היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

שורת הבטחות משרי התחבורה והאוצר לעיר

השר כץ נענה בחיוב לבקשת ראש העיר מלכה ומשרד התחבורה יבצע בדיקה אקוסטית לאורך שדרות תל חי אשר תבחן את השפעת רעש התנועה על המבנים הגובלים בדרך.  תקציב נוסף יועבר לצורך השלמת כביש רחוב הירדן. עוד על הפרק: מעבר תת קרקעי מול אולמי פאר והסדרת כביש הכניסה הדרומי לשכונת הוורדים

ראש העיר ניסים מלכה קיים בתחילת השבוע שתי פגישות עבודה מוצלחות עם שר האוצר יובל שטייניץ ושר התחבורה ישראל כץ.

בפגישה עם שר האוצר ביקש ראש העיר את תמיכת שר האוצר ואנשי משרדו בתוכנית ההתייעלות שגובשה לאחרונה בעירייה ואף קיבלה את ברכת משרד הפנים. השר שטייניץ אמר לראש העיר כי משרדו יעזור לקריית שמונה. "קריית שמונה זו לא עוד עיר, אלא סמל לנחישות ולגבורה ונעשה הכל כדי לסייע בכל אשר נתבקש", הבטיח שר האוצר שטייניץ לראש העיר.

לאחר הפגישה עם שר האוצר נפגש ראש העיר עם שר התחבורה ישראל כץ.

לראש העיר התלוו בפגישה סגניו עמרם שחר והרב מאיר לוי, מהנדס העיר, מנכ"ל העירייה אלי כהן ומהנדס העיר שוקי בנדלק.

ראש העיר הודה לשר התחבורה על סיועו בהעברת תקציבים לטיפול במוקדי סיכון בעיר וביניהם: הסדרת מעגל תנועה בצומת הרחובות הרב קוק/אילת/עולי הגרדום בסמוך לבית הספר יצחק הנשיא, הסדרת צומת הרחובות ברל כצנלסון/ששת הימים והסדרת ציר הרחובות יהודה הלוי והרצל. הפרויקטים הנ"ל צפויים לצאת למכרז ולביצוע בתקופה הקרובה.

 

ראש העיר ביקש מהשר כץ לאשר תקציב נוסף להשלמת רחוב הירדן. השר הנחה את צוות המשרד לוודא כי יובטח התקציב להשלמת רחוב הירדן בקטע מרחוב קרן היסוד ועד למעגל התנועה ברחוב הנרייטה סאלד.

ראש העיר ביקש עוד מהשר לקדם את תכנון כביש הכניסה הדרומי לשכונת הוורדים. השר כץ השיב לראש העיר כי הדבר נמצא בתוכנית העבודה של המשרד. "אני שמח ששלב התכנון כבר מתוקצב על ידינו. כך יהיה יותר קל לקדם את הנושא", אמר השר כץ.

דברים נוספים שנמצאים בתוכנית העבודה של משרד התחבורה הם: תכנון תב"ע לכביש 909, הטיפול בבעיית הבטיחות בצומת המעיין והסדרת מעבר תת קרקעי בין צומת רסקו לצומת המעיין באזור בו בוטל מעבר החצייה. פרויקט זה הועבר בהנחיית השר לחברה הלאומית לדרכים.

בנוסף, נענה השר לבקשת ראש העיר לבדוק אפשרות לבנות קיר אקוסטי לאורך שדרות תל חי. השר הנחה את אנשיו לערוך בדיקה אקוסטית לאורך שדרות תל-חי אשר תבחן את השפעת רעש התנועה על המבנים הגובלים בדרך ובניית קיר אקוסטי במידת הצורך.

ראש העיר הודה לשר וצוותו על הסיוע הרב שהם מעניקים לקריית שמונה בכל ימות השנה. "השר כץ אוהב את קריית שמונה ואני מודה לו על כל מה שהוא עושה בכדי לשפר את איכות החיים בקריית שמונה", אמר ראש העיר בסיום פגישתו עם השר כץ.

היות וראש העיר הרב ניסים מלכה ופמלייתו מצאו לנכון לתת ביטוי לפגישה ולהחלטות (הבטחות השרים כץ ושטייניץ) לפרויקטים ומשימות שחלקם היה אמור להיות כבר מבוצע (רחוב הירדן, כביש הכניסה הדרומי לשכונת הורדים, מעבר תת-קרקעי ועוד), אנו מרכזים את ההבטחות הללו ונעקוב אחר ביצועם כאן ב"חדשות הגליל" בחודשים הקרובים.

 

 

ההבטחות/שר התחבורה ישראל כץ

קיר אקוסטי לאורך שדרות תל חי.

סיום העבודות – כביש הירדן.

מעבר תת-קרקעי בין צומת המעיין לצומת רסקו (מלון פאר דויד).

הסדרת מעגל תנועה בצומת הרחובות הרב קוק/אילת/עולי הגרדום בסמוך לבית הספר יצחק הנשיא, הסדרת צומת הרחובות ברל כצנלסון/ששת הימים והסדרת ציר הרחובות יהודה הלוי והרצל.

 

הבטחות/שר האוצר יובל שטייניץ

סיוע לעירייה ביישום תוכנית הייעול (הבראה).

לאחר שמשרד הפנים אישר את מהלך ההבראה, נדרשים תקציבים מיוחדים (נוספים) ליישום התוכנית, ובעיקר בדאגה לעובדים שיאולצו לפרוש או להיות מפוטרים.

אם אכן תוכנית ההבראה תיושם עם רשת ביטחון של האוצר, כל הצדדים ירוויחו.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad