היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

"שבתי המשפט בקריית שמונה ובצפת ידונו בתיקים אזרחיים ופליליים"

המאבק נגד ההחלטה להעתיק את המחלקה האזרחית מבית המשפט בקריית שמונה לצפת, הגיע לדיון בוועדת החוקה של הכנסת.

לאחר שעורכי הדין בקריית שמונה הקימו קול צעקה נגד ההחלטה שאינה מיטיבה עם הציבור ועם עורכי הדין, נרתמו גם בלשכת עורכי הדין למאבק ובישיבה בכנסת הציגה עו"ד סחר סאדר, נציגת הלשכה את עניינם: "אני מדברת בשמם של עורכי הדין בצפת ובקריית שמונה שמתנגדים למהלך. אנו חווים קיפוח מתמשך בצפון הארץ. הייעול והשיפור יפלו על כתפי אוכלוסייה קשה. גם לנו, יש לנו זכות גישה יסודית לערכאות. למה תמיד בוחרים לפגוע בתושבי הפריפריה? שאלה עו"ד סאדר.

העמדה הזאת של לשכת עורכי הדין, היא בסופו של דבר העמדה לה שותפים תושבי קריית שמונה והאזור והאומרת, אין התייעלות, של קיצוץ בשירותים מצד המדינה כלפינו.

נציגי העירייה מ"מ רה"ע עמרם שחר וחבר המועצה יגאל בוזגלו, טענו כי יש לשמור על מרכזיותה של קריית שמונה ועל רמת השירות הנאותה שיש להעניק לתושבים כמו במרכז הארץ.

"השיקולים הכלכליים, חשובים ככל שיהיו, לא צריכים לפגוע באיכות השירות הניתן לתושבי קריית שמונה", אמר מ"מ וסגן ראש העיר עמרם שחר.

חבר המועצה יגאל בוזגלו פנה לח"כ לוין, שיזם את הדיון ואמר: "אנחנו עסוקים כל הזמן בכיבוי שרפות ובמניעת סגירת שירותים ולא מתפנים לעסוק בשוטף. אני פונה אליך יו"ר הוועדה (ח"כ דוד רותם), תגן עלינו, כדי שתושבי קריית שמונה לא ירעו בשדות זרים".

 

הדיון בנושא, התקיים ביוזמת ח"כ יריב לוין שאמר בדיון "זו אינה הפעם הראשונה שמנסים לסגור שירותים בקריית שמונה. בעבר ביקשו לסגור את הביטוח הלאומי, הוצאה לפועל, ספריה ציבורית ועוד. שוחחתי עם ראשי הערים של צפת וקריית שמונה וכן עם פעילי ציבור ועו"ד, אף אחד לא ירוויח מהמהלך. לרבות העיר צפת שאינה מעוניינת במהלך. התהליך חייב להתבצע בשיתוף ראשי הערים, ולא רק בהתייעצות בדיעבד. אין ספק שמבחינה כלכלית טהורה צריך לכנס את כל בתי המשפט לערים הגדולות. אבל זה לא נכון. צריך לתת לתושב את השירות הטוב ביותר. צריך לתרגם את הסיסמאות של שירות לפריפריה, למעשים".

עו"ד אודי רז שייצג את חבריו עורכי הדין בדיון אמר: "ההחלטה להעביר את המחלקה האזרחית, אינה סבירה ואינה מתחשבת. ציבור צרכני שירותי המשפט משלמים מיסים, לא פחות מתושבי ערים אחרות ומגיע להם שירות משפטי הולם. לצערי, עקב ההעברה לצפת, תושבי קריית שמונה לא ייהנו מבית המשפט החדש".

 

יו"ר הועדה ח"כ דוד רותם שאל את מנהל בתי המשפט השופט מיכאל שפיצר, מדוע שופט שלום אינו יכול לדון גם בהליך אזרחי וגם בהליך פלילי? או לחילופין לנייד שופט אזרחי מצפת, שידון יום אחד בשבוע בקריית שמונה.

מנהל בתי המשפט השופט מיכאל שפיצר אמר כי "בניין בית המשפט החדש בקריית שמונה נבנה בהשקעה של 25 מיליון שקלים כדי לחזק את העיר. גם לאחר השינוי, תביעות קטנות ועניינים מקומיים יישארו בקריית שמונה. אין מגמת סגירת בתי משפט. להיפך, אנו מנהלים מו"מ עם האוצר לבנות בתי משפט חדשים בטבריה ובצפת. הרעיון נועד להקל על עורכי הדין והאזרחים כיון שאם יהיה רק שופט אחד בכל עיר, משפטים עלולים להידחות במקרה של היעדרות שופט. לעומת זאת, כאשר מכהנים במקום אחד שלושה שופטים, יש גיבוי הדדי של שופטים ודיונים לא נדחים. ההליכים הפלילים בקריית שמונה, מרובים מההליכים האזרחיים ולכן טוב יותר לרכז פעילויות במקום אחד, הפלילי בקריית שמונה והאזרחי בצפת". השופט שפיצר הבטיח לוועדה "נעמיד את הדברים לבחינה בחלוף שנה. אם יהיה צורך לשנות דברים, נהיה שם כדי לעשות את השינויים" אמר שפיצר.

בסיום הדיון, הקריא יו"ר הועדה ח"כ דוד רותם את מסקנות הועדה. "הועדה קוראת להנהלת בתי המשפט לבדוק באופן שוטף את אי הנוחות הנגרמת למשתמשי בית המשפט כתוצאה מהעברת התיקים האזרחיים לצפת. הועדה קוראת להנהלת בתי המשפט לנסות ולפעול באופן מהיר ולגרום לכך שבתי המשפט בקריית שמונה וצפת יעסקו בכל סוגי התיקים".

עוד השתתפו בדיון: היועץ המשפטי של הנהלת בתי המשפט עו"ד ברק לייזר, עו"ד אהוד רז, ועו"ד אריאל בר-יוסף, היועץ המשפטי של העירייה.

ראש העיר הרב ניסים מלכה, שנזעק אל נשיא בית משפט השלום ג'ורג' אזולאי עם היוודע דבר החלטתו, אמר ל"חדשות הגליל": " עיריית קריית שמונה סבורה כי יש מקום לקיים דיאלוג בין העירייה ועורכי הדין לבין הנהלת בתי המשפט, ואין מקום לשינויים חד צדדיים בנהלי העבודה של בית המשפט בקריית שמונה. העירייה סבורה כי יש להותיר שיקול דעת מתי לקיים בבית המשפט בקריית שמונה דיונים אזרחיים, ועניין זה ידון במסגרת הפגישה שתתקיים", אמר הרב מלכה.

אולי יעניין אותך

Bottom ad