היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

"שוהה בלתי חוקי הוא מפגע פוטנציאלי"

אזור הגליל, והגליל העליון בפרט הפך בשנים האחרונות ליעד מועדף לשב"חים (שוהים בלתי חוקיים). מדובר בפלסטינאים המגיעים ללא אישורי שהות וללא פיקוח כלשהו של האחראיים על הביטחון, לעבודה בשטחים חקלאיים. השב"חים, בגלל האיסור שחל עליהם לשהות בתוחמי הקו הירוק ללא אישורים, נתונים לחסדיהם של קבלנים בני מיעוטים אשר שוכרים את שירותיהם לעבודה חקלאית.

במהלך החודש האחרון חלה עליה תלולה בעבירות החקלאיות, גניבת ציוד חקלאי והתפרצות למשקים ביסוד המעלה והביאה את האחראיים לצאת בדרישה לעצור את התופעה.

מי שהרים כל זעקה היה אילן אור ראש המועצה המקומית יסוד המעלה שהישוב של סבל הכי הרבה.

אור "השבוע נעצרו ארבעים ושישה שב"חים ששהו בעיקר בתחום קיבוץ חולתה ומועסקים על ידי קבלנים ערביים בתחום גידולי השדה. תושבי יסוד נחשפו בשלושת השבועות האחרונים לגניבות, התפרצויות ומעשים פליליים מצד השב"חים ורק אציין מספר מקרים כדי שיובן במה המדובר: בתאריך 12/8/14 נתפסו שמונה שב"חים ומסיע בעזרת ניידות תחנת ירדן, יום לאחר מכן נתפס שב"ח נוסף בשטח שקדים של אילת השחר. שבוע לאחר מכן במהלך הלילה נפרץ מחסן של חקלאי מיסוד המעלה ונגנבו מתוכו חמש מזמרות פנאומטיות יקרות ערך ומסור מנוע, נעשה גם ניסיון לגנוב את הטנדר שלו. לחקלאי אחר נגנב טנדר איסוזו. בהמשך נגנב רכב סובארו מקיבוץ חולתה ויום לאחר מכן נעצרו שנים עשר שב"חים בסיוע סיור ובילוש תחנת ירדן בשדות חולתה. הגניבות לא פסקו וגם לאחר שנתפסו תשעה עשר שב"חים, נגנב רכב מסוג מיצובשי-לנסר מקיבוץ חולתה", אומר אילן ראש מועצת יסוד.

אילן אור מודאג מאוד מתופעת השב"חים אשר הכו שורשים באזור בסיוע הקבלנים הערביים המעסיקים אותם בחקלאות.

אילן אור אשר בעברו שירת בשב"כ משתמש בידע ובזיכרון המבצעי שלו ומשליך את הסכנות גם על ביתו ובתיהם של תושבי יסוד המעלה וחולתה, ואומר: "אני מודאג משני היבטים. הראשון ביטחוני. הניסיון מוכיח שהשב"חים הם כר פורה לפעילות פח"עית וידוע לנו על פיגועים שהיו שותפים להם שב"חים. חלק מהפיגועים הסתיימו במוות. צריך לזכור שאותו שב"ח, אפילו אם אינו עוסק בפעילות חבלנית, הוא טרף קל והזדמנות למחבלים להפעיל אותם. הם מכרים את המקום ומבחינתם זאת ממש לא בעיה להכניס תיק עם חומר נפץ. שלא אובל שלא כהלכה. איני מתנגד לכך שפלסטינים יעבדו למחייתם, אבל רק אחרי שיעברו בדיקות מתאימות ויקבלו את האישורים. מה שקורה היום זה מסוכן לכולם. יחד עם הסיכון הביטחוני חשופים התושבים כאן לפעילות פלילית כמו גניבות חקלאיות, גניבת רכוש ורכב ועוד. את התופעה הזאת חייבים לעצור מיד".

אור מפנה אצבע מאשימה כלפי המעסיקים אשר הם מהווים את הסיבה לכדאיות הימצאותם של השב"חים ביסוד, בחולתה ובישובי האזור ואומר "אני מפנה אצבע מאשימה כלפי המעסיקים אשר מוכנים להעסיק שב"חים ללא אישורים מתאים כי זה משתלם להם. אני בטוח שאילו המעסיקים היו מגלים אחריות ולא מעסיקים אותם, התופעה הזאת הייתה קטנה מאוד".

לסיום מבקש אילן אור להודות למשטרת ישראל ולמג"ב וכמובן ליחידת הביטחון של יסוד המעלה על העבודה הנפלאה שהם עושים בתחום הזה.

 

 

  

אולי יעניין אותך

Bottom ad