היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

רשות החנייה – שלב ההכרעה

לאחר שנים של בדיקות ותוכניות להפעיל את רשות החנייה בקריית שמונה, החליטה מועצת העיר בקדנציה הקודמת לאשר הקמת רשות חנייה, לחתום על חוזה התקשרות ולצאת לדרך. מועצת העיר החדשה לא נדרשה לנושא וממילא גם לא שבה לאשר את הפרטים, להוציא דיון/עדכון שנערך בסוף חודש יוני.

בדיעבד, מסתבר שבתוכניות נמצאו חורים לא מעטים, ובשל כך נאלץ ראש העיר לדחות את מועד היישום לא פעם.

לראשונה, אמורה הייתה התוכנית לצאת לדרך בראשון באוגוסט ואכן נעשו ההכנות, אולם מבדיקה נוספת שערך ראש העיר ומנתונים שהונחו לפניו, הסתבר שעדיין לא הסתיימו כל ההכנות. ראש העיר דחה את החלת החנייה בתשלום לראשון בספטמבר.

ככל שמועד תחילת עבודתה של רשות החנייה התקרב, כך התגלו נושאים שאינם סגורים או הועלו טענות מצד תושבים ובעלי עסקים על כך שעסקיהם עלולים להיפגע באופן אנוש עד כדי הברחת לקוחות לאזורי מסחר אחרים.

מאידך, תושבים אחרים מחו על כך שעליהם לשלם סכומי כסף לא מבוטלים עבור האגרה ועבור החנייה בשעה הראשונה.

ראש העיר הרב ניסים מלכה עמד שוב בפני פניות לשנות חלקים מתוך המכרז עליו מושתתת עבודת רשות החנייה.

קבוצת עורכי דין ובעלי עסקים איימה בפניה לבית משפט לבקש צו שיורה לעירייה להקפיא את החלת פעילותה של רשות החניה, אם העירייה לא תיאות להקשיב ולהתייחס לטענותיהם לשינויים במתווה.

חבר מועצת העיר יורם מלול אף פנה לראש העיר והציג את הדרישה לדחות את מועד החלת הסדרי החנייה עד אשר ישמעו טענות התושבים ואנשי העסקים בעיון מתוך כוונה למצוא פיתרונות שיביאו להסכמה רחבה, טרם החלת הפעילות.

ראש העיר הרב ניסים מלכה נעתר לבקשתו של חבר המועצה יורם מלול והעירייה הוציאה את ההודעה הבאה לתקשורת "בשל היותו של ראש העיר קשוב לרחשי הציבור הוא החליט לקבל את בקשתו של יו"ר סיעת "בוחרים להצליח" במועצת העיר מר יורם מלול ולדחות בכשבועיים את אכיפת החניה בכחול לבן בקריית שמונה.

ראש העיר החליט להטיל על יורם מלול את ריכוז הוועדה שהוקמה לפני כחודש בראשות מנכ"ל העירייה אשכול שוקרון.

הוועדה תצטרך להגיש לראש העיר ניסים מלכה ולסגן ראש העיר והממונה על רשות החניה יהודה חיים את המלצותיה.

המלצות הוועדה יובאו לעדכון חברי מועצת העיר ולידיעת הציבור".

ראש העיר הוסיף ואמר: "לאחר מחשבה רבה החלטתי לאפשר מקצה שיפורים נוסף בתוכנית החניה העירונית. היות ומדובר בתוכנית משמעותית חשוב שהיא תזכה לתמיכה ציבורית רחבה. אם הדבר כרוך בהמתנה של פרק זמן נוסף עד ליישום התוכנית, אני מוכן לכך ובלבד שהתוכנית תטיב עם תושבי העיר ועם בעלי העסקים בקריית שמונה".

בתוך כך שבה ומדגישה עיריית קריית שמונה את העובדות הבאות:

רק האכיפה בכחול לבן בתשלום תידחה ותתבצע רק לאחר שראש העיר יקבל את המלצות הוועדה המיוחדת שהקים השבוע.

ירכז את פעילות הוועדה חבר מועצת העיר יורם מלול.

צריך לשים לב שהאכיפה תבוצע על איסורי החניה בכל העיר: חניה באדום לבן, על מדרכות, סמוך לצמתים, על מעברי חציה, חניה כפולה, חניה נגד כיוון התנועה וכל חניה המסכנת את שלום הציבור.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad