היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

רצח יהודים, להסיק מסקנות

הכל מתחיל מרחמנות על מסתננים ומהגרים המגיעים למדינות לא להם, תחילה כאורחים ואחר כך כטוענים לבעלות.

לעומתם, היהודים טיפחו מאז ומתמיד את ארעיותם במדינות שאליהן הם הגיעו וערגו לציון ולירושלים, ומימשו את חלומם הלכה למעשה.

המקרה הזה נראה כמשהו רחוק ולא שייך אולם, מחשבה מעמיקה יותר מביאה למסקנה שאותו תהליך קורה כל הזמן ובכל מקום בארץ. אין הכוונה להתווכח עם מישהו על אמונתו, ממש לא. מצדי שכל אחד יאמין במה שהוא רוצה. הבעיה הופכת לבעיה שלנו כאשר אותם מאמינים הופכים את אמונתם לתוכניות עבודה ועושים מעשים הנוגדים את החוק ואת אמונתנו וחיינו שלנו.

הכאב על הנרצחים ועל בני המשפחות גדול ומתסכל. גדול בגלל גודל האובדן, ומתסכל בגלל שהכל צפוי וידוע ולא עוצרים את התופעה.

מדינת ישראל עומדת ממש בימים אלה מול תמונת מראה של הסיפור המוסלמי באירופה וחוזרת על אותן טעויות. שטף המסתננים המוסלמים המגיעים באין מפריע מסודן, אריתריאה ומדינות מוסלמיות באפריקה יוצר מדינה בתוך מדינה, אלא שבניגוד למדינות אירופה, כאן יש למסתננים 'קרובי משפחה' בנגב ובגליל. "אחים אנחנו", הם אומרים זה לזה.

מדאיג ומקומם האופן בו מתייחסים חלקים מהישראלים לתופעה, מברכים עליה ועוזרים למסתננים לעבור במסלול הירוק אל ההוויה הישראלית, כאילו שהיה מדובר בעולים יהודים ששבים למולדתם אחרי אלפיים שנות גלות.

כן, שמענו, מדובר בישראלים 'הומנים' ו'נאורים' שבסך הכל עוזרים לאדם באשר הוא אדם. אין טיפשות גדולה מהאופן בה נוהגים הישראלים הללו כלפי תופעת המסתננים מאפריקה.

מספרם של המסתננים אינו פרופורציונאלי ביחס למספרם של תושבי מדינת ישראל היהודיים. הומאניות אמיתית הייתה מתקיימת ובה היו תומכים רבים וטובים אילו היו לוקחים את כלל תושבי כדור הארץ לפי מדינות וקולטים על פיהם ביחס שווה את הפליטים. לפי הנוסחא הזאת, מדינת ישראל עברה מזמן את המכסה ואין לה עוד צורך במסתננים ממדינות זרות.

הדברים נכתבים בכאב כי הכאב כלפי כל בן אנוש מוטבעת בנו עמוק בלב ובנשמה, אלא שבימים של צביעות ובלבול גדול מצליחים כמה מאות ישראלים ועמותות להפוך את השחור ללבן ואת הלילה ליום, דבר שאנחנו לא נצליח לעולם.

  

 

אם אין אני לי מי לי

השבוע התקיימה ועידת הגליל השישית בנהרייה. ועידה מוצלחת, זו ועידה שלפני שהיא מתכנסת, יש סדר יום, יש תוכניות, יש מטרות, ובעיקר יש לוח זמנים למימוש התוכניות.

לא אומר חלילה שלועידת הגליל אין את הדברים הללו, אולם מתגנב יותר מחשש שועידת הגליל משמשת לחלק מהפוליטיקאים במה חינם כדי להצדיק את אי עשייתם תוך 'גניבת' כותרות עבור…דיבורים.

איני רוצה לפגוע בפוליטיקאים מסוימים ולכן לא אציין את שמם. אבל אשאל. כמה פוליטיקאים אמרו בשנים האחרונות שצריכים להקים כאן מפעלי עוגן. המפעלים קמו? לא.

כמה פעמים שמעתם מפוליטיקאים שקריית שמונה והפריפריה 'קרובות' לליבם והם יעשו הכל כדי לתת לנו התושבים רפואה מתקדמת, בתים בשפע, שדה תעופה פעיל ועוד כהנה והכנה, ובפועל? לא הרבה.

לכן, המסקנה המתבקשת היא שכל ראשי הרשויות באזור שלנו חייבים להתאחד על בסיס האינטרס המשותף לכולנו, הישרדות ובהמשך צמיחה בכל הנושאים המוזכרים לעיל.

כי השמש זורחת והשמש שוקעת, יום רודף יום ולא קורה כאן הרבה. עובדה.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad