היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

שוב מאיימים לסגור את חדר המיון בעיר

שוב משרד הבריאות מאיים לסגור את חדר המיון הקדמי בקריית שמונה. בשנים האחרונות הריטואל הזה חוזר על עצמו לקראת חודש דצמבר, ובכל שנה 'נמצא פיתרון זמני'.

אולם, נראה שהפעם משרד הבריאות נחוש לממש את האיום.

נקדים ונאמר שכאזרחים בפריפריה הצפונית ביותר, לא ניתן לאף פוליטיקאי לשחק בדבר החשוב והיקר לנו התושבים, החיים שלנו.

אם בעבר הנאיבי שלנו, האמנו להבטחות שונות ומשונות מפי פוליטיקאים מכל המפלגות ומכל הממשלות, הרי שהיום אנחנו מפוכחים יותר ובעלי ניסיון.

זכותו של משרד הבריאות, ואפילו חובתו, לעשות הכל כדי לייעל את המערכות עליהן הוא מופקד, בתנאי אחד, שחייהם של תושבי הגליל המזרחי והעליון לא יעמדו בסכנה, לא בשיגרה ובטח לא בחירום.

אף אחד עדיין לא יודע מה מתכננים אנשי המשרד, אבל מדבר אחד צריך כבר להיזהר, שלא נופקר לנפשנו.

השבוע נחשפנו בתוכנית 'כולבוטק' לתוצאה לייעול שעושים על גבם של התושבים. הכתבה חשפה את דרך הפעולה של אחד מהגופים הנותנים שירות רפואי שהופרט. מחריד היה להיחשף לממצאים בכתבה שכמעט לכל אורכה לא נמצא מבוטח-חולה מקבל את השירות ורופא מגיע אליו הביתה. "אנחנו מצטערים, יש עומס ובשעות הקרובות לא נוכל לשלוח רופא", הייתה התשובה השכיחה, ו"תוכל לקבל יעוץ בטלפון מהרופא" או תוכל לקבל הפניה לבית חולים", היו התשובות היותר 'מתחשבות'.

לא הייתי רוצה להיות נתון לחסדיו של שירות דומה אצלנו בקריית שמונה, וזה לא חשש מופרך.

ולכן, התגובה היחידה, יציאת ראשי הציבור והציבור עצמו באמירה 'השירות הרפואי במתכונתו הנוכחית, ימשיך'.

ראש עיריית קריית שמונה הרב ניסים מלכה, הזדרז ושיגר השבוע מכתב בהול לשרת הבריאות יעל גרמן ובו והוא אומר: ""לא ניתן יד לסגירת חדר המיון הקידמי בקריית שמונה. אנחנו רגילים לאיומים. במשך עשרות שנים מנסים גורמים שונים לסגור את חדר המיון ללא הצלחה. אני מתכוון לעשות הכל כדי למנוע פגיעה בשירות הרפואי החשוב שמגיע לתושבי קריית שמונה והגליל העליון".

 

במכתבו לשרת הבריאות כותב עוד ראש העיר: "הובא לידיעתי כי בתחילת חודש ינואר 2014 יופסק שירות חדר המיון בקריית שמונה במתכונתו הנוכחית ויהפוך למוקד לילה. באם הדבר נכון, הרי שאנו מתנגדים לכך בכל תוקף ולא ניתן לכך יד! חדר המיון הקדמי הוקם בקריית שמונה בשנת 1982 ונותן שירות רפואי מיידי לתושבי קריית  שמונה, חיילי צה"ל ולכל אוכלוסיית אצבע הגליל, כולל יישובי רמת הגולן".

ראש העיר ביקש מהשרה לפעול בנחישות נגד כל מחשבה או כוונה שתגרום לפגיעה בתושבי קריית שמונה והגליל העליון. "אין לי ספק שכבוד שרת הבריאות אינה שותפה לכוונה להביא לסגירת חדר המיון הקדמי בקריית שמונה, דבר שיגרום לפגיעה קשה ואנושה בשירות הרפואי להם זכאים תושבי קריית שמונה והגליל העליון. כולי תקווה שהתערבותך המיידית תאפשר לסתום את הגולל על שמועות זדוניות אלו לסגירת חדר המיון הקדמי בקריית שמונה ולהקפיא כל מהלך לסגירת חדר המיון", כתב ראש העיר לשרה גרמן, שהעתק ממנו נשלח גם  ליו"ר וועדת העבודה, הרווחה והבריאות ח"כ חיים כץ.

 

תגובת משרד הבריאות והשרה גרמן: "על פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי באחריות קופות החולים לספק שירות למבוטחים גם לאחר שעות הפעילות הרגילות של המרפאות. עם זאת משרד הבריאות מייחס חשיבות רבה לצמצום הפערים הקיימים באזורי הפריפריה. במסגרת זו מוביל המשרד מיזם, בשיתוף הרשויות המקומיות וקופות החולים, להקמת מוקדים לרפואה ראשונית דחופה. לפיכך נבחנה מחדש פעילותו במתכונת הנוכחית של מיון קדמי בקריית שמונה, אשר פועל משנת 1982 כשלוחה של בית החולים זיו צפת לשירות תושבי העיר והסביבה. נמצא כי תפיסת ההפעלה הקיימת אינה נכונה מקצועית. על כן, הנהלת משרד הבריאות החליטה להסב אותו למוקד רפואה ראשונית דחופה אשר יבטיח טיפול רפואי טוב יותר לתושבים ולא תחת חסותו של בית החולים זיו אלא על ידי ספק חיצוני או מד"א. החלופה ההולמת שנבחרה היא מד"א. במודל זה נפתחו 7 מוקדים בפריפריה".

יעל שביט יועצת התקשורת של המרכז הרפואי זיו מוסרת: "על פי הנחיית משרד הבריאות יעבור ניהול חדר המיון הקדמי בקריית שמונה לידי מד"א החל מ-ראשון בינואר 2014.

המרכז הרפואי זיו ימשיך לקיים שיתוף פעולה עם מד"א ככל שיידרש", אומרת שביט בשם המרכז הרפואי זיו בצפת.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad