות חורף ברמת הגולן גם במהלך הקיץ, אשר יביא למימוש היתרון היחסי של מזג האוויר הקר השורר בחלק גדול משטח הרמה בעונה זו. הירקות ישווקו בקיץ, תקופה בה מחירם מאמיר ולא ניתן לייצרם באזורים אחרים.

הלהיט, גידול ירקות חורף כמו כרובית, ברוקולי וירקות שורש בקיץ הקריר של רמת הגולן, הוא ענף כדאי, אשר עשוי להניב רווחים עתידיים יפים לחקלאים. התחום הזה מצריך התמקצעות ולמידה, מה שלבטח יעניין מאוד את 'חקלאי ההיי-טק' החדשים או חקלאים ותיקים המעוניינים להרחיב פעילותם לתחומים חדשים. החזון של התכנית הינו לגדל ירקות שנמצאו מתאימים וגודלו עד כה רק בחורף, גם במהלך הקיץ על פני מאות דונמים ברמת הגולן.

תחום נוסף עליו עמלים במו"פ צפון, גידול פרחים. התחום זוכה לעדנה בזכות שורה של פיתוחים בלעדיים של המו"פ כמו גידול האדמוניות לצד פרחים חדשים שאוקלמו והותאמו לתנאי רמת הגולן.  

מנכ"ל מו"פ צפון אלקנה בן ישר: "החלטת הממשלה מהווה חלון הזדמנויות שחובה למצותו עד תום, בגלל האפשרות לבסס את ההתיישבות באזור. אנו מתכוונים להעמיד את כל הידע החקלאי הרב שנצבר לרשות המתיישבים החדשים הן בגידולי מטע מקובלים והן בגידולים ייחודיים שפותחו במיוחד.

אנו ערוכים במו"פ צפון לתת מענה לכל שאלה שתתעורר, במטרה להעניק ידע חקלאי מתקדם ולפתור כל בעיה שתתעורר, בעזרתם של טובי אנשי המקצוע והחוקרים שמועסקים במו"פ צפון" אומר בן ישר.

 

בתמונה: מימין-אלקנה בן-ישר מנהל מו"פ צפון, שר החקלאות יאיר שמיר, זאב מרקמן יו"ר החברה לפיתוח הגליל, עמוס לוין סמנכ"ל פיתוח חקלאות בחברה לפיתוח הגליל.

אולי יעניין אותך

Bottom ad