היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

שוב ירי בגבול לבנון ניסוי כלים?

השבוע, ביום רביעי, הופר השקט שוב בגבול הצפוני.

מכונית חולפת ירתה מנשק קל לעבר קבוצה של חיילים מגולני אשר פעלה על הגדר בפעילות שגרתית.

מן הירי נפגע חייל בכף ידו מרסיסים ופונה למרכז הרפואי זיו בצפת. לאחר שנערכו לחייל בדיקות מקיפות הוחלט לאשפזו לשם ניתוח להוצאת הרסיסים מידו.

בחודש יולי האחרון היו שני מקרים בהם הופר השקט בגבול עם לבנון.

מאש שנורתה לעבר מוצב צה"ל נפגע חייל כאשר קליע פגע בדיסקיט אותה נשא על צווארו. הדיסקיט מנעה פגיעה חמורה.

באותו חודש נתגלה מטען עם אמצעי חבלה ותחמושת אותו הטמינו מחבלים באחד המטעים של מטולה. בעקבות חשיפת המטען נחשפה גם חוליית המחבלים תושבי ראג'ר אשר תכננה פגיעות המוניות בתושבי ישראל.

בתגובה לחשיפת תושבי ראג'ר יצאו ראש המועצה ונכבדי העדה במכתב גינוי חריף נגד החשודים וקראו להרחיקם מקרב העדה, אם יתברר שאכן החשדות נגדם נכונים.

גורמים בצה"ל רואים בחומרה את הירי מרכב חולף ביום רביעי לעבר החיילים ופציעתו של אחד מהם. בניגוד לאיפוק שגילה צה"ל יום לפני כן בגבול המצרי בתקרית בה נורה נער בן חמש עשרה למוות, ובו לא השיב אש, כאן חיילי צה"ל השיבו אש לעבר הרכב החולף אולם לא פגעו בו.

כאן המקום להזכיר שבניגוד לגבול עם מצרים, הגבול עם לבנון נושק לבתי התושבים במטולה וביישובי גדר אחרים. רק לפני מספר חודשים רעשו וגעשו תושבי הצפון לנוכח החשש שנחפרות מנהרות בסמוך לגבול ולבתיהם, טענה שנבדקה ונשללה על ידי צה"ל וגורמי הביטחון.

צה"ל שומר על ערנות ומוכנות והמדיניות לאפס סובלנות נשמרת בינתיים, למרות הניסיונות החוזרים ונשנים להתגרות ולפגוע בחיילים ובאזרחים.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad