היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

שאול מופז הפסיד באזור וניצח בארץ

חבר המועצה בנצי יעקב שתמך ביו"ר קדימה, ציפי לבני אמר אחרי הניצחון שלה בקריית שמונה והאזור, כי זהו הישג מאחר וההצבעה עבורה במישור הארצי היה נמוך.

על השאלה מדוע החליט לתמוך בציפי לבני, אומר בנצי: "החלטתי שלא לבגוד בציפי לבני, למרות שחברים וידידים רבים 'הציעו' לי לעזוב אותה כי הולכת להפסיד. אני רואה את ההצבעה בקריית שמונה גם כהישג שלי והאמון הוא גם בי כיו"ר הסניף של קדימה בעיר".

בנצי חש רגשות מעורבים, בין שמחת הניצחון של לבני על מופז כאן, מול ההפסד של לבני במישור הארצי. "צר לי על ההפסד. זאת הדמוקרטיה וכמו שהצהרתי לפני הבחירות שאני תומך בציפי לבני, אבל אעמוד אחרי מי שינצח, אתמוך בכל כוחי בשאול מופז, הוא הנהיג הנבחר של קדימה", אומר בנצי.

חברת המועצה ד"ר יפעת שאשא-ביטון לעומתו הייתה במצב הפוך. המועמד שלה לראשות המפלגה שאול מופז זכה בראשות המפלגה בפער גדול, אולם כאן התוצאה הייתה 158 קולות לציפי לבני לעומת 109 קולות שהוא זכה בהן.

בניגוד לבנצי הרואה את הניצחון של לבני כניצחון גם שלו, אומרת יפעת שלמעשה הוצבה קלפי אחת בקריית שמונה ובה הצביעו 271 בעלי זכות בחירה שהגיעו ממטולה, הישובים באזור וקריית שמונה.

יפעת שאשא ביטון אומרת: "ראשית, הפריימריס לקדימה התנהלו בקריית שמונה באווירה טובה, ללא מתחים פוליטיים ובאופן מכובד ומכבד מצד כל הנוכחים, ועל כך עלינו לברך. כך אני גם מברכת על זכייתו של מופז ברוב מוחלט.
בניתוח התוצאות בקלפי בקריית שמונה, יש להדגיש למען ההגינות, הצביעו גם ישובי האזור שבחלקם הגדול הביעו במהלך היום, במובהק ובגלוי, תמיכה נחרצת וגלויה בציפי לבני, דבר שסביר להניח הכריע את תוצאות הבחירות בקלפי זו ואני בהחלט מכבדת את התוצאה. זה כוחה ויופייה של הדמוקרטיה.

לא מדובר כאן בעניין שהוא ביני לבין בנצי כפי שמנסים להציג זאת, הסיפור כאן הוא ההתמודדות בין לבני ומופז על הנהגת המפלגה הגדולה בישראל שצריכה להוות אלטרנטיבה שלטונית ראויה לשלטון הנוכחי במדינה. זו המטרה אליה צריך לכוון, ואני משוכנעת כי היכולת להתלכד סביב מופז שנבחר להנהיג את המפלגה היא שתגדיל את הסיכויים של המפלגה לעלות על המסלול הנכון. אני מאחלת למופז הצלחה רבה באתגרים הרבים שלפניו.

אני מודה לכל הבוחרים שהגיעו לקלפי ומימשו את זכותם הדמוקרטית להשפיע", אומרת יפעת שאשא ביטון.

חברי המועצה בנצי יעקב ויפעת שאשא-ביטון מוצאים את עצמם במצב מוזר אחרי הבחירות לראשות קדימה. מחד, שאול מופז הוא היו"ר הנבחר, וברוב משמעותי, ומאידך בנצי חש שניצח בבחירות הללו בגלל ניצחונה של היו"ר היוצאת לבני.

מצב מוזר מאוד, מה עוד שגם במועצת העיר מייצגים השניים מפלגות שונות, תחת כנפיה של קדימה.

הבחירות לראשות העיר קרבות ויש תכונה ההולכת ותופסת תאוצה מחודש לחודש. אם מפלגת קדימה בעיר חפצת חיים, יהיה על השניים להתאחד ולהציג נבחרת אחידה ומגובשת, ושהציבור יחליט במי לבחור בסופו של דבר.

אולי יעניין אותך

Bottom ad