היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

שימו לב (יהודי)

בואו נתחיל רגע מהפרטים היבשים. מלחמת לבנון השנייה ובמצע צוק איתן התחילו בתאריך י"ז בתמוז, שניהם החלו בצורה ישירה ועקיפה לאחר חטיפת ישראלים, בשני המקרים אנחנו נלחמים נגד ארגון טרור אכזרי, שמסתתר מאחורי ילדים ונשים. בנוסף, שני האויבים יורים רקטות ארוכות טווח לראשונה בתולדותיהם וכן יש דמיון רב בין שניהם.

לפי המסורת היהודית ימי בין המצרים הם ימים קשים לעם ישראל, ואם אפשר עדיף להימנע מכל פעולה מורכבת בכל תחום, במיוחד כנגד גויים. גם מי שאינו מאמין גדול, יכול לפתוח ספר היסטוריה (או אפילו את ויקיפדיה בערך "ימי בין המצרים") ולראות כי בימים האלה קרו לנו כעם אסונות פיזיים ורוחניים קשים מאוד, ובהם כאמור מלחמת לבנון השנייה וצוק איתן ואף מבצע דין וחשבון שהחל בתאריך ז' באב.

אם נסקור בזריזות את כל האסונות לאורך השנים שקרו לנו בין המצרים נוכל למצוא עשרות מקרים מצערים בהם עם ישראל היה נתון בצרה גדולה. עוד מימי התנ"ך אנו רואים את חטא המרגלים, חורבן בית המקדש הראשון והשני, פריצת חומות ירושלים בתקופת בית שני ע"י הרומאים וכן ביטול קרבן התמיד. גם חורבן ביתר וסיום מרד בר כוכבא (שהסתיים בהפסד צורם) התרחש בימים אלו, וכן כיבוש ירושלים ע"י הצלבנים ועריכת טבח ביהודים בעיר. גירוש ספרד התרחש, ניחשתם נכון, גם בתקופה הזו.
במאה שנים האחרונות אנו מוצאים אירועים קשים רבים שהתרחשו בימים אלה, ואף בשואה כמו למשל מרד מחנה ההשמדה טרבלינקה פורץ ונכשל, האקציה הגדולה של גטו ורשה, בה נשלחים מאות אלפי יהודים לטרבלינקה. לפני 19 שנים שלושה בני נוער נמחצו למוות בפסטיבל ערד. טרם הפסטיבל קראו רבנים לדחות אותו לאחר ט' באב, אולם נשמע מהצד השני לגלוג על כך. אגב, זו הייתה הפעם הראשונה שפסטיבל ערד התקיים בימי בין המצרים
.
בלי להיכנס לפוליטיקה (במיוחד בימים האלה) גם בשנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר אסונות שקורים לנו בתקופה הזו, כמו למשל ביצוע ההתנתקות.
באמריקה אנשים עדיין חיים בפחד מיום שישי ה-13 ומשליכים את המספר המפחיד על אין ספור אלמנטים בחיים, כמו למשל בניינים רבי קומות שמדלגים על קומה 13, ומכריזים עליה כ-12
B, אז למה כל כך קשה לנו להבין שהימים האלה הם באמת קשים?
התשובה לכך נעוצה לצערנו בזלזול וזילות היהדות ולוח השנה היהודי של חלק מאיתנו. כשחוגגים את הסילבסטר במשך שבוע, ובראש השנה טסים לרודוס כי זה זמן מעולה לחופש, וכשפסח נראה כאגדה ולא כהגדה, אז אין פלא שהאינטליגנציה המודרנית שלנו מתעתעת שוב ביחס לעבר שלנו.
זה לא חלילה שיש כאן כוונה לקטרג על עם ישראל הקדוש (ובמיוחד לא בחיים האלה), אך אם אתם עדיין קוראים את שורות אלה, נסו לעשות מתמטיקה פשוטה ולהבין שמדע מדויק מתאים למדעי המחשב ולא למדעי החיים.

אז מה לעשות?

אז זהו, שגם גזרות רעות ניתנות לביטול, ואף ימי אבל יכולים להפוך לימי שמחה, ואיך?

ביום שני בערב יחל צום תשעה באב, ולכאורה מדובר בסך הכל במהלך היסטורי שאירע לפני שנים רבות. אך אם נעזוב את הסיפור ההיסטורי נראה שיש לנו יום שלם להתנתק מכל הבלי ותענוגות העולם, להיזכר עד כמה קטנים אנחנו ולעשות חשבון נפש ולבחון איך אנחנו יכולים להיות גדולים יותר. אנשים לא קטנוניים, אנשים שלא מקנאים אחד בשני, כאלה שמבינים שמלבד שמם הפרטי ושם משפחתם הם שייכים לעם ישראל, עם הנצח.

 

יד עזרא ושולמית למען החיילים

משלחת של ארגון יד עזרא ושולמית יצאה לאזור עזה אל יישובי הדרום ושטחי הכינוס כדי לחלק מזון ולפנק את החיילים והתושבים. 

