היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

שובה של ה'ברכה'

אני מכיר את ברכה רוזן, תושבת העיר שנים רבות. ברכה מביאה ברכה ואכפתיות לכל מקום בו היא נמצאת, מיום היוולדה, שואפת לאיכות חיים טובה בעיר, כי נמאס לה מההזנחה של התחזוקה השוטפת והניקיון בעיר ובכל מקום בו היא נמצאת. כבר הצגתי את יכולותיה בעבר הלא רחוק, כאשר הפכה בניין שלם, ואזור שלם, כאשר, אז, יזמה את שיפוצו של הבניין וסביבתו לרווחת כולם ולאיכות חיים כיפית, לפני כשנתיים וחצי. חייב לציין את אהבתה לבעלי חיים המתבטא בהאכלתם, בפינות האכלה.

ברכה מבקשת בהזדמנות זו מכל התושבים, לדאוג לפינות האכלה באזור מגוריהם, שתייה ואוכל, לחשוב גם על האחר על הרעב.

לפני כשנה, בגלל הזנחה בניקיון ובתחזוקה, היא החתימה את בעלי העסקים אחרי שדיברו ביניהם, בכל כיכר צה"ל והגישה בקשה לעירייה, אך ללא תוצאות לצערה, ולצער כל בעלי העסקים. אחרי חצי שנה כשנבחר ראש העיר הנוכחי אביחי שטרן, היא 'נתנה לו צ'אנס', כדבריה כדי לראות תוצאות בשטח, לראות תוצאות של הבטחות בחירות בשטח. בינתיים, הבינה שאין שינוי לצערה הרב, יזמה שוב מודעות לשינוי בתחום, פרויקט כיכר צה"ל  לשיקום, הבראה ובעיקר ניקיון גינון ותחזוקה, ביוזמתה ומרצונה ובזמנה הפרטי.

תתפלאו, אבל הרעיון התחיל ממצוקתו של כלבה, כלב שאין לו מקום להליכה.

ברכה: "כל השבילים והמדרכות מלוכלכים, עם שברי זכוכיות, ברגים ומסמרים וברזלים מסוכנים, שזרוקים בכל פינה, שמסוכנים להולכי על ארבע, שגם ככה קשה להם לשרוד. "חוק החלונות השבורים" עובד פה, כשמלוכלך ומוזנח, זה ילוכלך יותר. רק שמתחזקים כדרך קבע, ושומרים יום יום, זה יכניס מודעות ויצליח לשפר את איכות חיינו והסביבה".

ברכה עובדת כל יום וערב בפרויקט שלקחה על עצמה. במשך יותר מחודשיים, בסביבת העבודה שלה בכיכר צה"ל, תוך כדי עבודה בשטח, קיבלה הרבה פירגונים, תמיכה והכרת תודה מהרבה תושבים, בעלי עסקים וגם העלו טענות צודקות ומסרים.

ברכה החתימה בעלי העסקים, אך החליטה לעצור בינתיים. "אמשיך את הפרויקט, ותוך כדי נדרוש שינוי משמעותי בכיכר צה"ל ובעיר כולה. שום פרויקט לא שווה, אם אין שתוף פעולה מלא מהעירייה ומשינוי התנהגותי ומודעות מהתושבים, התושבים חייבים להבין שילדיהם לומדים מהתנהגות הוריהם, וחייב להקדיש לעניין הזה, מחשבה מודעות ושינוי דרך, של חיים, והמשך ניהול ארגוני שונה, ממה שהיה עד כה".

ברכה חולמת ובטוחה שהצלחת ראש עיר וכל עובדי העירייה, תלויה קודם כל בחזות העיר, בכל פינה. ניקיונה ותחזוקה שוטפת עם חידוש של צביעת ספסלים, מעקים, תאורה, וכל הבמפרים בלי פספוס של במפר אחר וכל המעברי חצייה באופן שוטף וכו'. נכון להיום, ברכה עשתה ועדיין עושה מהפך ואת הבלתי יאומן, זו אשה שלא דואגת רק לעצמה, אלא לרווחת כולם. "תושבים שמגיעים ויושבים בספסלים ובגן ילדים ומנפצים בקבוקי זכוכית כל יום, ולא זורקים את הזבל בפח, צריכים להיענש. מי שלא ישמור על הניקיון של העסק שלו וסביבתו, יקבל דוחות וקנסות. לא יהיו פשרות בנדון. רק ככה ילמדו או יעזרו וירתמו".

בימים אלה ברכה ב'פול-גז', ממשיכה בפרויקט הלא קל הזה, והיא כבר גיננה, צבעה מעקים, ניקתה, טיפחה כל פינה וצובעת ספסלים ומחדשת אותם עבור כולנו לרווחת כולנו. היא אמרה לי שהיא לא תוותר על הזנחה בניקיון. דורשת עם עוד רבים מבעלי העסקים, עובד מסור שנותן עבודה. שיהיה אחראי על כל כיכר צה"ל יום יום בכל פינה. (כמו בביג שהכל נקי ומתוחזק). "תושבים שהתלוננו בפניי שהם כמהים וצמאים לשינוי בחזות העיר והתחזוקה שוטפת כללית שכולל הכל! נמשיך לשתף אתכם בשינוי המיוחל כולי תקווה שעד ראש השנה, נראה ניצנים סוף של התחלה ורצון של ראש העיר ומנהליו, בעיר בכל פינה", אומרת ברכה, ובפעם הראשונה לוקחת אוויר.

אחד המניעים המרכזיים לפעילותה של ברכה למען התושבים, זה להנציח את הוריה פלורה ודוד ז"ל שחינכו אותה על נתינה ללא גבולות.

ברכה טורבו, שווה להצטרף אליה.

אולי יעניין אותך

Bottom ad