היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

רשומים בדפי ההיסטוריה

חלום ליגת האלופות של עירוני קריית שמונה חי וקיים. הקבוצה מהצפון רצתה להמשיך את המומנטום מהאליפות ההיסטורית בה זכתה בליגת העל, וידעה למחוק פיגור מהמשחק הראשון עם הרבה אופי, בדרך לניצחון יקר 0:2 על ז'ילינה הסלובקית והעפלה לסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות, שם מחכה לה מפגש כפול מול נפטצ'י באקו האזרית (המשחק הראשון בשבוע הבא בקרית אליעזר). התקדמות לשלב הפלייאוף בהחלט אפשרית, ובכל מקרה העונה האירופית תימשך – אם לא במוקדמות ליגת האלופות אז במוקדמות הליגה האירופית. קפיצת המדרגה של קרית שמונה כבר נעשתה. בצידה קרתה גם היסטוריה.

הכירו את היריבה

נפטצ'י באקו היא הקבוצה האזרית המעוטרת והמצליחה ביותר מאז הוקמה הליגה העצמאית של אזרבייג'אן ב-1990, אחרי התפרקות ברית המועצות. מאז, זכתה הקבוצה מבירת אזרבייג'אן בשבע אליפויות (כולל שתיים רצופות בשתי העונות האחרונות) וארבעה גביעים. בנוסף, מדובר בקבוצה המפורסמת והאהודה במדינה.

נפטצ'י זכתה אשתקד באליפות שנייה ברציפות לאחר שהקדימה בארבע נקודות את חזאר לנקראן, שאשתקד הודחה על ידי מכבי תל אביב במסגרת מוקדמות הליגה האירופית. מלך שערי הקבוצה בחודיר נסימוב, שחקן נבחרת אוזבקיסטן ואקס רובין קאזאן, הוביל את טבלת המבקיעים בליגה עם 16 כיבושים.

בסגל של נפטצ'י אפשר למצוא כמה זרים מעניינים כולל איגור מיטרסקי, הבלם המקדוני בן ה-33, ששיחק בבית"ר ירושלים תחת לואיס פרננדז. בנוסף, הקבוצה צירפה הקיץ את החלוץ הצ'יליאני ניקלואס קנאלס (27) ואת חלוץ נבחרת סיירה לאון ג'וליוס ווביי (28). השניים כבשו במשחק הראשון בסיבוב המוקדמות השני מול זסטאפוני הגאורגית (0:3).

בסגל הקבוצה ניתן למצוא גם את קשר נבחרת פרגוואי אריק ראמוס (25), השוער הסרבי סשה סטמנקוביץ' (שלא פתח במשחק מול הגאורגים), שלושה זרים ברזילאים ושלושה שחקנים המשתייכים לסגל המורחב של נבחרת אזרבייג'אן ביניהם קפטן הקבוצה ראיל מליקוב. המאמן הוא בויוקאגה חאג'ייב, שקיבל את התפקיד בקיץ 2011.

נפטצ'י ידעה מספר שנים קשות בין 2005 ל-2010. למרות שבמועדון השקיעו כספים רבים בהחתמות יקרות ערך, הקבוצה כשלה שוב ושוב בזירה המקומית. מינויו של נשיא חדש בשלהי 2009 הביא לשינוי והקבוצה זכתה כאמור בשתי האליפויות האחרונות ואשתקד פספסה דאבל לאחר הפסד 2:0 לפ.צ באקו בגמר הגביע המקומי.

לנפטצ'י ניסיון עשיר במסגרת האירופית, אבל ללא הצלחות מיוחדות. הקבוצה משחקת במסגרת האירופית מאז 1995, אבל רק ב-2004 עברה לראשונה סיבוב אחרי שהדיחה את שירוקי הבוסנית במוקדמות ליגת האלופות. הישג השיא של נפטצ'י הוא העפלה לסיבוב השלישי באינטרטוטו ב-2008 כולל הדחת בירסחוט הבלגית.

אלא שקרית שמונה צריכה לדאוג מנתון מעניין. הקבוצה האזרית לא הפסידה משחק בית באירופה מאז 1999 (3:2 לכוכב האדום) ובסך הכל 12 משחקים. באצטדיון הביתי בבאקו, נפטצ'י גברה בשנים האחרונות 0:1 על אנדרלכט וסיימה ב-0:0 עם צסק"א מוסקבה. דווקא המשחק האחרון מול זסטאפוני התקיים בלגה ארנה, האצטדיון החדש והקטן בבאקו (6,500) ולא באצטדיון על שם טופיק בחראמוב המכיל כ-30 אלף מקומות.

מה ק"ש צריכה לעשות כדי להמשיך את החלום?!

אז נכון כולנו באופוריה מהעפלת שלב, לכולם מותר גם להרגיש תחושות כאלו, לכולם מלבד השחקנים. גילי לנדאו חייב להוריד את שחקניו לקרקע בדיוק כמו שבעונה שעברה ידעו הכחולים לא לחשוב על האליפות והניצחונות אלא לצעוד שלב אחר שלב, גם פה צריכים השחקנים להמשיך לגלות את אותה בגרות ומקצועיות ולהמשיך לנתק את כל הרעש, הדריכות והאופוריה מסביבם.

ניצול מצבים- שחקני הקבוצה שבו לאימונים כבר ביום שישי ופתחו את ההכנות לקראת המפגש הכפול מול הקבוצה האזרית, מלבד הוידיאו שהכינו לשחקנים שלהם גילי לנדאו וברק בכר על כל שחקן ושחקן מהיריבה, המאמן חייב לעבוד עם החניכים שלו על ניצול המצבים, בשני המשחקים מול ז'לינה ראינו את קריית שמונה שוטפת את המגרש, מגיעה לאינספור הזדמנויות אך גם בעיקר מחמיצה ללא הפסקה, החלוצים של ק"ש חייבים להיות יותר מרוכזים מול השער, יחד עם זאת בדיוק כמו במשחק מול ז'לינה להמשיך לא לאבד את הסבלנות בכל שלבי המשחק והניע את הכדור בצורה מסודרת ומאורגנת.

 

דבר אחרון זה פשוט להמשיך להאמין, לא מעט אנשים היו סקפטיים לגבי היכולת של קריית שמונה לנצח את ז'לינה בהפרש של שני שערים, אך השחקנים הכחולים גורמים לכולנו לאכול את הכובע פעם אחר פעם, אז אנחנו רק נמשיך לבקש מהם שימשיכו להאמין גם בשבילנו ומי יודע אולי הבונוס השמן שאיזי שרצקי הבטיח להם אם יעפילו עוד שלב (10.000 יורו) ייתן לשחקנים עוד קצת מוטיבציה.

אולי יעניין אותך

Bottom ad