משלחת ובה שתי משאיות ורכבים פרטיים, יצאה ביום חמישי שעבר, צה"ל לעזה, למסע של תמיכה ועזרה בתושבי הדרום והחיילים השוהים סמוך לגבול הרצועה. את יציאת השיירה יזם ארגון יד עזרא ושולמית בראשות המנהל המקומי שמואל מיכאל יחד עם יד ימינו מנהל הלוגיסטיקה משה עטייה.

הארגון חילק למעלה מ-20 טון של מוצרי מזון, ממתקים, מוצרי היגיינה, גלידות, ארטיקים פירות משובחים וירקות. בימים שקדמו ליציאה, ריכז משה עטייה פעילות נרחבת לגיוס המוצרים באדיבותם ובסיועם של תלמידי דנציגר שמסרו נפש ממש לצורך המטרה הקדושה. את פעילות הנוער הוביל חיים ארביל (הצדיק) מכיתה ז' שהתלווה למסע והיה פעיל מאוד. תכולת מחסני ארגון יד עזרא ושולמית התרוקנה והכל הועמס על המשאיות והרכבים. המשלחת יצאה מקריית שמונה לכרמיאל שם הועמסו מוצרים נוספים, משם המשיכה לאשקלון, לביקור פצועים בבית החולים, קריית גת, אופקים ושטחי כינוס של הצבא ליד עזה. את פני המשלחת קדמו "בברכה" מספר מטחים שמיד הכניסו את כולם לאווירה המיוחדת. בכל מקום אליו הגיעה המשלחת, פרקו אנשי יד עזרא ושולמית ביחד עם התושבים שהצטרפו למסע, טונות של ארגזים מלאים בכל טוב. במהלך המסע פגשה המשלחת את האח של שמואל תומר מיכאל אחד הפעילים הבולטים בעמותה המשרת שירות מילואים ביחידת חילוץ באזור הרצועה.

במרכזי הערים אליהם הגיעו המשאיות חולקו לתושבים סלי מזון יבש, פירות וירקות, גלידות וארטיקים. במוצבי צה"ל חולקו מוצרים שימושיים, בעיקר קופסאות שימורים, מוצרי היגיינה, שתייה ופירות. המשלחת יצאה בשעות הבוקר וחזרו רק לפנות בוקר.

שמואל מיכאל אומר שהייתה כאן אמירה של הזדהות ואחדות לא פחות מאשר תרומה וסיוע. כל מי שהשתתף ביוזמה, חש התרגשות רבה: "מרגש ביותר היה לראות את הבעות החיילים, שהגענו אליהם בחשכת הלילה הגמורה. השמחה, החיבוקים ואהבת החינם עלו על כל הציפיות וודאי קרבו את המשיח".

את סיום המסע ליוו מטחים נוספים מעין אמירה של צאתכם לשלום וכך חזרה המשלחת עמוסת חוויות לצפון הרחוק.

שמואל מיכאל ביקש להודות לכולם ובראש לקב"ה על הניסים הגלויים שבכל רגע שרק מי שנמצא שם מבין על מה מדובר, לחיילים היקרים שמוסרים נפש ללא לאות ולתושבי קרית שמונה הצדיקים שנרתמים בכל פעם מחדש לכל פעילות חסד באשר היא.

יהי רצון שהקב"ה יגן על חיילנו ועלינו ונזכה לביאת גואל צדק במהרה בימינו אמן.

פהשקווילים

ישיבת קריית שמונה והמועצה הדתית מזמינים את הציבור לשיעור באגדות החורבן יתקיים בע"ה בליל תשעה באב בביתו של רב העיר, הרב צפניה דרורי שליט"א, ביום שני (4/8), בשעה 22:00 (הלימוד מתוך דפי מקורות מצולמים). הציבור הרחב מוזמן.


קריאת תהילים משותפת

יוזמה מבורכת ומקודשת נערכת בתקופה הזו בקריית שמונה, קריאת תהילים משותפת בשבת (כל אחד בנפרד) למען הצלחת החיילים ועם ישראל. כל מה שעליכם לעשות זה לשלוח הודעת בקשה למספר 052-8826077 (תושבת העיר) ותקבלו בחזרה הודעה עם בקשה לקריאת יום ספציפי (לפי חלוקת התהילים), וכך ביחד נסיים עוד ועוד ספרי תהילים במשותף. בשבוע שעבר סיימו יותר מעשרה ספרים משותפים, כשהשבוע הצפי הוא לעשרות.

 

תרומה: מסגרות משקפיים לילדים

יוזמה פרטית של תושב האזור מציעה כתרומה מסגרות משקפיים לילדים במתנה. כל מי שצריך ורוצה לקבל מסגרת אופנתית ויפה לילד יוכל לשלוח הודעת SMS ל: 054-3207251 או לשלוח מייל ל: yahadut@gmail.com ולקבל מסגרת אחת לבחירה מתוך היצע גדול ואיכותי.

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad